Zuigerveren voor auto

Zuigerveren webshop

Hoe valt het falen van de zuigerringen op

De inspectie van de zuiger-cilinder groep wordt in een paar stappen uitgevoerd. Door de druk in de cilinders op te meten is de methode die het vaakst gebruikt wordt. In voertuigen die voorzien zijn van een benzinemotor is het de bedoeling dat u de bougies verwijdert, dan 30 tot 50 milliliter olie in iedere opening doet en de gaten bedekt met een droge doek: als er teveel olie aanwezig is, zal dat hierin terechtkomen. Dan moet u het motorblok 3 tot 4 keer laten ronddraaien door middel van de starter en tegelijkertijd de druk meten. Indien deze 0.9 tot 1.2 mPA hoger is geworden, dan zijn de zuigerringen niet goed meer. Bij auto’s met een dieselmotor neemt men dezelfde hoeveelheid olie, maar is het de bedoeling dat u de gloeibougies weer plaatst, dan moet u de motor starten. Als de omliggende temperatuur niet in orde blijft nadat de motor draait, dan moeten de zuigerringen worden verwisseld.

Een diepgaande inspectie kan men in een garage uitvoeren. Dit doet men aan de hand van perslucht of door middel van een vacuüm, dit neemt veel tijd in beslag, maar zorgt wel voor betere resultaten.

U bent in staat te bepalen of de zuigerringen moeten worden geïnspecteerd door deze aanwijzingen:

  • De motor heeft minder vermogen;
  • De auto verbruikt meer olie;
  • De auto gebruikt meer brandstof, vaak in de stad;
  • Kleurverandering van de uitlaatgassen;
  • De bougies bevatten resten met roet;
  • Bij de afsluitingen lekt olie;
  • De gassen bij de krukas hebben een verhoogde druk.

Oorzaken voor het falen van de zuigerringen

De zuigerringen gaan een bepaalde periode mee: 150.000 tot 300.000 kilometer. Als ze na deze periode niet worden verwisseld, kan er een veel duurdere reparatie moeten worden uitgevoerd.

De zuigerringen krijgen veel voor hun kiezen en hebben te maken met extreme temperaturen, uitlaatgassen en olie. Dus is het begrijpelijk dat indien onderdelen van matige kwaliteit worden geplaatst, de zuiger-cilinder groep veel sneller een reparatie nodig heeft.

Snellere slijtage aan de zuigerringen komt vaak door het niet tijdig verwisselen van het luchtfilter of de olie, of als de onderdelen van matige kwaliteit zijn of als deze niet helemaal overeenkomen met de specificaties van het voertuig. Viezigheid zal ervoor zorgen dat de onderdelen sneller slijten, en geeft meer kans op het breken of deformeren van de onderdelen. Mechanische schade kan gebeuren doordat kleine deeltjes die afbreken in de onderdelen terechtkomen.

Schade aan de onderdelen kan ook komen door het gebruik van een brandstof die van zeer matige kwaliteit is. Indien de brandstof een laag octaan gehalte heeft, zijn de gassen bij het verbranden veel heter. Hierdoor zal de druk stijgen in de cilinders, de hete gassen gaan langs de zuigers met veel meer kracht dan gebruikelijk, en zo ontstaat er schade.

Wat ook niet goed is zijn korte ritten, zeker in de winter, hierdoor gaan de zuigerringen minder lang mee: de onderdelen komen veel langzamer op bedrijfstemperatuur en krijgen niet genoeg smering, hierdoor zijn ze vatbaarder voor slijtage.

Te weinig smeermiddel in het systeem is zeker niet goed en hierdoor kunnen de zuigers blokkeren en de ringen kapotgaan. Hetzelfde kan gebeuren doordat de stroomtoevoer te heet wordt.

Een heel aantal defecten aan de onderdelen komt doordat er een foutieve montage heeft plaatsgevonden, of doordat er een reparatie heeft plaatsgevonden door iemand die daar niet voor opgeleid is, deze heeft bijvoorbeeld niet de juiste set met zuigerringen uitgekozen. Als de oppervlakte niet wordt gepolijst kan dit zorgen voor een vluggere slijtage van de uiteinden van de ringen, het verkeerd afstellen van de sluiting van de zuigerringen kan een blokkade van de zuigers veroorzaken.

Het verwisselen van de zuigerringen

Het verwisselen van de zuigerringen, maar tevens andere reparaties aan het voertuig, kunnen het beste gedaan worden in een garage, men moet de motor uit de auto halen, en dan alles zeer precies afstellen. Het wordt aangeraden om de zuigers tegelijkertijd te verwisselen met andere nieuwe onderdelen, daarnaast moet men de cilinders uitboren en afvlakken. Doet u dit niet, dan zullen de zuigerringen snel kapot gaan.

Populaire fabrikanten van Zuigerveren
Original Zuigerveren van ET ENGINETEAM fabrikant Original Zuigerveren van KOLBENSCHMIDT fabrikant Original Zuigerveren van GOETZE ENGINE fabrikant Original Zuigerveren van HASTINGS PISTON RING fabrikant Original Zuigerveren van MAHLE ORIGINAL fabrikant Original Zuigerveren van IPSA fabrikant Original Zuigerveren van ASHIKA fabrikant Original Zuigerveren van BLUE PRINT fabrikant
Original Zuigerveren van NÜRAL fabrikant Original Zuigerveren van DT fabrikant Original Zuigerveren van NE fabrikant Original Zuigerveren van AE fabrikant Original Zuigerveren van JAPANPARTS fabrikant Original Zuigerveren van BUGIAD fabrikant Original Zuigerveren van JP GROUP fabrikant Original Zuigerveren van Borsehung fabrikant
Onderdelen van topkwaliteit: Zuigerveren voor uw auto
Verwerf GOETZE ENGINE Zuigerveerset 08-154400-00 voor wagen aan lage prijs 11,19 €
-12%
11,19 €
12,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | GOETZE ENGINE 08-154400-00
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 75,00
  • Componentennummer: 1.75mm 001IF CRP IKA, 2.0mm 026 P GOE13, 3.0mm 236 P GOE13
  • Standaardmaat:
In voorraad Details
Verwerf KOLBENSCHMIDT Zuigerveerset 800001013000 voor wagen aan lage prijs 12,07 €
-12%
12,07 €
13,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | KOLBENSCHMIDT 800001013000
Artikelinfo
  • Standaardmaat:
  • Componentennummer: 18515, 18652, 29824/04
  • Aantal: 3
In voorraad Details
Verwerf GOETZE ENGINE Zuigerveerset 08-432200-00 voor wagen aan lage prijs 21,08 €
-12%
21,08 €
23,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | GOETZE ENGINE 08-432200-00
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 84,00
  • Componentennummer: 1.75mm 001 GDC P KV4, 1.75mm 026 P F14, 2.0mm 231LKZ CR GO13
  • Standaardmaat:
In voorraad Details
Verwerf MAHLE ORIGINAL Zuigerveerset 022 01 N0 voor wagen aan lage prijs 16,05 €
-12%
16,05 €
18,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | MAHLE ORIGINAL 022 01 N0
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 76,0
  • Componentennummer: 1. R2,0 IF CrK, 2. M 2,0 IFU, 3. DSF 2,5 N
In voorraad Details
Verwerf MAHLE ORIGINAL Zuigerveerset 081 RS 00104 0N0 voor wagen aan lage prijs 16,93 €
-12%
16,93 €
19,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | MAHLE ORIGINAL 081 RS 00104 0N0
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 77,00
  • Componentennummer: 1. R1,2 IF Mo P, 2. NM 1,5 P, 3. 3S 2 Cr
In voorraad Details
Verwerf MAHLE ORIGINAL Zuigerveerset 081 RS 00101 0N0 voor wagen aan lage prijs 11,24 €
-26%
11,24 €
15,00 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | MAHLE ORIGINAL 081 RS 00101 0N0
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 84
  • Componentennummer: 1. R 1,2 N, 2. NM 1,5, 3. 3S 2 N
In voorraad Details
Verwerf MAHLE ORIGINAL Zuigerveerset 033 16 N0 voor wagen aan lage prijs 19,32 €
-12%
19,32 €
21,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | MAHLE ORIGINAL 033 16 N0
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 81,01
  • Componentennummer: 1. R 1,5 Mo, 2. NM 1,75, 3. DSF 2,0 Cr
In voorraad Details
Verwerf MAHLE ORIGINAL Zuigerveerset 033 01 N0 voor wagen aan lage prijs 10,98 €
-12%
10,98 €
12,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigerveerset | MAHLE ORIGINAL 033 01 N0
Artikelinfo
  • Cilinderboring (mm): 81,01
  • Componentennummer: 1. R 1,2 IF N, 2. NM 1,5 P, 3. 3S 2,0 Cr
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen