Hoofdkoppelingscilinder voor auto

Hoofdcilinder koppeling webshop

De hoofdremcilinder is een noodzakelijk onderdeel van het hydraulische remsysteem. Het is meestal verbonden met het vacuüm rembooster. En boven de remcilinder ligt een doorzichtige polyethyleen tank met een regulator voor de remvloeistof insufficiëntie. Op de tank zijn er markeringen voor minimale en maximale vloeistofniveaus. Afhankelijk van de constructie van het voertuig kan het remvloeistof reservoir worden gescheiden van de remcilinders worden gemonteerd en bevestigd aan de carrosserie in de ruimte onder de motorkap.

De hoofdremcilinder is vereist om de kracht die op het rempedaal wordt uitgeoefend om te zetten in extra remvloeistof voor de daaropvolgende overdracht via het remsysteem. Als u het functioneren van de hoofd remcilinder wilt controleren kijkt u naar het peil van de remvloeistof. De hoofdremcilinder bepaalt het gewricht van de hydraulische aandrijving circuits. De remcilinder bevat twee zuigers. Aan de onderzijde zijn er een paar bouten die hun beweging beperkt. Elke klep is verantwoordelijk voor de druk in een afzonderlijk circuit. Als om een of andere reden een van de circuits niet werkt dan blijft de tweede lus nog steeds functioneert, waardoor de auto, hoewel minder efficiënt, nog steeds zal remmen.

De meest ernstige storing van de remcilinder is het verlies van de ondoordringbaarheid. In dit geval begint de remcilinder te lekken, wat niet moeilijk te zien is. De vloeistof stroomt over het carrosserie van de vacuüm booster, waardoor het niveau in de tank vermindert. En dan moet het gerepareerd worden of zelfs vervangen worden. U kunt een nieuwe remcilinder aanschaffen in onze online winkel. Wij bieden de beste prijzen en korte levertijden voor allerlei onderdelen, waaronder remblokken, trommelremmen en spoilers.

Hoe u kan weten dat er problemen met de koppelingscilinder zijn

Een visuele controle op sporen van lekkages is de eerste stap. Lekkages zijn het resultaat van het verlies van strakheid van het systeem. Een te zacht pedaal zal leiden tot lucht in het systeem. Dit kan verholpen worden door zal het systeem gerepareerd moeten worden door enkele stappen te volgen. Als dit niet werkt zal de cilinder moeten worden gerepareerd. Neem contact op met een garage als u vreemd lawaai kan horen bij het gebruiken van de versnellingen of als de pook trilt. Inspecteer regelmatig het peil van de vloeistof. Een laag peil kan het gevolg van een lekkage zijn. In een dergelijke situatie dienen de kopjes en de zuiger te worden vervangen.

Hieraan kan u problemen met de koppelingscilinder herkennen:

  • Onmogelijk om de koppeling volledig in te drukken;
  • De koppeling hapert en werkt niet stabiel;
  • Het verbruik van de brandstof ligt hoger;
  • Het pedaal van de koppeling heeft problemen;
  • Bij het indrukken van de koppeling loopt de hoofdcilinder vast;
  • Ongebruikelijk lawaai en een afslaande motor;
  • Meerdere onderdelen in het systeem lekken vloeistof;
  • Een brandlucht;
  • De koppeling blijft constant voor een deel ingedrukt.

Oorzaken van problemen met de belangrijkste koppelingscilinder

Weggevallen druk kan soms voor problemen zorgen. Het kan een gevolg zijn van een foute montage van de O-ringen of de verbindingsslangen, beschadigingen, of slijtage.

De veren zijn aan vervanging toe wanneer het einde van de levensduur is bereikt. De zuigers kunnen lijden onder slijtage en krachtige mechanische effecten kunnen schade veroorzaken.

Ontoereikend onderhoud en onderdelen van lage kwaliteit zijn de meest voorkomende redenen voor vroegtijdige slijtage van de belangrijkste koppelingscilinder. De manier van rijden en in hoeverre de gebruiksregels van het systeem worden gerespecteerd spelen ook een rol bij het bepalen van de levensduur van het onderdeel.

Vervanging van de belangrijkste koppelingscilinder

Bij een vervanging dient eerst de remvloeistof uit het systeem gehaald te worden. Verwijder daarna de riem van rubber die het expansievat aan het body van de auto verbindt. Verwijder de tank voorzichtig, want deze kan nog vloeistoffen bevatten. Deconnecteer daarna de pijp die aan de cilinder zit door de schroef los te maken. Verplaats de pijp door de klem los te maken en bij de cilinder vandaan te halen. Verwijder ook de schroeven waarmee de cilinder aan het body van de wagen vastzit. Zo kan het oude onderdeel verwijderd worden en het nieuwe onderdeel geplaatst worden. Door de bovengenoemde stappen in omgekeerde volgorde op te volgen kan de installatie afgerond worden.

Populaire fabrikanten van Hoofdkoppelingscilinder
Original Hoofdkoppelingscilinder van RIDEX fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van TRW fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van SACHS fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van AUTOFREN SEINSA fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van VALEO fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van LuK fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van LPR fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van FEBI BILSTEIN fabrikant
Original Hoofdkoppelingscilinder van BREMBO fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van A.B.S. fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van AISIN fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van BLUE PRINT fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van NIPPARTS fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van FTE fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van JAPANPARTS fabrikant Original Hoofdkoppelingscilinder van FRENKIT fabrikant
Onderdelen van topkwaliteit: Hoofdkoppelingscilinder voor uw auto
Verwerf RIDEX Hoofdcilinder, koppeling 234M0003 voor wagen aan lage prijs 32,73 €
-22%
32,73 €
41,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | RIDEX 234M0003
Artikelinfo
  • Naaf boring-Ø [mm]: 15,87
  • Materiaal: Kunststof
  • Veerklemdiameter [mm]: 45
  • Aantal olieboringen: 1
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf RIDEX Hoofdcilinder, koppeling 234M0017 voor wagen aan lage prijs 24,74 €
-22%
24,74 €
31,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | RIDEX 234M0017
Artikelinfo
  • Diameter (mm): 15,87
  • Asafstand (mm): 55,3
  • Schroefdraadmaat: Ø12x8,4
  • Materiaal: Aluminium
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf RIDEX Hoofdcilinder, koppeling 234M0028 voor wagen aan lage prijs 29,05 €
-22%
29,05 €
37,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | RIDEX 234M0028
Artikelinfo
  • Cilinderzuiger doorsnede (mm): 19,05
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf RIDEX Hoofdcilinder, koppeling 234M0041 voor wagen aan lage prijs 31,76 €
-22%
31,76 €
40,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | RIDEX 234M0041
Artikelinfo
  • Diameter (mm): 19,05
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf A.B.S. Hoofdcilinder, koppeling 41453 voor wagen aan lage prijs 53,79 €
-22%
53,79 €
68,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | A.B.S. 41453
Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter (mm): 15,87
  • Remsysteem: FTE
  • Materiaal: Kunststof
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met sensor
  • Schroefdraad uitgang: Plug-In
  • Gewicht (kg): 0,19
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf BREMBO Hoofdcilinder, koppeling C 06 002 voor wagen aan lage prijs 31,57 €
-22%
31,57 €
40,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | BREMBO C 06 002
Artikelinfo
  • Naaf boring-Ø [mm]: 19,05
  • Schroefdraadmaat: 10 x 1
  • Materiaal: Aluminium
  • Afstand tussen de bevestigingsgaten [mm]: 50
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf A.B.S. Hoofdcilinder, koppeling 41043 voor wagen aan lage prijs 33,73 €
-22%
33,73 €
43,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | A.B.S. 41043
Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter (mm): 15.87
  • Remsysteem: FTE
  • Materiaal: Kunststof
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Afstand van de bevestigingsbouten [mm]: 56,0
  • Schroefdraad uitgang: Plug-In
  • Gewicht (kg): 0,61
  • Links-/rechtsbesturing: Voor voertuigen met stuur links
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Hoofdcilinder, koppeling 37463 voor wagen aan lage prijs 30,01 €
-22%
30,01 €
38,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hoofdcilinder, koppeling | FEBI BILSTEIN 37463
Artikelinfo
  • Links-/rechtsbesturing: Voor voertuigen met stuur links
  • Gewicht (kg): 0,15
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen