Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Bestel goedkoop originele Brandstofpomp diesel en benzine, benzine en diesel onderdelen

Brandstofpomp voor auto

Populaire fabrikanten van Brandstoftoevoereenheid
Brandstoftoevoereenheid Voor
Overige Brandstofopvoerpomp onderdelen

Brandstofpomp webshop

Dit onderdeel, de hogedruk brandstofpomp, is het belangrijkste deel van het totale inspuitsysteem van dieselmotoren. De belangrijkste functies van de brandstofpomp pompen een bepaalde hoeveelheid brandstof onder druk en bepalen het startmoment van de injectie. Echter blijkt dat de accumulator injectiesystemen de functie van de brandstof injectietijd regeling doorgegeven aan de elektronisch gestuurde injector. De basis van de brandstofpomp is een pomp element gecombineerd met de zuiger en een kleine cilinder.

De pomp is gemaakt van hoogwaardig staal en heeft een hoge nauwkeurigheid van fabricage hechting. Hierdoor is er tussen de zuiger en de cilinder een minimale afstand, wat een nauwkeurige verbinding wordt genoemd. Wat betreft het ontwerp van de hogedruk brandstofpompen, er zijn drie types, in-line, uitdeler en de hoofdleiding. Het eerste type brandstofpomp, de in-line, wordt gekenmerkt door het feit dat de brandstof wordt geïnjecteerd in de cilinder met een aparte pomp. Ten aanzien van de uitdeel pomp moeten we vermelden dat deze één of meer pomp elementen heeft, die zorgen voor het pompen en de brandstof injectie door alle cilinders. Het derde type pomp, de hoofdleiding, voert slechts één functie uit. Het pompt brandstof in de accumulator.

Bovendien wordt dit component gebruikt in een systeem van rechtstreekse injectie van benzine aangedreven wagens. Tegelijkertijd verschilt het van de hierboven genoemde brandstofpompen omdat de werkdruk veel lager is dan in een dieselpomp. Als een onderhoudsmonteur van een garage de diagnose stelt dat er een breuk of slijtage van de hogedruk brandstofpomp, moet u deze vervangen door een nieuwe. Onze online winkel is een uitstekende assistent die u zal helpen om te besparen op onderdelen van een gasklep tot een radiator. Bovendien hoeft u niet lang te wachten. U ontvangt uw bestelling binnen enkele dagen en u kunt het dan zelf vervangen of het laten doen in een garage.

Hoe u kan weten dat er problemen met de pomp van de brandstof zijn

Zodra u direct of indirect kan merken dat de pomp van de brandstof niet goed meer werkt dient de druk te worden gecontroleerd. Dat begint met het loshalen van de zekering en de motor in stationaire stand zetten. De waarden diene opgemeten te worden voordat de motor gaat haperen en afslaat door een gebrek aan brandstof. De druk in de pomp van de toevoer dient tussen de 2,5 en de 4 MPA te liggen. Deze waarde dient in minder dan twee seconden bereikt te worden.

Bij metingen in stationaire stand mag de naald niet te veel schommelen. Als dat wel het geval is het onderdeel vastgelopen.

Na het uitzetten van het voertuig moet de druk gelijk blijven. Als de druk wegvalt wil het zeggen dat het ventiel voor de tegendruk van de pomp niet goed werkt, of dat de druk in het systeem is weggevallen.

Inspecteer ook hoeveel brandstof er door de injectoren stroomt. Haal daarvoor de brandstoflijn los, verwijder de brandstof uit de pomp en zet deze over in een container om te meten. In de technische documenten van het voertuig in kwestie vindt u hoeveel brandstof in een minuut wordt verbruikt.

Verbindt een voltmeter met het onderdeel om te checken of het probleem bij de bedrading ligt. Twaalf Volt is het ideale voltage. Om dit te controleren kan u een lamp van 12V verbinden met de contacten.

Bij een gebrek aan reactie van de pomp moeten de zekering en de bedrading worden nagekeken. De pomp van de brandstof gaat twee à vijf jaar mee mits u brandstof van goede kwaliteit gebruikt. Dat wil zeggen dat een dergelijke pomp ongeveer 200’000 kilometer mee kan gaan.

Hieraan kan u problemen met de pomp van de brandstof herkennen:

  • Verminderd motorvermogen;
  • De motor maakt ongebruikelijk lawaai;
  • De druk van het systeem van de brandstof is afgenomen;
  • Het starten van de motor gaat met moeite;
  • Bij het optrekken accelereert de wagen traag;
  • Mechanische beschadigingen;
  • Een verstopt of vervuild onderdeel;
  • Een drukregelaar die slecht werkt;
  • Een fout relais van het onderdeel;
  • De draden zijn doorgebrand;
  • Slijtage aan het onderdeel.

Oorzaken van problemen met de pomp van de brandstof

Er bestaan uiteenlopende oorzaken. Het gebruik van slechte brandstof is oorzaak nummer één. Toevoegingen die hars en ijzer bevatten maken de onderdelen kapot en bevorderen de productie van uitstoot. Dit leidt gegarandeerd tot problemen.

Het verliezen van de integriteit of het ophopen van vervuiling in het systeem kunnen oorzaken zijn van vastlopende individuele onderdelen. Een goed en zorgvuldig onderhoud van de tank kan er dus voor zorgen dat de tank een stuk langer meegaat. Problemen kunnen ook veroorzaakt worden door het gebruiken van defecte of verstopte filters, omdat dit voor een zwaardere belasting van de pomp van de brandstof zorgt.

Brandstof van lage kwaliteit kan ook voor veel problemen zorgen. Onderdelen kunnen ook kapot gaan als gevolg van een gebrek aan brandstof waardoor er lucht in het systeem terecht komt. Hogere vochtigheidsgraden kunnen ervoor zorgen dat er condens ontstaat in de lege tank. Snellere corrosie is niet het enige gevaar dat de vorming van condens in de tank met zich meebrengt. Het zorgt ook voor de verwijdering van het laagje smeer aan het oppervlak van het onderdeel, wat kan leiden tot wrijving en oververhitting. Tijdens de wintermaanden kan ook vorst een probleem vormen voor dit onderdeel.

Repareren en vervangen van de pomp van de brandstof

Een reparatie betekent het verwijderen van vervuiling uit het onderdeel. Voor de reiniging dient het gaas weggehaald te worden en het stof verwijdert te worden met behulp van een speciaal middel. De injectoren moeten dan ook schoongemaakt worden.

In het geval van mechanische schade is een vervanging de enige oplossing.

Onderdelen van topkwaliteit: Brandstofpomp voor uw auto
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 254 950 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstoftoevoereenheid 0 580 254 950 voor wagen aan lage prijs 82,97 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 254 950)
Art. Nr: 0 580 254 950
82,97 €
120,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 463 999 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: In brandstoftank
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofopvoerpomp 0 580 463 999 voor wagen aan lage prijs 107,61 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 463 999)
Art. Nr: 0 580 463 999
107,61 €
155,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | HITACHI 133000 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Werkspanning (V): 14
  • niet voor koolzaadolie
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf HITACHI Brandstofpomp 133000 voor wagen aan lage prijs 41,57 €
Brandstofpomp (HITACHI, 133000)
Art. Nr: 133000
41,57 €
60,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | AIRTEX E2065 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Druk (bar): 3
  • Gewicht (kg): 0,36
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf AIRTEX Brandstoftoevoereenheid E2065 voor wagen aan lage prijs 44,33 €
Brandstofpomp (AIRTEX, E2065)
Art. Nr: E2065
44,33 €
64,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 464 021 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofopvoerpomp 0 580 464 021 voor wagen aan lage prijs 111,26 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 464 021)
Art. Nr: 0 580 464 021
111,26 €
161,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 254 001 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: In brandstoftank
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofpomp 0 580 254 001 voor wagen aan lage prijs 90,03 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 254 001)
Art. Nr: 0 580 254 001
90,03 €
130,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | PIERBURG 7.21538.50.0 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Spanning (Volt): 12
  • Druk (bar): 1,2
  • Diameter (mm): 43
  • Technisch informatienummer: SI 1761-21
  • Druk (Psi): 17,4
  • Stroomsterkte tot [A]: 4,5
  • Totale lengte [mm]: 160
  • Diameter 1 (mm): 12
  • Diameter 2 (mm): 8
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf PIERBURG Brandstoftoevoereenheid 7.21538.50.0 voor wagen aan lage prijs 174,21 €
Brandstofpomp (PIERBURG, 7.21538.50.0)
Art. Nr: 7.21538.50.0
174,21 €
252,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 464 999 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofopvoerpomp 0 580 464 999 voor wagen aan lage prijs 193,70 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 464 999)
Art. Nr: 0 580 464 999
193,70 €
280,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 464 089 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofpomp 0 580 464 089 voor wagen aan lage prijs 87,60 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 464 089)
Art. Nr: 0 580 464 089
87,60 €
126,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 464 032 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstoftoevoereenheid 0 580 464 032 voor wagen aan lage prijs 90,20 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 464 032)
Art. Nr: 0 580 464 032
90,20 €
130,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 464 995 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: In brandstoftank
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofopvoerpomp 0 580 464 995 voor wagen aan lage prijs 339,45 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 464 995)
Art. Nr: 0 580 464 995
339,45 €
491,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Brandstofpomp vervangen | BOSCH 0 580 314 076 Artikelinfo
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: In brandstoftank
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met montagemateriaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met aansluitonderdelen, Met bevestigingsmatriaal
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-31%
Verwerf BOSCH Brandstofpomp 0 580 314 076 voor wagen aan lage prijs 81,75 €
Brandstofpomp (BOSCH, 0 580 314 076)
Art. Nr: 0 580 314 076
81,75 €
118,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.