Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Zoeken
Bestel goedkoop originele Hoofdkoppelingscilinder  onderdelen

Hoofdkoppelingscilinder voor auto

Populaire fabrikanten van Hoofdkoppelingscilinder
Hoofdcilinder koppeling Voor
Overige Hoofdkoppelingscilinder onderdelen

Hoofdcilinder koppeling webshop

De hoofdremcilinder is een noodzakelijk onderdeel van het hydraulische remsysteem. Het is meestal verbonden met het vacuüm rembooster. En boven de remcilinder ligt een doorzichtige polyethyleen tank met een regulator voor de remvloeistof insufficiëntie. Op de tank zijn er markeringen voor minimale en maximale vloeistofniveaus. Afhankelijk van de constructie van het voertuig kan het remvloeistof reservoir worden gescheiden van de remcilinders worden gemonteerd en bevestigd aan de carrosserie in de ruimte onder de motorkap.

De hoofdremcilinder is vereist om de kracht die op het rempedaal wordt uitgeoefend om te zetten in extra remvloeistof voor de daaropvolgende overdracht via het remsysteem. Als u het functioneren van de hoofd remcilinder wilt controleren kijkt u naar het peil van de remvloeistof. De hoofdremcilinder bepaalt het gewricht van de hydraulische aandrijving circuits. De remcilinder bevat twee zuigers. Aan de onderzijde zijn er een paar bouten die hun beweging beperkt. Elke klep is verantwoordelijk voor de druk in een afzonderlijk circuit. Als om een of andere reden een van de circuits niet werkt dan blijft de tweede lus nog steeds functioneert, waardoor de auto, hoewel minder efficiënt, nog steeds zal remmen.

De meest ernstige storing van de remcilinder is het verlies van de ondoordringbaarheid. In dit geval begint de remcilinder te lekken, wat niet moeilijk te zien is. De vloeistof stroomt over het carrosserie van de vacuüm booster, waardoor het niveau in de tank vermindert. En dan moet het gerepareerd worden of zelfs vervangen worden. U kunt een nieuwe remcilinder aanschaffen in onze online winkel. Wij bieden de beste prijzen en korte levertijden voor allerlei onderdelen, waaronder remblokken, trommelremmen en spoilers.

Hoe u kan weten dat er problemen met de koppelingscilinder zijn

Een visuele controle op sporen van lekkages is de eerste stap. Lekkages zijn het resultaat van het verlies van strakheid van het systeem. Een te zacht pedaal zal leiden tot lucht in het systeem. Dit kan verholpen worden door zal het systeem gerepareerd moeten worden door enkele stappen te volgen. Als dit niet werkt zal de cilinder moeten worden gerepareerd. Neem contact op met een garage als u vreemd lawaai kan horen bij het gebruiken van de versnellingen of als de pook trilt. Inspecteer regelmatig het peil van de vloeistof. Een laag peil kan het gevolg van een lekkage zijn. In een dergelijke situatie dienen de kopjes en de zuiger te worden vervangen.

Hieraan kan u problemen met de koppelingscilinder herkennen:

  • Onmogelijk om de koppeling volledig in te drukken;
  • De koppeling hapert en werkt niet stabiel;
  • Het verbruik van de brandstof ligt hoger;
  • Het pedaal van de koppeling heeft problemen;
  • Bij het indrukken van de koppeling loopt de hoofdcilinder vast;
  • Ongebruikelijk lawaai en een afslaande motor;
  • Meerdere onderdelen in het systeem lekken vloeistof;
  • Een brandlucht;
  • De koppeling blijft constant voor een deel ingedrukt.

Oorzaken van problemen met de belangrijkste koppelingscilinder

Weggevallen druk kan soms voor problemen zorgen. Het kan een gevolg zijn van een foute montage van de O-ringen of de verbindingsslangen, beschadigingen, of slijtage.

De veren zijn aan vervanging toe wanneer het einde van de levensduur is bereikt. De zuigers kunnen lijden onder slijtage en krachtige mechanische effecten kunnen schade veroorzaken.

Ontoereikend onderhoud en onderdelen van lage kwaliteit zijn de meest voorkomende redenen voor vroegtijdige slijtage van de belangrijkste koppelingscilinder. De manier van rijden en in hoeverre de gebruiksregels van het systeem worden gerespecteerd spelen ook een rol bij het bepalen van de levensduur van het onderdeel.

Vervanging van de belangrijkste koppelingscilinder

Bij een vervanging dient eerst de remvloeistof uit het systeem gehaald te worden. Verwijder daarna de riem van rubber die het expansievat aan het body van de auto verbindt. Verwijder de tank voorzichtig, want deze kan nog vloeistoffen bevatten. Deconnecteer daarna de pijp die aan de cilinder zit door de schroef los te maken. Verplaats de pijp door de klem los te maken en bij de cilinder vandaan te halen. Verwijder ook de schroeven waarmee de cilinder aan het body van de wagen vastzit. Zo kan het oude onderdeel verwijderd worden en het nieuwe onderdeel geplaatst worden. Door de bovengenoemde stappen in omgekeerde volgorde op te volgen kan de installatie afgerond worden.

Onderdelen van topkwaliteit: Hoofdkoppelingscilinder voor uw auto
Hoofdcilinder, koppeling | RIDEX 234M0057 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 19,05
  • Gewicht (kg): 0,6
  • Materiaal: Gietijzer
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf RIDEX Hoofdcilinder, koppeling 234M0057 voor wagen aan lage prijs 17,79 €
Hoofdcilinder, koppeling (RIDEX, 234M0057)
Art. Nr: 234M0057
17,79 €
23,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | RIDEX 234M0018 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 15,87
  • Asafstand (mm): 35
  • Schroefdraadmaat: 12X1
  • Materiaal: Gietijzer
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf RIDEX Hoofdcilinder, koppeling 234M0018 voor wagen aan lage prijs 11,43 €
Hoofdcilinder, koppeling (RIDEX, 234M0018)
Art. Nr: 234M0018
11,43 €
15,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | SACHS 6284 000 056 Artikelinfo
  • Type: GZ16X35
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf SACHS Hoofdcilinder, koppeling 6284 000 056 voor wagen aan lage prijs 38,97 €
Hoofdcilinder, koppeling (SACHS, 6284 000 056)
Art. Nr: 6284 000 056
38,97 €
51,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | A.B.S. 41099 Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 19.05
  • Materiaal: Kunststof
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Afstand van de bevestigingsbouten [mm]: 62,0
  • Schroefdraad uitgang: Plug-In
  • Gewicht (kg): 0,30
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf A.B.S. Hoofdcilinder, koppeling 41099 voor wagen aan lage prijs 37,86 €
Hoofdcilinder, koppeling (A.B.S., 41099)
Art. Nr: 41099
37,86 €
50,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | A.B.S. 41415 Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 15.87
  • Materiaal: Kunststof
  • Schroefdraad uitgang: Plug-In
  • Gewicht (kg): 0,13
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf A.B.S. Hoofdcilinder, koppeling 41415 voor wagen aan lage prijs 35,79 €
Hoofdcilinder, koppeling (A.B.S., 41415)
Art. Nr: 41415
35,79 €
47,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | SACHS 6284 000 137 Artikelinfo
  • Type: GZ16
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf SACHS Hoofdcilinder, koppeling 6284 000 137 voor wagen aan lage prijs 40,11 €
Hoofdcilinder, koppeling (SACHS, 6284 000 137)
Art. Nr: 6284 000 137
40,11 €
53,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | TRW PNB556 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 15,87
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf TRW Hoofdcilinder, koppeling PNB556 voor wagen aan lage prijs 22,68 €
Hoofdcilinder, koppeling (TRW, PNB556)
Art. Nr: PNB556
22,68 €
30,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | LuK 511 0353 10 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf LuK Hoofdcilinder, koppeling 511 0353 10 voor wagen aan lage prijs 20,04 €
Hoofdcilinder, koppeling (LuK, 511 0353 10)
Art. Nr: 511 0353 10
20,04 €
26,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | LPR 2234 Artikelinfo
  • Remsysteem: FTE
  • Afstand tussen de bevestigingsgaten [mm]: 50
  • Voor artikelnummer: 2234
  • Materiaal: Aluminium
  • Schroefdraadmaat: plug-in connect.sys.
  • Naaf boring-Ø [mm]: 19,05
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf LPR Hoofdcilinder, koppeling 2234 voor wagen aan lage prijs 24,72 €
Hoofdcilinder, koppeling (LPR, 2234)
Art. Nr: 2234
24,72 €
32,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofd- / werkcilinderset, koppeling | LuK 513 0026 10 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf LuK Hoofd- / werkcilinderset, koppeling 513 0026 10 voor wagen aan lage prijs 60,18 €
Hoofd- / werkcilinderset, koppeling (LuK, 513 0026 10)
Art. Nr: 513 0026 10
60,18 €
80,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Hoofdcilinder, koppeling | FEBI BILSTEIN 12266 Artikelinfo
  • Gewicht (kg): 0,200, 0,2
  • Binnendiameter [mm]: 19,05
  • Binnendraad [mm]: M12 x 1
  • Materiaal: Gegoten staal
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf FEBI BILSTEIN Hoofdcilinder, koppeling 12266 voor wagen aan lage prijs 18,93 €
Hoofdcilinder, koppeling (FEBI BILSTEIN, 12266)
Art. Nr: 12266
18,93 €
25,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Reparatieset, hoofdcilinder | A.B.S. 53478 Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter (mm): 15,9
  • Gewicht (kg): 0,02
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-25%
Verwerf A.B.S. Reparatieset, hoofdcilinder 53478 voor wagen aan lage prijs 11,43 €
Reparatieset, hoofdcilinder (A.B.S., 53478)
Art. Nr: 53478
11,43 €
15,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.