Brandstoftoevoer: Selecteer een voertuig
Bestel goedkoop originele Brandstofsysteem auto onderdelen

Brandstofsysteem voor auto

Populaire fabrikanten van Brandstofsysteem
Original automobiel Brandstoftoevoer van ELRING fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van BOSCH fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van BLIC fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van VALEO fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van RIDEX fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van VAN WEZEL fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van MAGNETI MARELLI fabrikant
Original automobiel Brandstoftoevoer van RIDEX REMAN fabrikant
Onderdelen voor Brandstofsysteem
Brandstoftoevoer Voor
Brandstofsysteem voor Volkswagen
Volkswagen
Brandstofsysteem voor BMW
BMW
Brandstofsysteem voor OPEL
OPEL
Brandstofsysteem voor MERCEDES-BENZ
MERCEDES-BENZ
Brandstofsysteem voor PEUGEOT
PEUGEOT
Brandstofsysteem voor FORD
FORD
Brandstofsysteem voor CITROËN
CITROËN
Brandstofsysteem voor RENAULT
RENAULT
Brandstofsysteem voor AUDI
AUDI
Brandstofsysteem voor FIAT
FIAT
Brandstofsysteem TOYOTA
TOYOTA
Brandstofsysteem NISSAN
NISSAN
Brandstofsysteem VOLVO
VOLVO
Brandstofsysteem HYUNDAI
HYUNDAI
Brandstofsysteem KIA
KIA
Brandstofsysteem SKODA
SKODA
Brandstofsysteem SUZUKI
SUZUKI
Brandstofsysteem SEAT
SEAT
Brandstofsysteem MAZDA
MAZDA
Brandstofsysteem ALFA ROMEO
ALFA ROMEO
Brandstofsysteem HONDA
HONDA
Brandstofsysteem DACIA
DACIA
Brandstofsysteem PORSCHE
PORSCHE
Brandstofsysteem CHEVROLET
CHEVROLET
Brandstofsysteem MINI
MINI

Het brandstofsysteem omvat het gehele systeem dat nodig is om de brandstof te vervoeren naar de motor. Er zijn verschillen tussen het brandstofsysteem van diesel- en benzineauto's. In dieselmotoren wordt een mengsel van brandstof en lucht in de verbrandingskamer geproduceerd en in klassieke benzinemotoren wordt dit gedaan in de carburateur. Bovendien gebruiken moderne auto's nu directe injectie in beide systemen. Het brandstofsysteem is uitgerust met een elektrische pomp om de brandstof te bewegen.

De pomp pompt de brandstof uit de tank en pompt het in het brandstoffilter. Het filter verwijdert onzuiverheden uit de brandstof. Dan is er een carburateur of directe inspuiting. Als het systeem lekt druppelt de brandstof op de grond. Als er andere problemen in het brandstoftoevoersysteem zijn kan dit leiden tot een volledig vermogensverlies. Indien bijvoorbeeld de brandstof pomp uitvalt, de brandstoftoevoer naar het gehele systeem stopt. In ieder geval is het noodzakelijk onmiddellijk contact op te nemen met een garage.

Het zal rationeel zijn om pas naar een garage te gaan nadat u met hun hebt overlegd, aangezien het rijden de schade kan verergeren. In het algemeen moet het brandstofsysteem niet worden werken bij een open circuit. Wanneer dit gebeurd zonder een automatische slag, moet u lucht uit het systeem verwijderen. Dit is ook nodig wanneer u de brandstoffilter vervangt. Anders zal de auto niet starten of de kracht zal verzwakken. Na iedere reparatie van het brandstofsysteem moet deze worden uitgeblazen alvorens de motor te starten.

Hoe u kan weten dat er problemen zijn met het systeem van de brandstof

Het systeem van de brandstof moet ieder jaar zorgvuldig worden nagekeken. Daarvoor zijn apparaten met zeer nauwkeurige indicaties en gereedschap met hulp van een computer voor nodig. Allereerst wordt de mamometer gebruikt om de pomp van de brandstof te controleren. Deze dient vast te zitten aan de pijp via welke de brandstof wordt aangevoerd. Hiervoor heeft u een mamometer met een schaal van meer dan zes streepjes nodig. Met behulp van een rookgenerator wordt getest of het systeem correct is afgesloten. De druk van regulator speelt daarbij ook een belangrijke rol. Met behulp van een tester kan ontdekt worden in hoeverre de injectoren van het systeem al versleten zijn. De tester wordt aan de injector gezet en daarna worden verschillende niveaus van trillingen getest.

Hieraan kan u problemen met het systeem van de brandstof herkennen:

  • De lubricatie lekt;
  • De motor werkt slecht;
  • Een abrupte werking van de motor;
  • De motor start niet makkelijk op;
  • Het verbruik van de brandstof is toegenomen;
  • In stationaire stand draait de motor niet stabiel;
  • In de cabine hangt een brandstoflucht.

Redenen voor problemen met het systeem van de brandstof

Het risico op explosies wordt aanzienlijk hoger wanneer het systeem van de brandstof zijn strakheid verliest, één van de gevaarlijkste problemen met dit onderdeel. Hier kunnen verscheidene redenen voor zijn. Denk daarbij onder andere aan versleten verzegelingen, het gebruiken van brandstof van slechte kwaliteit met aftakeling van de rubberen onderdelen als gevolg, mechanische beschadigingen, losgeraakte bevestigingen tussen bepaalde componenten, en foute reparaties. Water dat de pijpen van de brandstof indringt kan corrosie veroorzaken, terwijl vervuiling kan leiden tot lagere drukniveaus in het brandstofsysteem.

Wanneer een tank niet helemaal vol is kan er zich condens vormen op de bodem. Water dat in het systeem terechtkomt kan bevriezen bij koude temperaturen met gescheurde leidingen als gevolg. Dit kan u vermijden door de tank van de brandstof altijd goed gevuld te houden.

Storingen in de pomp van de brandstof en vervuilde injectoren kunnen allemaal veroorzaakt worden door het gebruiken van brandstof van slechte kwaliteit, binnendringend vuil en versleten componenten van het systeem. De motor zal slechter gaan werken wanneer de druk in het systeem van de filters vermindert als gevolg van vieze filters of een brandstofpomp die niet meer goed werkt.

Repareren en vervangen van het systeem van de brandstof

Heel soms is een volledige vervanging van het systeem aan de orde. Over het algemeen worden enkel de gebrekkige componenten vervangen, terwijl de vervuilde componenten worden gereinigd. Het systeem van de brandstof is redelijk ingewikkeld en bevat veel onderdelen. Het vervangen van kapotte onderdelen kan het best door een expert gedaan worden. Reparaties van de pomp van de brandstof, het filter en de tank van de brandstof komen vrij vaak voor. Vieze filters dienen gereinigd of vervangen te worden. Ook de injectoren dienen te worden gereinigd. Daar bestaan twee manieren voor:

  • De componenten wassen in een ultrasonisch bad;
  • Een speciaal middeltje door de injector spoelen.
Andere reserveonderdelen
Brandstoftoevoer top verkoper
Verstuiverneus VDO A2C59513556 Artikelinfo
  • Artikelnummer van de aanbevolen artikel: A2C59514036
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf VDO Verstuiverneus A2C59513556 voor wagen aan lage prijs 219,05 €
Verstuiverneus Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate (VDO, A2C59513556)
Art. Nr: A2C59513556
219,05 €
304,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Verstuiverneus VDO A2C59513484 Artikelinfo
  • Brandstoftype: Diesel
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf VDO Verstuiverneus A2C59513484 voor wagen aan lage prijs 253,61 €
Verstuiverneus Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate (VDO, A2C59513484)
Art. Nr: A2C59513484
253,61 €
352,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp BOSCH 0 580 464 126 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Brandstofpomp 0 580 464 126 voor wagen aan lage prijs 77,56 €
Brandstofpomp Electrisch (BOSCH, 0 580 464 126)
Art. Nr: 0 580 464 126
77,56 €
107,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp PIERBURG 7.21440.51.0 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Spanning (Volt): 12
  • Druk (bar) tot: 0,38
  • Aantal aansluitingen: 2
  • Diameter (mm): 38
  • Technisch informatienummer: SI 1761-21
  • Stroomsterkte tot [A]: 2
  • Druk (bar) van: 0,27
  • Druk (Psi) van: 3,19
  • Druk (Psi) tot: 5,51
  • Totale lengte [mm]: 133,5
  • Diameter 1 (mm): 8
  • Diameter 2 (mm): 8
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf PIERBURG Brandstofpomp 7.21440.51.0 voor wagen aan lage prijs 54,35 €
Brandstofpomp Electrisch (PIERBURG, 7.21440.51.0)
Art. Nr: 7.21440.51.0
54,35 €
75,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp BOSCH 0 580 463 999 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: In brandstoftank
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Brandstofpomp 0 580 463 999 voor wagen aan lage prijs 103,85 €
Brandstofpomp Electrisch (BOSCH, 0 580 463 999)
Art. Nr: 0 580 463 999
103,85 €
144,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Dichtring, verstuiverhouder BOSCH F 00V C17 504 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Common rail
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Dichtring, verstuiverhouder F 00V C17 504 voor wagen aan lage prijs 1,61 €
Dichtring, verstuiverhouder (BOSCH, F 00V C17 504)
Art. Nr: F 00V C17 504
1,61 €
2,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp HITACHI 133000 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Werkspanning (V): 14
  • niet voor koolzaadolie
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf HITACHI Brandstofpomp 133000 voor wagen aan lage prijs 44,99 €
Brandstofpomp Electrisch (HITACHI, 133000)
Art. Nr: 133000
44,99 €
62,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stuurklep, luchttoevoer VDO A2C59514304 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 48
  • Werkwijze: Elektrisch
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met pakking
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf VDO Stuurklep, luchttoevoer A2C59514304 voor wagen aan lage prijs 128,68 €
Stuurklep, luchttoevoer Met pakking (VDO, A2C59514304)
Art. Nr: A2C59514304
128,68 €
178,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp AIRTEX E2065 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Druk (bar): 3
  • Gewicht (kg): 0,36
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf AIRTEX Brandstofpomp E2065 voor wagen aan lage prijs 46,25 €
Brandstofpomp Electrisch (AIRTEX, E2065)
Art. Nr: E2065
46,25 €
64,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp PIERBURG 7.21287.53.0 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Spanning (Volt): 12
  • Druk (bar): 3
  • Diameter (mm): 52
  • Technisch informatienummer: SI 1761-21
  • Druk (Psi): 43,5
  • Stroomsterkte tot [A]: 6
  • Totale lengte [mm]: 160
  • Diameter 1 (mm): 12
  • Diameter 2 (mm): 8
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf PIERBURG Brandstofpomp 7.21287.53.0 voor wagen aan lage prijs 108,17 €
Brandstofpomp Electrisch (PIERBURG, 7.21287.53.0)
Art. Nr: 7.21287.53.0
108,17 €
150,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.