Brandstofpomp voor auto

Brandstofpomp webshop

Dit onderdeel, de hogedruk brandstofpomp, is het belangrijkste deel van het totale inspuitsysteem van dieselmotoren. De belangrijkste functies van de brandstofpomp pompen een bepaalde hoeveelheid brandstof onder druk en bepalen het startmoment van de injectie. Echter blijkt dat de accumulator injectiesystemen de functie van de brandstof injectietijd regeling doorgegeven aan de elektronisch gestuurde injector. De basis van de brandstofpomp is een pomp element gecombineerd met de zuiger en een kleine cilinder.

De pomp is gemaakt van hoogwaardig staal en heeft een hoge nauwkeurigheid van fabricage hechting. Hierdoor is er tussen de zuiger en de cilinder een minimale afstand, wat een nauwkeurige verbinding wordt genoemd. Wat betreft het ontwerp van de hogedruk brandstofpompen, er zijn drie types, in-line, uitdeler en de hoofdleiding. Het eerste type brandstofpomp, de in-line, wordt gekenmerkt door het feit dat de brandstof wordt geïnjecteerd in de cilinder met een aparte pomp. Ten aanzien van de uitdeel pomp moeten we vermelden dat deze één of meer pomp elementen heeft, die zorgen voor het pompen en de brandstof injectie door alle cilinders. Het derde type pomp, de hoofdleiding, voert slechts één functie uit. Het pompt brandstof in de accumulator.

Bovendien wordt dit component gebruikt in een systeem van rechtstreekse injectie van benzine aangedreven wagens. Tegelijkertijd verschilt het van de hierboven genoemde brandstofpompen omdat de werkdruk veel lager is dan in een dieselpomp. Als een onderhoudsmonteur van een garage de diagnose stelt dat er een breuk of slijtage van de hogedruk brandstofpomp, moet u deze vervangen door een nieuwe. Onze online winkel is een uitstekende assistent die u zal helpen om te besparen op onderdelen van een gasklep tot een radiator. Bovendien hoeft u niet lang te wachten. U ontvangt uw bestelling binnen enkele dagen en u kunt het dan zelf vervangen of het laten doen in een garage.

Hoe u kan weten dat er problemen met de pomp van de brandstof zijn

Zodra u direct of indirect kan merken dat de pomp van de brandstof niet goed meer werkt dient de druk te worden gecontroleerd. Dat begint met het loshalen van de zekering en de motor in stationaire stand zetten. De waarden diene opgemeten te worden voordat de motor gaat haperen en afslaat door een gebrek aan brandstof. De druk in de pomp van de toevoer dient tussen de 2,5 en de 4 MPA te liggen. Deze waarde dient in minder dan twee seconden bereikt te worden.

Bij metingen in stationaire stand mag de naald niet te veel schommelen. Als dat wel het geval is het onderdeel vastgelopen.

Na het uitzetten van het voertuig moet de druk gelijk blijven. Als de druk wegvalt wil het zeggen dat het ventiel voor de tegendruk van de pomp niet goed werkt, of dat de druk in het systeem is weggevallen.

Inspecteer ook hoeveel brandstof er door de injectoren stroomt. Haal daarvoor de brandstoflijn los, verwijder de brandstof uit de pomp en zet deze over in een container om te meten. In de technische documenten van het voertuig in kwestie vindt u hoeveel brandstof in een minuut wordt verbruikt.

Verbindt een voltmeter met het onderdeel om te checken of het probleem bij de bedrading ligt. Twaalf Volt is het ideale voltage. Om dit te controleren kan u een lamp van 12V verbinden met de contacten.

Bij een gebrek aan reactie van de pomp moeten de zekering en de bedrading worden nagekeken. De pomp van de brandstof gaat twee à vijf jaar mee mits u brandstof van goede kwaliteit gebruikt. Dat wil zeggen dat een dergelijke pomp ongeveer 200’000 kilometer mee kan gaan.

Hieraan kan u problemen met de pomp van de brandstof herkennen:

  • Verminderd motorvermogen;
  • De motor maakt ongebruikelijk lawaai;
  • De druk van het systeem van de brandstof is afgenomen;
  • Het starten van de motor gaat met moeite;
  • Bij het optrekken accelereert de wagen traag;
  • Mechanische beschadigingen;
  • Een verstopt of vervuild onderdeel;
  • Een drukregelaar die slecht werkt;
  • Een fout relais van het onderdeel;
  • De draden zijn doorgebrand;
  • Slijtage aan het onderdeel.

Oorzaken van problemen met de pomp van de brandstof

Er bestaan uiteenlopende oorzaken. Het gebruik van slechte brandstof is oorzaak nummer één. Toevoegingen die hars en ijzer bevatten maken de onderdelen kapot en bevorderen de productie van uitstoot. Dit leidt gegarandeerd tot problemen.

Het verliezen van de integriteit of het ophopen van vervuiling in het systeem kunnen oorzaken zijn van vastlopende individuele onderdelen. Een goed en zorgvuldig onderhoud van de tank kan er dus voor zorgen dat de tank een stuk langer meegaat. Problemen kunnen ook veroorzaakt worden door het gebruiken van defecte of verstopte filters, omdat dit voor een zwaardere belasting van de pomp van de brandstof zorgt.

Brandstof van lage kwaliteit kan ook voor veel problemen zorgen. Onderdelen kunnen ook kapot gaan als gevolg van een gebrek aan brandstof waardoor er lucht in het systeem terecht komt. Hogere vochtigheidsgraden kunnen ervoor zorgen dat er condens ontstaat in de lege tank. Snellere corrosie is niet het enige gevaar dat de vorming van condens in de tank met zich meebrengt. Het zorgt ook voor de verwijdering van het laagje smeer aan het oppervlak van het onderdeel, wat kan leiden tot wrijving en oververhitting. Tijdens de wintermaanden kan ook vorst een probleem vormen voor dit onderdeel.

Repareren en vervangen van de pomp van de brandstof

Een reparatie betekent het verwijderen van vervuiling uit het onderdeel. Voor de reiniging dient het gaas weggehaald te worden en het stof verwijdert te worden met behulp van een speciaal middel. De injectoren moeten dan ook schoongemaakt worden.

In het geval van mechanische schade is een vervanging de enige oplossing.

Populaire fabrikanten van Brandstofpomp
Original Brandstofpomp van RIDEX fabrikant Original Brandstofpomp van BOSCH fabrikant Original Brandstofpomp van PIERBURG fabrikant Original Brandstofpomp van TOPRAN fabrikant Original Brandstofpomp van ELRING fabrikant Original Brandstofpomp van VALEO fabrikant Original Brandstofpomp van ERA fabrikant Original Brandstofpomp van ASHIKA fabrikant
Original Brandstofpomp van BLUE PRINT fabrikant Original Brandstofpomp van MAGNETI MARELLI fabrikant Original Brandstofpomp van ESEN SKV fabrikant Original Brandstofpomp van MAPCO fabrikant Original Brandstofpomp van JOHNS fabrikant Original Brandstofpomp van MEYLE fabrikant Original Brandstofpomp van JAPANPARTS fabrikant Original Brandstofpomp van JP GROUP fabrikant
Onderdelen van topkwaliteit: Brandstofpomp voor uw auto
Verwerf AIRTEX Brandstoftoevoereenheid E10296M voor wagen aan lage prijs 73,25 €
-12%
73,25 €
83,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstoftoevoereenheid | AIRTEX E10296M
Artikelinfo
  • Druk (bar): 3,50
  • Gewicht (kg): 1,10
In voorraad Details
Verwerf MEAT & DORIA Brandstofpomp 76416 voor wagen aan lage prijs 19,32 €
-12%
19,32 €
21,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | MEAT & DORIA 76416
Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 95
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Injectiesysteem: multi point Injectie
  • Versie: BOSCH
In voorraad Details
Verwerf MAGNETI MARELLI Brandstoftoevoermodule 313011313035 voor wagen aan lage prijs 65,96 €
-12%
65,96 €
74,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstoftoevoermodule | MAGNETI MARELLI 313011313035
Artikelinfo
  • Aantal [l/h]: 110
  • Werkwijze: Electrisch
  • Ingangspanning [V]: 12
  • Sensortype: Hendelsensor
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met brandstoftoevoermodule
  • Bedrijfsdruk [bar]: 4
In voorraad Details
Verwerf MAGNETI MARELLI Brandstofpomp 313011300014 voor wagen aan lage prijs 35,41 €
-12%
35,41 €
40,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | MAGNETI MARELLI 313011300014
Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 120
  • Bedrijfsdruk [bar]: 4
  • Ingangspanning [V]: 12
In voorraad Details
Verwerf MAGNETI MARELLI Brandstofpomp 313011300005 voor wagen aan lage prijs 17,56 €
-12%
17,56 €
19,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | MAGNETI MARELLI 313011300005
Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 90
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Ingangspanning [V]: 12
In voorraad Details
Verwerf ELRING Pakking, brandstofpomp 174.270 voor wagen aan lage prijs 4,15 €
-12%
4,15 €
4,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Pakking, brandstofpomp | ELRING 174.270
Artikelinfo
  • Binnendiameter [mm]: 31,5
  • Dikte [mm]: 2
  • Materiaal: FPM (Fluor-Kautschuk)
  • Vorm: O-ring
In voorraad Details
Verwerf TOPRAN Houder, brandstofpomp 102 744 voor wagen aan lage prijs 0,84 €
-12%
0,84 €
0,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Houder, brandstofpomp | TOPRAN 102 744
Artikelinfo
  • Breedte (mm): 19
  • Schroefdraadmaat: M 6 x 1
  • Hoogte 1 (mm): 40
  • Hoogte 2 (mm): 15
In voorraad Details
Verwerf MAGNETI MARELLI Brandstoftoevoermodule 313011313009 voor wagen aan lage prijs 37,59 €
-12%
37,59 €
42,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstoftoevoermodule | MAGNETI MARELLI 313011313009
Artikelinfo
  • Aantal [l/h]: 115
  • Werkwijze: Electrisch
  • Ingangspanning [V]: 12
  • Sensortype: Hendelsensor
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met brandstoftoevoermodule
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen