Stofhoes schokbreker & aanslagrubber auto
Schokbreker hoes voor
Schokbreker hoes: nuttige informatie
Als er stof wordt verzameld en het dringt binnen in onderdelen van de auto, wees er op voorbereid dat er zich functie storingen en extra slijtage kan voordoen. Om de auto onderdelen tegen stof veilig te stellen, moet de hydraulische tank mond van de koppelingsremmen worden bedekt met speciale doorzichtige zakken, gemaakt van een hoogwaardig vlies. Daarna moet u ze vastzetten met een rubberen band.
Door dit te doen zult u zeker de versnellingsbak tegen stof beschermen. Sommige auto's zijn al voorzien van dergelijke bescherming zakken. Modder en stof zullen zeker geen toegang krijgen in deze onderdelen van de auto. Wanneer het carterventilatie systeem actief is, zal de stof zeker door de motor worden opgenomen via de controle openingen van de olie meter. In de meeste moderne auto’s zijn deze openingen afgedicht, maar de oudere modellen zijn niet voorzien van dergelijke artikelen. U kunt dit onderdeel beveiligen met behulp van een zeer eenvoudige rubberen slang of dop. Als u toevallig op zeer stoffige wegen rijdt is het noodzakelijk om de stroomverdeler te beschermen tegen stof en vuil. Om dit te doen, wikkel de stroomverdeler in een speciaal dicht weefsel, verzamel alle draden samen en bind ze aan een koord. Indien u een plastic zak gebruikt in plaats van het speciale weefsel voor het isoleren van de stroomverdeler, zal vocht condenseren in de generator en een negatieve invloed hebben op het werk van de ontsteking.
Als u een stof bescherming set dient aan te schaffen, zal dat een doeltreffende bescherming van de meest kwetsbare onderdelen van uw auto tegen modder en stof bieden, raden wij u aan het doen in onze online winkel. We beschikken over alle benodigde auto onderdelen en accessoires alleen afkomstig van fabrikanten, en tevens bieden u de laagste prijzen en een snelle levering. U kunt bij ons ook andere onderdelen voor uw auto aanschaffen, zoals hydraulische filters, fusees of remblokken.
Hoe u kan weten dat er problemen met de stofkappen van de schokdempers zijn
Er is een controle nodig om de staat van deze onderdelen te kennen. Besteed daarbij vooral aandacht aan de bevestigingen, en aan eventuele problemen met de stoflaarzen.
Het risico op slecht werkende veerpoten en schokdempers ligt een stuk hoger wanneer defecte componenten te laat worden vervangen.
Het wordt aangeraden om de stofkappen van de schokdempers om de 20’000 á 30’000 kilometer te vervangen, wat overeenkomt met één keer iedere één á twee jaar. De stoflaarzen dienen iedere drie maanden nagekeken te worden om de werking van de schokdempers te checken.
Hieraan kan u problemen met de stofkappen van de schokdempers herkennen:
- Gekraak en geklop vanuit de schokdempers wanneer de wagen in beweging is;
- Bij snelheden van hoger dan tachtig kilometer per uur begint de wagen te zwaaien;
- De onderdelen zijn zichtbaar versleten.
Oorzaken van problemen met de stofkappen van de schokdempers
De negatieve invloed van agressieve externe factoren is de grootste reden voor problemen met deze componenten. Schommelende temperaturen veroorzaken schade waar vocht en vervuiling in terecht kunnen komen.
Bij het rijden offroad absorbeert de wagen veel sterkere trillingen wat tot een verplaatsing van de stoflaarzen kan leiden. Een incorrecte montage of het gebruik van onderdelen van lage kwaliteit kunnen vroegtijdige slijtage van de kit veroorzaken.
Vervangen van de stofkappen van de schokdempers
Reparaties zijn niet aan de orde voor deze onderdelen. Een vervanging van een dergelijk onderdeel vereist de volledige demontage van het systeem van de schokdempers, evenals als aanslagpunten en de stoflaars. Daarna kan de stoflaars verwijderd worden. Reinig het onderdeel en monteer een nieuwe stoflaars voordat u de eenheid weer in elkaar zet.