Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Zoeken
Bestel goedkoop originele Brandstofpomp diesel en benzine, benzine en diesel onderdelen

Brandstofpomp voor auto

Populaire fabrikanten van Brandstofpomp
Brandstoftoevoereenheid Voor
Brandstofpomp Volkswagen
Volkswagen
Brandstofpomp BMW
BMW
Brandstofpomp MERCEDES-BENZ
MERCEDES-BENZ
Brandstofpomp OPEL
OPEL
Brandstofpomp FORD
FORD
Brandstofpomp PEUGEOT
PEUGEOT
Brandstofpomp CITROËN
CITROËN
Brandstofpomp RENAULT
RENAULT
Brandstofpomp AUDI
AUDI
Brandstofpomp FIAT
FIAT
TOYOTA
TOYOTA
NISSAN
NISSAN
VOLVO
VOLVO
HYUNDAI
HYUNDAI
SKODA
SKODA
KIA
KIA
SEAT
SEAT
MAZDA
MAZDA
ALFA ROMEO
ALFA ROMEO
SUZUKI
SUZUKI
HONDA
HONDA
DACIA
DACIA
CHEVROLET
CHEVROLET
MINI
MINI
MITSUBISHI
MITSUBISHI
Overige Brandstofpomp onderdelen

Brandstoftoevoereenheid webshop

Dit onderdeel, de hogedruk brandstofpomp, is het belangrijkste deel van het totale inspuitsysteem van dieselmotoren. De belangrijkste functies van de brandstofpomp pompen een bepaalde hoeveelheid brandstof onder druk en bepalen het startmoment van de injectie. Echter blijkt dat de accumulator injectiesystemen de functie van de brandstof injectietijd regeling doorgegeven aan de elektronisch gestuurde injector. De basis van de brandstofpomp is een pomp element gecombineerd met de zuiger en een kleine cilinder.

De pomp is gemaakt van hoogwaardig staal en heeft een hoge nauwkeurigheid van fabricage hechting. Hierdoor is er tussen de zuiger en de cilinder een minimale afstand, wat een nauwkeurige verbinding wordt genoemd. Wat betreft het ontwerp van de hogedruk brandstofpompen, er zijn drie types, in-line, uitdeler en de hoofdleiding. Het eerste type brandstofpomp, de in-line, wordt gekenmerkt door het feit dat de brandstof wordt geïnjecteerd in de cilinder met een aparte pomp. Ten aanzien van de uitdeel pomp moeten we vermelden dat deze één of meer pomp elementen heeft, die zorgen voor het pompen en de brandstof injectie door alle cilinders. Het derde type pomp, de hoofdleiding, voert slechts één functie uit. Het pompt brandstof in de accumulator.

Bovendien wordt dit component gebruikt in een systeem van rechtstreekse injectie van benzine aangedreven wagens. Tegelijkertijd verschilt het van de hierboven genoemde brandstofpompen omdat de werkdruk veel lager is dan in een dieselpomp. Als een onderhoudsmonteur van een garage de diagnose stelt dat er een breuk of slijtage van de hogedruk brandstofpomp, moet u deze vervangen door een nieuwe. Onze online winkel is een uitstekende assistent die u zal helpen om te besparen op onderdelen van een gasklep tot een radiator. Bovendien hoeft u niet lang te wachten. U ontvangt uw bestelling binnen enkele dagen en u kunt het dan zelf vervangen of het laten doen in een garage.

Hoe u kan weten dat er problemen met de pomp van de brandstof zijn

Zodra u direct of indirect kan merken dat de pomp van de brandstof niet goed meer werkt dient de druk te worden gecontroleerd. Dat begint met het loshalen van de zekering en de motor in stationaire stand zetten. De waarden diene opgemeten te worden voordat de motor gaat haperen en afslaat door een gebrek aan brandstof. De druk in de pomp van de toevoer dient tussen de 2,5 en de 4 MPA te liggen. Deze waarde dient in minder dan twee seconden bereikt te worden.

Bij metingen in stationaire stand mag de naald niet te veel schommelen. Als dat wel het geval is het onderdeel vastgelopen.

Na het uitzetten van het voertuig moet de druk gelijk blijven. Als de druk wegvalt wil het zeggen dat het ventiel voor de tegendruk van de pomp niet goed werkt, of dat de druk in het systeem is weggevallen.

Inspecteer ook hoeveel brandstof er door de injectoren stroomt. Haal daarvoor de brandstoflijn los, verwijder de brandstof uit de pomp en zet deze over in een container om te meten. In de technische documenten van het voertuig in kwestie vindt u hoeveel brandstof in een minuut wordt verbruikt.

Verbindt een voltmeter met het onderdeel om te checken of het probleem bij de bedrading ligt. Twaalf Volt is het ideale voltage. Om dit te controleren kan u een lamp van 12V verbinden met de contacten.

Bij een gebrek aan reactie van de pomp moeten de zekering en de bedrading worden nagekeken. De pomp van de brandstof gaat twee à vijf jaar mee mits u brandstof van goede kwaliteit gebruikt. Dat wil zeggen dat een dergelijke pomp ongeveer 200’000 kilometer mee kan gaan.

Hieraan kan u problemen met de pomp van de brandstof herkennen:

  • Verminderd motorvermogen;
  • De motor maakt ongebruikelijk lawaai;
  • De druk van het systeem van de brandstof is afgenomen;
  • Het starten van de motor gaat met moeite;
  • Bij het optrekken accelereert de wagen traag;
  • Mechanische beschadigingen;
  • Een verstopt of vervuild onderdeel;
  • Een drukregelaar die slecht werkt;
  • Een fout relais van het onderdeel;
  • De draden zijn doorgebrand;
  • Slijtage aan het onderdeel.

Oorzaken van problemen met de pomp van de brandstof

Er bestaan uiteenlopende oorzaken. Het gebruik van slechte brandstof is oorzaak nummer één. Toevoegingen die hars en ijzer bevatten maken de onderdelen kapot en bevorderen de productie van uitstoot. Dit leidt gegarandeerd tot problemen.

Het verliezen van de integriteit of het ophopen van vervuiling in het systeem kunnen oorzaken zijn van vastlopende individuele onderdelen. Een goed en zorgvuldig onderhoud van de tank kan er dus voor zorgen dat de tank een stuk langer meegaat. Problemen kunnen ook veroorzaakt worden door het gebruiken van defecte of verstopte filters, omdat dit voor een zwaardere belasting van de pomp van de brandstof zorgt.

Brandstof van lage kwaliteit kan ook voor veel problemen zorgen. Onderdelen kunnen ook kapot gaan als gevolg van een gebrek aan brandstof waardoor er lucht in het systeem terecht komt. Hogere vochtigheidsgraden kunnen ervoor zorgen dat er condens ontstaat in de lege tank. Snellere corrosie is niet het enige gevaar dat de vorming van condens in de tank met zich meebrengt. Het zorgt ook voor de verwijdering van het laagje smeer aan het oppervlak van het onderdeel, wat kan leiden tot wrijving en oververhitting. Tijdens de wintermaanden kan ook vorst een probleem vormen voor dit onderdeel.

Repareren en vervangen van de pomp van de brandstof

Een reparatie betekent het verwijderen van vervuiling uit het onderdeel. Voor de reiniging dient het gaas weggehaald te worden en het stof verwijdert te worden met behulp van een speciaal middel. De injectoren moeten dan ook schoongemaakt worden.

In het geval van mechanische schade is een vervanging de enige oplossing.

Onderdelen van topkwaliteit: Brandstofpomp voor uw auto
Brandstofpomp vervangen | RIDEX 458F0064 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Spanning (Volt): 12
  • Druk (bar): 4, 5
  • Stroomsterkte: 4,8
  • Werkspanning (V): 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf RIDEX Brandstoftoevoereenheid 458F0064 voor wagen aan lage prijs 30,27 €
Brandstofpomp (RIDEX, 458F0064)
Art. Nr: 458F0064
30,27 €
43,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | MAGNETI MARELLI 313011300085 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 155
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Ingangspanning [V]: 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf MAGNETI MARELLI Brandstofpomp 313011300085 voor wagen aan lage prijs 29,37 €
Brandstofpomp (MAGNETI MARELLI, 313011300085)
Art. Nr: 313011300085
29,37 €
41,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | PIERBURG 7.21440.51.0 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Spanning (Volt): 12
  • Aantal aansluitingen: 2
  • Diameter (mm): 38
  • Technisch informatienummer: SI 1761-21
  • Stroomsterkte tot [A]: 2
  • Druk (Psi) van: 3,19
  • Druk (Psi) tot: 5,51
  • Totale lengte [mm]: 133,5
  • Diameter 1 (mm): 8
  • Diameter 2 (mm): 8
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf PIERBURG Brandstoftoevoereenheid 7.21440.51.0 voor wagen aan lage prijs 50,74 €
Brandstofpomp (PIERBURG, 7.21440.51.0)
Art. Nr: 7.21440.51.0
50,74 €
72,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Houder, brandstofpomp vervangen | MEYLE 100 201 0002 Artikelinfo
  • aanvullende informatie: MEYLE-ORIGINAL Quality
  • Buitendiameter [mm]: 19
  • Hoogte (mm): 15
  • Schroefdraadmaat: M6x1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf MEYLE Brandstofpomp 100 201 0002 voor wagen aan lage prijs 1,74 €
Houder, brandstofpomp (MEYLE, 100 201 0002)
Art. Nr: 100 201 0002
1,74 €
2,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | STARK SKFP-0160015 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Druk (bar): 3
  • Gewicht (kg): 0,62
  • Diameter (mm): 56
  • Hoogte (mm): 159
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf STARK Brandstoftoevoereenheid SKFP-0160015 voor wagen aan lage prijs 125,10 €
Brandstofpomp (STARK, SKFP-0160015)
Art. Nr: SKFP-0160015
125,10 €
178,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 464 125 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf BOSCH Brandstofpomp 0 580 464 125 voor wagen aan lage prijs 106,90 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 464 125)
Art. Nr: 0 580 464 125
106,90 €
152,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Houder, brandstofpomp vervangen | MEYLE 100 133 0011 Artikelinfo
  • aanvullende informatie: MEYLE-ORIGINAL Quality
  • Buitendiameter [mm]: 20
  • Hoogte (mm): 10
  • Schroefdraadmaat: M6x1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf MEYLE Brandstoftoevoereenheid 100 133 0011 voor wagen aan lage prijs 2,07 €
Houder, brandstofpomp (MEYLE, 100 133 0011)
Art. Nr: 100 133 0011
2,07 €
2,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | MEAT & DORIA 76416 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 95
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Injectiesysteem: multi point Injectie
  • Versie: BOSCH
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf MEAT & DORIA Brandstofpomp 76416 voor wagen aan lage prijs 15,37 €
Brandstofpomp (MEAT & DORIA, 76416)
Art. Nr: 76416
15,37 €
21,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | MAGNETI MARELLI 313011300062 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 120
  • Bedrijfsdruk [bar]: 4
  • Ingangspanning [V]: 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf MAGNETI MARELLI Brandstoftoevoereenheid 313011300062 voor wagen aan lage prijs 35,50 €
Brandstofpomp (MAGNETI MARELLI, 313011300062)
Art. Nr: 313011300062
35,50 €
50,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Pakking, brandstofpomp vervangen | ELRING 485.190 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Pomp-sproeier injectie
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf ELRING Brandstofpomp 485.190 voor wagen aan lage prijs 4,87 €
Pakking, brandstofpomp (ELRING, 485.190)
Art. Nr: 485.190
4,87 €
6,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Houder, brandstofpomp vervangen | AUTOMEGA 140007910 Artikelinfo
  • Ophangwijze: Rubbermetaallager
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf AUTOMEGA Brandstoftoevoereenheid 140007910 voor wagen aan lage prijs 1,37 €
Houder, brandstofpomp (AUTOMEGA, 140007910)
Art. Nr: 140007910
1,37 €
1,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | ERA 770036A Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 120
  • Druk (bar): 5
  • Aantal aansluitingen: 2
  • Gewicht (kg): 0,526
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf ERA Brandstofpomp 770036A voor wagen aan lage prijs 31,84 €
Brandstofpomp (ERA, 770036A)
Art. Nr: 770036A
31,84 €
45,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.