Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Zoeken
Bestel goedkoop originele Brandstofdrukregelaar diesel en benzine, benzine en diesel, benzine, diesel onderdelen

Brandstofdrukregelaar voor auto

Populaire fabrikanten van Brandstofdrukregelaar
Brandstofdrukregelaar Voor
Brandstofdrukregelaar Volkswagen
Volkswagen
Brandstofdrukregelaar BMW
BMW
Brandstofdrukregelaar MERCEDES-BENZ
MERCEDES-BENZ
Brandstofdrukregelaar OPEL
OPEL
Brandstofdrukregelaar FORD
FORD
Brandstofdrukregelaar PEUGEOT
PEUGEOT
Brandstofdrukregelaar CITROËN
CITROËN
Brandstofdrukregelaar RENAULT
RENAULT
Brandstofdrukregelaar AUDI
AUDI
Brandstofdrukregelaar FIAT
FIAT
TOYOTA
TOYOTA
NISSAN
NISSAN
VOLVO
VOLVO
HYUNDAI
HYUNDAI
SKODA
SKODA
KIA
KIA
SEAT
SEAT
MAZDA
MAZDA
ALFA ROMEO
ALFA ROMEO
SUZUKI
SUZUKI
HONDA
HONDA
DACIA
DACIA
CHEVROLET
CHEVROLET
MINI
MINI
MITSUBISHI
MITSUBISHI
Overige Brandstofdrukregelaar onderdelen

Brandstofdrukregelaar webshop

Hoe valt het falen van de regelklep van de brandstofdruk op

Het duurt best lang om dit onderdeel te inspecteren en maakt over het algemeen deel uit van de controle van het gehele brandstofsysteem van het voertuig.

In de eerste plaats, inspecteer of er genoeg brandstof in de brandstoftank aanwezig is. Dan moet de accu worden geïnspecteerd, de reden is dat de brandstofdruk daarvan afhankelijk is. Dit zou 12 Volt moeten zijn. Dan moet u de negatieve draad van de accu loshalen, de gemorste brandstof opruimen, de negatieve draad weer aan de accu vastmaken, de auto starten en deze stationair laten lopen. Maak dan het ventiel van de vacuümslang los, blokkeer deze door middel van uw vinger en controleer de druk. Dit zou 0.25 tot 0.35 MPa moeten zijn indien de motor voorzien is van multi-point injectie, deze zou 0.07 tot 0.1 MPa moeten zijn indien de auto een carburateur heeft.

Indien de druk aan de lage kant is, probeer dan eens om in de retourslang te knijpen, en inspecteer de drukmeter. Als de druk omhoog gaat tot een normale waarde, is het ventiel niet goed. Als de waarde te hoog is, is dat ook een indicatie dat hij kapot is, indien het passerend vermogen niet minder is geworden bij de retourslang.

Als de motor warm is, sluit dan de vacuümslang op het ventiel aan. De druk moet minder worden tot zo’n 0.05 MPa. Indien dit niet gebeurt, is het mogelijk dat de vacuümslang vies is of dat het ventiel niet werkt.

Om de resterende druk in het systeem op te meten, moet u de motor uitzetten, de brandstoftoevoer afsluiten en de metingen nog eens doen na ongeveer 10 minuten. Bekijk de waarden en vergelijk deze met wat in de technische documenten van de auto wordt aangegeven. Indien de druk van het systeem te laag is, dan moet de regelklep van de brandstofdruk worden verwisseld.

U bent in staat te bepalen of de regelklep van de brandstofdruk moet worden verwisseld door deze aanwijzingen:

  • De motor is moeilijk te starten;
  • Bij een stationair toerental loopt de motor niet goed;
  • De stroomtoevoer is lager;
  • Zonder reden slaat de motor af;
  • Bij de slangen lekt brandstof, dit kan worden verholpen door de klemmen aan te draaien, maar ook door de klepzitting strakker te zetten;
  • Het voertuig heeft lagere dynamische kenmerken;
  • De auto gebruikt meer benzine;
  • Als u in de auto rijdt, stottert deze.

Oorzaken voor het falen van de regelklep van de brandstofdruk

De vaakst voorkomende oorzaak voor het falen van de regelklep van de brandstofdruk is het slijten van de elementen. De veren kunnen langer worden, hierdoor gaat het ventiel in de klepzitting losser zitten. Dit betekent dat er brandstof in de retourslang kan komen, ook als de druk laag is, en op die manier heeft de motor minder vermogen als men harder rijdt. Tevens zal het membraan slijten, de rubberen afdichtingen worden minder flexibel en kunnen scheuren gaan vertonen.

Het sneller falen van het onderdeel kan ook komen doordat de brandstof niet van goede kwaliteit is, of als men het brandstoffilter te laat verwisseld of omdat de brandstoftank vervuild. Het vuil zal zich ophopen, ook op het ventiel waardoor deze het niet meer doet en zal blokkeren, daarnaast kan er water in de tank komen, wat zorgt voor roest aan de onderdelen die van metaal zijn gemaakt.


Het verwisselen van de regelklep van de brandstofdruk

Men kan dit onderdeel niet repareren. Indien deze kapot gaat, moet hij worden verwisseld. Dit is prima zelf uit te voeren. In de eerste plaats, haal de druk van het systeem. Anders is het niet mogelijk om aan de regelklep van de brandstofdruk te werken. Volg dit stappenplan:

  1. De motor moet stationair lopen;
  2. Haal de oliepomp zekering eruit of maak de bekabeling van de brandstofpomp los, hierdoor zal de motor afslaan.
  3. Probeer een paar keer de motor te starten.
  4. Zorg dat de ontsteking uit staat, plaats de zekering terug of verbind de bekabeling.
  5. Ontkoppel de vacuümslang en de afvoer van de brandstof van het ventiel.
  6. Demonteer het onderdeel, deze zit aan de dwarsbalk vast.
  7. Demonteer de regelklep.
  8. Verwissel de ring die voor afdichting zorgt en plaats een nieuw onderdeel.
Onderdelen van topkwaliteit: Brandstofdrukregelaar voor uw auto
Brandstofdrukregelaar vervangen | RIDEX 168C0003 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf RIDEX Brandstofdrukregelaar 168C0003 voor wagen aan lage prijs 12,07 €
Brandstofdrukregelaar (RIDEX, 168C0003)
Art. Nr: 168C0003
12,07 €
17,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Drukregelklep, Common-Rail-System vervangen | DELPHI 9109-903 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf DELPHI Brandstofdrukregelaar 9109-903 voor wagen aan lage prijs 61,94 €
Drukregelklep, Common-Rail-System (DELPHI, 9109-903)
Art. Nr: 9109-903
61,94 €
88,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofdrukregelaar vervangen | PIERBURG 7.21197.60.0 Artikelinfo
  • Werkwijze: Hydraulisch
  • Ventieltype: Membraamklep
  • Druk (bar): 3
  • Druk (Psi): 43,5
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf PIERBURG Brandstofdrukregelaar 7.21197.60.0 voor wagen aan lage prijs 71,57 €
Brandstofdrukregelaar (PIERBURG, 7.21197.60.0)
Art. Nr: 7.21197.60.0
71,57 €
102,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Drukregelklep, Common-Rail-System vervangen | MEAT & DORIA 9122 Artikelinfo
  • Ventieltype: Controleklep
  • Injectiesysteem: Comman-Rail
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf MEAT & DORIA Brandstofdrukregelaar 9122 voor wagen aan lage prijs 76,10 €
Drukregelklep, Common-Rail-System (MEAT & DORIA, 9122)
Art. Nr: 9122
76,10 €
108,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofdrukregelaar vervangen | BOSCH 0 280 160 560 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf BOSCH Brandstofdrukregelaar 0 280 160 560 voor wagen aan lage prijs 18,87 €
Brandstofdrukregelaar (BOSCH, 0 280 160 560)
Art. Nr: 0 280 160 560
18,87 €
26,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofdrukregelaar vervangen | BOSCH 0 280 160 597 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf BOSCH Brandstofdrukregelaar 0 280 160 597 voor wagen aan lage prijs 19,94 €
Brandstofdrukregelaar (BOSCH, 0 280 160 597)
Art. Nr: 0 280 160 597
19,94 €
28,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofdrukregelaar vervangen | TOPRAN 108 125 Artikelinfo
  • Druk (bar): 3,0
  • Werkwijze: Hydraulisch
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf TOPRAN Brandstofdrukregelaar 108 125 voor wagen aan lage prijs 12,57 €
Brandstofdrukregelaar (TOPRAN, 108 125)
Art. Nr: 108 125
12,57 €
17,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Drukregelklep, Common-Rail-System vervangen | TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.13.080 Artikelinfo
  • Voor OE nummer: 611 078 0149
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf TRUCKTEC AUTOMOTIVE Brandstofdrukregelaar 02.13.080 voor wagen aan lage prijs 84,87 €
Drukregelklep, Common-Rail-System (TRUCKTEC AUTOMOTIVE, 02.13.080)
Art. Nr: 02.13.080
84,87 €
121,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Klep, brandstofpomp vervangen | DELPHI 9109-930A Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf DELPHI Brandstofdrukregelaar 9109-930A voor wagen aan lage prijs 68,24 €
Klep, brandstofpomp (DELPHI, 9109-930A)
Art. Nr: 9109-930A
68,24 €
97,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Drukregelklep, Common-Rail-System vervangen | DELPHI 9109-936A Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf DELPHI Brandstofdrukregelaar 9109-936A voor wagen aan lage prijs 68,24 €
Drukregelklep, Common-Rail-System (DELPHI, 9109-936A)
Art. Nr: 9109-936A
68,24 €
97,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Drukregelklep, Common-Rail-System vervangen | BOSCH 0 281 002 494 Artikelinfo
  • Ventieltype: Controleklep
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf BOSCH Brandstofdrukregelaar 0 281 002 494 voor wagen aan lage prijs 122,14 €
Drukregelklep, Common-Rail-System (BOSCH, 0 281 002 494)
Art. Nr: 0 281 002 494
122,14 €
174,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Drukregelklep, Common-Rail-System vervangen | DENSO DCRS301990 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: GM
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf DENSO Brandstofdrukregelaar DCRS301990 voor wagen aan lage prijs 152,07 €
Drukregelklep, Common-Rail-System (DENSO, DCRS301990)
Art. Nr: DCRS301990
152,07 €
217,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.