Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Zoeken
Bestel goedkoop originele Injectoren diesel en benzine, benzine en diesel, benzine, diesel onderdelen

Injectoren voor auto

Populaire fabrikanten van Injectoren
Inspuitklep Voor
Injectoren Volkswagen
Volkswagen
Injectoren BMW
BMW
Injectoren OPEL
OPEL
Injectoren MERCEDES-BENZ
MERCEDES-BENZ
Injectoren PEUGEOT
PEUGEOT
Injectoren FORD
FORD
Injectoren CITROËN
CITROËN
Injectoren RENAULT
RENAULT
Injectoren AUDI
AUDI
Injectoren FIAT
FIAT
TOYOTA
TOYOTA
NISSAN
NISSAN
VOLVO
VOLVO
HYUNDAI
HYUNDAI
SKODA
SKODA
KIA
KIA
SEAT
SEAT
MAZDA
MAZDA
ALFA ROMEO
ALFA ROMEO
SUZUKI
SUZUKI
HONDA
HONDA
DACIA
DACIA
MINI
MINI
LAND ROVER
LAND ROVER
PORSCHE
PORSCHE
Overige Injectoren onderdelen

Inspuitklep webshop

De klep injector wordt beschouwd als de belangrijkste aandrijver (leidende aandrijving) in een injectiesysteem, omdat zijn primaire doel is om de brandstof in kleine deeltjes in te spuiten in de motor cilinders. Tegenwoordig worden meestal elektromagnetische en elektromechanische injectoren gebruikt. Door hun bestemmingen in het inspuitsysteem kunnen de mondstukken werken en lanceren. Werkende mondstukkenkunnen worden onderverdeeld in twee soorten: afsluiter mondstuk voor brandstofinjectie met een volgende verdeling naar de cilinders en het centrale mondstuk voor single-point injectie. Momenteel ontwikkelen deskundigen werkende mondstukken voor brandstofinjectie onder hoge druk en direct in de cilinders van een verbrandingsmotor.

Opgemerkt moet worden dat de brandstofinspuiting afzonderlijk is ontworpen voor elk motortype en dat zij niet universeel zijn, het is zeer onwaarschijnlijk dat u een standaarddeel voor twee verschillende voertuigen zal vinden. U dient dus niet te vergeten dat het klep mondstuk niet kan worden verwisseld van het ene op het andere motortype. Bijna alle brandstofinspuiting is in de behuizing voorzien van een fijnmazig filter voor brandstof zuivering, die in feite storingen aan het mondstuk kan veroorzaken. Algemeen een herstel van de normale werking van het mondstuk met een vuile luchtfilter is ook mogelijk. Maar het duurt vrij lang om alle injectiesystemen schoon te wassen met een speciale uit meerdere componenten bestaand oplosmiddel welke wordt toegevoegd aan benzine of motorbrandstof.

Daarna moet de motor worden gestart bij een stationair toerental voor ongeveer 30-40 minuten. Als u besluit om de mondstukken te verwijderen en ze te wassen buiten de motor door ze onder te dompelen in aceton of door het blazen van lucht, bent u gewoon uw tijd aan het verspillen, want het is totaal niet effectief. Ook moet worden opgemerkt dat de moderne mondstukken niet kunnen worden gedemonteerd en de delen zijn niet te repareren. Dus als u een injectie klep dient te vervangen raden wij u aan deze tegen een voordelige prijs in onze online winkel te bestellen. Hier vind u ook andere onderdelen, zoals remtrommels, rembekrachtiging of tandwielen.

Hoe kan u weten dat er problemen met het injectieventiel zijn

Het is van belang om de hoeveelheid koolwaterstof en koolstofmonoxide in de uitlaatgassen van elke cilinder na te gaan, terwijl ook de staat van het onderdeel gecontroleerd moet worden. De resultaten zullen niet variëren wanneer de injector correct functioneert.

Verbind een oscilloscoop met de body van het voertuig en het controleapparaat van de injector om de injectie van de brandstof te controleren. Met behulp van de rondingen van het beeldscherm van dit apparaat kunnen problemen worden ontdekt.

Kijk ook de kabels goed na. Dit kan gebeuren met behulp van een ohmmeter. Aangezien deze werkzaamheden vrij specifiek en gespecialiseerd zijn is het verstandig om ze uit te laten voeren bij een garage.

Hieraan kan u problemen met het injectieventiel herkennen:

  • De beweging van het voertuig is haperend en stoterig wanneer de motor veel toeren draait;
  • Slechte werking van de motor wanneer deze stationair draait;
  • Het verbruik van brandstof is toegenomen;
  • Verminderd motorvermogen;
  • Er is een gat in het onderdeel gebrand;
  • Haperende motor;
  • Mindere prestaties van de wagen;
  • Slechte werking van de katalysator
  • Een verkoolde injectieslang;
  • De uitlaatgassen zijn toxischer.

Oorzaken van problemen met het injectieventiel

Verstoppingen zijn het meest voorkomende probleem van het injectieventiel. De spuitgaten kunnen verkolen door de hars van de brandstof die vrijkomt vanwege de hoge temperaturen die zich voordoen tijdens de werking van het onderdeel. De oorzaak hiervan kunnen ook vergrendelingskegels zijn die niet goed vastzitten. De stroomsnelheid van het spuitstuk verliest 25% wanneer er een laag koolstof van vijf µm op ligt. Benzine van lage kwaliteit kan leiden tot de verstopping van de filters van de brandstof, terwijl ook de grootte van het doseer plaatje en de vorm van de brandstof die geïnjecteerd wordt kan veranderd worden.

Het gebruik van onderdelen van lage kwaliteit kan leiden tot vroegtijdige slijten en blokkeren van de naalden in de geleiders. Vastlopende naalden kunnen ook veroorzaakt worden door het gebruik van slecht gefilterde brandstof of wanneer de onderdelen slecht zijn gemonteerd.

Onvoorzichtig repareren of fouten van een expert kunnen mechanische beschadigingen aan de injectie veroorzaken.

Repareren van het injectieventiel

Het repareren van dit onderdeel wil zeggen dat de vervuiling eruit wordt verwijderd. Iedere 40’000 kilometer dient het onderdeel schoon te worden gemaakt. Toevoegingen aan de brandstof helpen om de vloeistof schoon te houden. Iedere 3’000 kilometer dienen deze bij de brandstof te worden gevoegd ter voorkoming van vervuiling van het mengsel.

Als dit niet kan worden voorkomen zal het moet worden gereinigd met een speciaal middel. Hiervoor dienen de afvoerleiding en de pomp losgekoppeld worden waarna de brandstofleiding van het systeem van de injectie kan worden verbonden met een werkbank met een tank vol oplosmiddel. De eerste minuten dient de motor stationair te draaien, daarna kan het toerental gestaag worden vermeerderd. Dit neemt normaal gezien niet meer dan een uur tijd in beslag. Het onderdeel zal moeten worden gedemonteerd als de vervuiling te hardnekkig is. In dergelijke gevallen wordt ultrasonische reiniging aangeraden. Bij deze werkzaamheden dient het onderdeel onder te worden gedompeld in schoonmaakmiddel.

Vervanging van het injectieventiel

Het injectieventiel kan het wel 200’000 kilometer uithouden mits de injectie met regelmaat wordt schoongemaakt. Bij een vervanging dient allereerst de druk van het systeem van de injectie worden gehaald. Daarna kunnen de kabelboom sensor van de positie van het pedaal, de kabelbomen van de inspuiting, de IAC (inactieve luchtcontrole) ventiel kabelboom en de verbindingspijp van het filter voor de lucht worden verwijderd. Daarna kan de slang van de regelaar van de brandstofdruk worden losgemaakt en kunnen de pijpen die verantwoordelijk zijn voor de brandstoftoevoer kunnen worden losgehaald. De bevestigingsbouten van de stang kunnen daarna worden weggehaald. Verwijder de injectie door de beugels ervan los te maken en vervang het oude onderdeel. Volg de voornoemde stappen om het nieuwe onderdeel te installeren.

Onderdelen van topkwaliteit: Injectoren voor uw auto
Injector vervangen | RIDEX 3905I0112 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf RIDEX Inspuitklep 3905I0112 voor wagen aan lage prijs 49,37 €
Injector (RIDEX, 3905I0112)
Art. Nr: 3905I0112
49,37 €
66,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 261 500 621 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Directe Injectie
  • Brandstoftype: Benzine
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Injectoren 0 261 500 621 voor wagen aan lage prijs 51,77 €
Injector (BOSCH, 0 261 500 621)
Art. Nr: 0 261 500 621
51,77 €
69,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 437 502 045 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Inspuitklep 0 437 502 045 voor wagen aan lage prijs 40,32 €
Injector (BOSCH, 0 437 502 045)
Art. Nr: 0 437 502 045
40,32 €
54,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 437 502 054 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Injectoren 0 437 502 054 voor wagen aan lage prijs 46,41 €
Injector (BOSCH, 0 437 502 054)
Art. Nr: 0 437 502 054
46,41 €
62,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 280 158 036 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Statische hoeveelheid bij 3 barMedium n-Heptan [g/min.]: 192,9
  • Weerstand [Ohm]: 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Inspuitklep 0 280 158 036 voor wagen aan lage prijs 29,04 €
Injector (BOSCH, 0 280 158 036)
Art. Nr: 0 280 158 036
29,04 €
39,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 280 155 759 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Statische hoeveelheid bij 3 barMedium n-Heptan [g/min.]: 237
  • Weerstand [Ohm]: 15,95
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Injectoren 0 280 155 759 voor wagen aan lage prijs 28,83 €
Injector (BOSCH, 0 280 155 759)
Art. Nr: 0 280 155 759
28,83 €
38,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 280 156 045 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Statische hoeveelheid bij 3 barMedium n-Heptan [g/min.]: 150
  • Weerstand [Ohm]: 14,5
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met pakking
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Inspuitklep 0 280 156 045 voor wagen aan lage prijs 30,13 €
Injector (BOSCH, 0 280 156 045)
Art. Nr: 0 280 156 045
30,13 €
40,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 280 156 063 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Statische hoeveelheid bij 3 barMedium n-Heptan [g/min.]: 269
  • Weerstand [Ohm]: 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Injectoren 0 280 156 063 voor wagen aan lage prijs 41,41 €
Injector (BOSCH, 0 280 156 063)
Art. Nr: 0 280 156 063
41,41 €
55,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Verstuiverneus vervangen | VDO A2C59513484 Artikelinfo
  • Brandstoftype: Diesel
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf VDO Inspuitklep A2C59513484 voor wagen aan lage prijs 248,82 €
Verstuiverneus (VDO, A2C59513484)
Art. Nr: A2C59513484
248,82 €
336,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Verstuiverneus vervangen | BOSCH 0 434 250 897 Artikelinfo
  • Brandstoftype: Diesel
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Injectoren 0 434 250 897 voor wagen aan lage prijs 15,16 €
Verstuiverneus (BOSCH, 0 434 250 897)
Art. Nr: 0 434 250 897
15,16 €
20,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Verstuiverhoudercombinatie vervangen | BOSCH 0 434 250 128 Artikelinfo
  • Verstuiverneus: Standaard tapverstuiver
  • Brandstoftype: Diesel
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Inspuitklep 0 434 250 128 voor wagen aan lage prijs 14,03 €
Verstuiverhoudercombinatie (BOSCH, 0 434 250 128)
Art. Nr: 0 434 250 128
14,03 €
18,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Injector vervangen | BOSCH 0 280 158 038 Artikelinfo
  • brandstoftoevoer: Benzine-injectie
  • Statische hoeveelheid bij 3 barMedium n-Heptan [g/min.]: 237
  • Weerstand [Ohm]: 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-26%
Verwerf BOSCH Injectoren 0 280 158 038 voor wagen aan lage prijs 26,26 €
Injector (BOSCH, 0 280 158 038)
Art. Nr: 0 280 158 038
26,26 €
35,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.