
Kleppendeksel auto
Kleppendeksel voor
Kleppendeksel: nuttige informatie
Het kleppendeksel is ontworpen als een ronde plaat die is ingeklemd in het midden. Het kan snel worden verwijderd als gevolg van een speciale draad constructie. Kleppendeksels, klepzittingen met cilindrische fittingen, evenals hulzen (naven) zijn aangedraaid met rubberen O-ringen. De kleppendeksels worden bevestigd met speciale trapeziumvormige schroeven. Ze zijn aangedraaid met stevige rubberen manchetten. Kleppendeksels sluiten de kleppen hermetisch door de spanringen, gelegen in de uitsparing van elke kap. Snuivende kleppendeksels zijn voorzien van hydraulische of mechanische klemmen.
Hoezen voor kleppendeksels zijn gemaakt van koolzuur staal gietwerk en zijn vastgemaakt op hydraulische dozen om ervoor te zorgen dat er een snelle zuiger verandering kan plaatsvinden. Kleppendeksels hebben een scherpe rand aan de bovenkant. Bij onderzoek van kleppendeksels, kleppen en zuigers werd vastgesteld dat ze bedekt werden met een dikke laag koolstof afval en een brandende olie geur uitstoten. Om dat op te lossen, moet u de klep verwijderen en onderaan één millimeter van de beschadigde klep afdichting weg veilen. Maar om dit te doen zonder gebruik te maken van speciale gereedschappen zal er nooit zorgen voor een goede en strakke zuiger montage. Daarom moet u een geperforeerde metalen ring uitslijpen die voor een goed afdichting zorgt op de bodem van de zuiger.
Daarna moet u de ring vast zetten op een plat deel, passend maken voor de opening van de zuiger met een naar beneden gerichte kit, plaats een conische drie-edge schraper in de opening aan de andere kant van de zuiger en verwijder het beschadigde zuiger oppervlak door het in te drukken met roterende bewegingen. Voor het installeren van het kleppendeksel moet u het vuil verwijderen van de behuizing en het deksel oppervlak. Onze online winkel biedt u exclusieve en hoogwaardige kleppendeksels van bekende en betrouwbare fabrikanten. Kies en bestel de benodigde kleppendeksel in onze online winkel en wij zullen het aan u leveren in een zeer korte tijd. Wij bieden ook andere vervangende onderdelen, zoals de controle-eenheden, ruitenwissers, verzamelaars of AC compressoren.
Hoe u kan weten dat er problemen met de cilinderkop zijn
Een controle uitvoeren van dit onderdeel is niet simpel, is redelijk tijdrovend en vereist specifieke apparatuur voor de metingen, dus het is een goed idee om deze werkzaamheden over te laten aan specialisten. Deze omvatten verscheidene stappen. De eerste stap betreft het meten van de geometrische parameters van de componenten van de cilinderkop, waaronder de kleppen zelf en de bussen van de geleider van de kleppen, en het beoordelen van de positie van deze elementen ten opzichte van de cilinderkop. Controleer hierna de staat van het deel van de koeling van de unit. Een reparatie of een vervanging is noodzakelijk wanneer u porositeit, kromgetrokken metalen onderdelen, cavitaties of scheuren kan waarnemen. Met behulp van specifieke apparaten kan u beter verborgen problemen zoals lekkende kanalen van de koeling opsporen.
Hieraan kan u problemen met de cilinderkop herkennen:
- Oververhitting van de motor;
- In werking mist de motor soms een slag;
- Een lucht van uitlaatgassen komt onder de motorkap vandaan;
- Er zitten sporen van olie in de koelvloeistof;
- Uit de uitlaat komt dikke witte rook;
- Ongewoon lawaai wanneer de motor aan staat;
- Er zitten lekkages onder het cilinderkopdeksel.
Redenen voor problemen met de cilinderkop
De meest voorkomende problemen van dit onderdeel zijn een gescheurde nokkenas en een versnelde slijtage van de geleiders van de kleppen als resultaat van het niet correct gebruiken van de wagen, en dit leidt uiteindelijk tot een aanzienlijk hevigere belasting van de motor. De motor werkt het best wanneer deze gemiddelde toerentallen maakt, want bepaalde wagens hebben last van een lage stromingssnelheid van de oliepomp bij lage toerentallen, terwijl andere wagens soms problemen kunnen ondervinden van versnelde slijtage van de componenten van de motor en wrijving bij hogere toerentallen.In de winter is het verstandig om de motor even op te laten warmen alvorens te gaan rijden.
Oververhitting van de motor is een andere frequente oorzaak van problemen met de cilinderkop. Er kunnen vervormingen van het onderdeel optreden als gevolg van hele hoge temperaturen. Vroegtijdige slijtage van het systeem van de koeling en de onderdelen van de motor is het resultaat van verbroken verbindingen tussen de cilinderkop en het cilinderblok. Heftige en plotse temperatuurschommelingen kunnen ook leiden tot gescheurde leidingen tussen de systemen van de smering en de koeling. Het systeem van de koeling boet in aan effectiviteit wanneer er sprake is van binnengedrongen olie, met als resultaat dat het risico op een oververhitte motor toeneemt. Het is echter nog gevaarlijker als er antivries terechtkomt in de oliepan. Als dit het geval is dient de wagen gelijk gestopt te worden.
Vroegtijdige verstoppingen van de leidingen als gevolg van het gebruik van olie en koelvloeistof van lage kwaliteit, of het negeren van de nood aan verversing ervan, stimuleren de afzetting van koolstof op het oppervlak van het onderdeel.
Reparatie van de cilinderkop
Een specialist zal bij een controle bekijken hoe groot en mogelijk een reparatie is. Soms kunnen problemen van het onderdeel al verholpen worden door het vervangen van de oliekeerringen van de klepsteel, het vervangen van de geleidingsbussen en de plekken van bevestiging, of het verwijderen van ophopingen van roet en vervuiling uit de leidingen. Met een lasapparaat kunnen kleinere scheurtjes worden verholpen, terwijl de klepvlakken kunnen worden gerepareerd door ze te slijpen. Als er sprake is van vervormingen, van slijtage aan de klepbussen of van hevige algemene slijtage is een vervanging van de cilinderkop noodzakelijk.
Vervanging van de cilinderkop
De demontage van dit onderdeel vereist ook de verwijdering van heel wat andere componenten en bevestigingen, terwijl ook het aftappen van alle vloeistoffen moet gebeuren. De installatie van het vervangende onderdeel dient te gebeuren door de montage bouten vast te draaien volgens een specifiek koppel en een specifieke volgorde. Deze werkzaamheden zijn ingewikkeld en vergen veel tijd. Om deze reden dienen ze plaats te vinden bij een werkplaats.