
Vacuumpomp rembekrachtiger auto
Vacuümpomp rembekrachtiger voor
Vacuümpomp rembekrachtiger: nuttige informatie
Hoe valt het falen van de rembekrachtiger vacuümpomp op
De eerste fase van de inspectie kunt u zelfstandig doen. U moet controleren of er nog druk op het onderdeel staat. Kijk ook meteen of de oppervlakte van het onderdeel nog helemaal intact is. Resten van olie. scheurtjes en andere beschadigingen tonen een defect aan. Controleer of de pomp stevig bevestigd zit en ook of de afdekking goed geplaatst is.
Voor een diepgaander onderzoek is het nodig om het dashboard te demonteren. daarna moet de pomp en de slang van de booster eraf gehaald worden. Laat dan de motor draaien en opwarmen. Indien de pomp juist functioneert. bent u in staat zuiging te voelen. Indien u de zuiging niet kunt voelen. moet hij worden gerepareerd en verwisseld.
Een nog diepere controle is alleen mogelijk door een expert die dit in een garage kan uitvoeren door middel van een vacuümmeter.
U bent in staat te bepalen of de rembekrachtiger vacuümpomp moet worden geïnspecteerd door deze aanwijzingen:
- Bij het opwarmen van de motor of als de met weinig toeren draait. kan een metaalachtig geklop te horen zijn;
- Bij een koude motor. voelt het rempedaal zwaar aan bij het intrappen;
- Op het dashboard brandt het lampje van de handrem;
- De auto heeft minder trekkracht;
- Bij het stationair draaien heeft de auto minder toeren dan normaal;
- Er komt zwarte rook uit de uitlaat.
Oorzaken voor het falen van de rembekrachtiger vacuümpomp
Wat het vaakst voorkomt als defect is dat er geen olie aanwezig is of dat het niveau te laag is. Dit zorgt voor een snellere slijtage van de pomp en kan deze niet genoeg vacuüm leveren. Drukverlies kan ook worden veroorzaakt doordat de pakking versleten is.
Indien er olie van slechte kwaliteit in het systeem zit. kan dit ook een defect veroorzaken. bijvoorbeeld er hoopt zich olie op in de toevoer.
De reparatie en het verwisselen van de rembekrachtiger vacuümpomp
Indien het defect niet zo groot is. bent u in staat een reparatie set aan te schaffen en zelfstandig de pomp weer in orde te maken. Het loont zeker om vooraf een kostenberekening te maken. Indien het te duur is en het verschil met een nieuw exemplaar bijna net zoveel is. dan kunt u beter een nieuwe pomp aanschaffen.
Bij sommige voertuigen is de rembekrachtiger verbonden met de generator. Mocht dit het geval zijn. dan is het verstandiger om naar een garage te gaan en het onderhoud te laten doen door een expert.
De montage van dit onderdeel is niet makkelijk. de reden is dat het onderdeel niet makkelijk toegankelijk is. Tevens kan de motor er mee stoppen bij een verkeerde montage. Om deze reden is het verstandiger om naar een garage te gaan.