
Remklauw houder auto
Remzadel houder voor
Remzadel houder: nuttige informatie
Hoe valt het falen van de remklauw beugel op
De inspectie van de remklauw beugel wordt in 2 fasen uitgevoerd. In de eerste plaats moet de prestatie van de remmen van de wielen worden bekeken. Om dit uit te voeren, is het nodig om de auto op te trekken tot 30 kilometer per uur, dan de koppeling helemaal in te trappen, de auto in zijn vrij te zetten en heel hard te remmen. Als het voertuig niet schuift, is er niks mis met de remklauw beugels.
Daarna moeten alle onderdelen goed worden gecontroleerd. Om toegang tot het onderdeel te hebben, is het beter om de auto op een krik te zetten en het wiel te demonteren. Om te controleren of er speling in de geleidende pinnen van de beugels zit, kunt u de beugel vasthouden en kijken of u deze kunt bewegen. Indien er sprake is van speling, moet u het onderdeel uit elkaar nemen en grondiger inspecteren. Als de gaten te groot zijn en dus versleten, is het beter om het onderdeel te verwisselen. Als er scheuren in de remklauw zitten of als deze vervormd is, is dat ook een reden om deze te verwisselen.
U bent in staat op te merken dat de remklauw beugel moet worden geïnspecteerd door de volgende aanwijzingen:
- Bij het remmen klinken er vreemde geluiden;
- Het voertuig wil naar een kant;
- Het voertuig presteert steeds minder;
- Blokkade in het stuurwiel;
- De remblokken slijten niet gelijk af.
Oorzaken voor het falen van de remklauw beugel
De remklauw beugel is vervaardigd van een sterke legering en is erg duurzaam. Nagenoeg nooit hoeft dit onderdeel te worden verwisseld. Een enkele keer moet dit worden gedaan omdat de gaten van de geleidende pinnen stuk zijn of speling hebben of omdat de bevestigingsbouten stuk zijn of gescheurd.
De oorzaak voor meer speling tussen de geleidende pinnen en de remklauw is een tekort aan smeermiddel, en tevens als het onderdeel niet specifiek bij de auto past. Als het gat van de geleidende pinnen meer speling heeft, is het mogelijk dat er vocht en vuiligheid in komt, hierdoor zal het onderdeel sneller slijten, en het einde van het verhaal is dat de onderdelen die kunnen bewegen, blokkeren.
Deformatie gebeurt vaak bij de remklauw beugel. De reden is doordat er een raar object onder het rijden in de remklauw terechtkomt. Wat ook een reden kan zijn, is een aanrijding of een foute installatie.
Indien er met regelmaat over slechte wegen gereden wordt, kunnen de remklauw bevestigingen die aan het stuur vastzitten, loskomen. Deze moet meteen weer worden vastgezet, omdat anders het onderdeel kan afbreken onder het rijden en tijdens het remmen. Dit is niet zonder gevaar.
Bij veelvuldig gebruik, zullen de groeven, hierin zitten de remblokken, versleten raken. Hierdoor wordt de kans op slippen aanzienlijk meer, tevens is het mogelijk dat er een ratelend geluid hoorbaar is.
Het vervangen van de remklauw beugel
Het vervangen van de remklauw beugel is geen moeilijke klus en is heel goed zelf uit te voeren. Voor deze operatie, houdt u aan dit stappenplan:
- Schroef de moeren en bouten van de wielen los.
- Zet de auto op een krik en zorg ervoor dat de auto niet weg kan rijden.
- Demonteer het wiel als alle bevestigingspunten zijn losgemaakt.
- Zorg ervoor dat de geleidende pinnen van de remklauw los zitten en haal deze uit de beugel. Zet de remklauw vast aan de vering van de ophanging of een ander element van de ophanging met behulp van een metalen draad, op deze manier zal de remleiding niet beschadigen.
- Demonteer de remblokken uit de remklauw.
- Maak de bevestigingen waarmee de beugel aan het stuur vast zit los.
- Demonteer de beugel en vervang deze voor een nieuwe.
- Monteer nieuwe geleidende pinnen, vet ze in met vet die tegen veel warmte kan en vernieuw de stofkapjes.
- Installeer de remklauw en voer bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde uit.