Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Audi A4 Avant B6 en 8E waren de tweede uitgave van de middelgrote stationwagon met vijf deuren die tussen de jaren 2001 en 2004 werd gebouwd. De Duitse fabrikant produceerde 482’633 exemplaren van dit model. Onder andere dankzij het lagere verbruik van brandstof, de carrosserie en de suspensie die voornamelijk uit aluminiumlegeringen bestonden, en de ruimte voor vijf mensen in de cabine gaf dit model enkele voordelen in vergelijking met de concurrentie. De stationwagon was geliefd bij zowel klanten als experts: het bekende Duitse tijdschrift “Bild am Sonntag” beloonde het model in het jaar 2001 met de prestigieuze “Gouden Stuur”-prijs, terwijl de wagen in het jaar daarna de titel van beste wagen in zijn segment van de lezers van het tijdschrift “Auto, Motor und Sport” in de wacht sleepte. Onze klantendienst kan u zeker helpen bij het uitkiezen van goede componenten voor de Audi A4 Avant B6 en 8E, terwijl ze u ook meer kunnen vertellen over onze lopende promotionele acties.
Vormgeving van de Audi A4 Avant B6 en 8E
Deze stationwagon van Audi had een stuk grotere afmetingen dan de voorgaande generatie, Het model was 4’545 millimeter lang, 1’772 millimeter breed en 1’428 millimeter hoog. Als gevolg hiervan was de cabine van de wagen erg ruim. De inhoud van de achterbak was ook veranderd: zonder de achterbank in te klappen bedroeg deze 442 liter, terwijl dit 1’180 liter werd als de achterbank werd ingeklapt. Met 110 millimeter bleef de bodemvrijheid onveranderd.
Belangrijke uitvoeringen
Van deze tweede uitgave van de A4 Avant bracht Audi 37 uitvoeringen op de markt, waarvan er 12 een dieselmotor kregen en 25 een benzinemotor. Op het gebied van techniek viel de 2.0 FSI multitronic-uitvoering met benzinemotor op.
De motor kon een toerental van 6’000rpm behalen, had een vermogen van 150pk en het maximumkoppel lag op 200 Nm. De zuinigheid van het voertuig en de gelijkmatigheid van de verbranding werden bevorderd door het systeem voor de directe injectie van brandstof. De dubbele injectoren in dit systeem zorgden ervoor dat er een rijk mengsel van lucht en brandstof werd aangemaakt, waardoor de motor een stuk makkelijker kon worden opgestapt. In stedelijke omgevingen verbruikte het model rond de 10,5 liter brandstof per afgelegde 100 kilometers, op de snelwegen 5,5 liter en zo’n 7,3 liter in gecombineerde cyclus. Deze wagen had een stopsnelheid van 206 kilometer per uur en kon ladingen van maximaal 525 kilo vervoeren.
De Multitronic-versnellingsbak was continu variabel, had een flink bereik qua verhoudingen voor de overbrenging en een handmatige modus, dus er kon vlot geschakeld worden en het voertuig was uitstekend bestuurbaar op alle soorten ondergronden.
Audi A4 Avant B6 en 8E configuraties
Het Sideguard-systeem voor de veiligheid van de hoofden van de chauffeur en de andere inzittenden bij inslagen vanaf de zijkanten was deel van de basisuitrusting van deze stationwagon. De airbags aan de zijkanten waren ook standaard en samen vormden deze systeem een veilige omgeving. Vanaf het jaar 2003 bevatte de basisversie van de Audi A4 Avant B6 en 8E onder andere een nieuw GPS-systeem met een scherm van 6,5 inch, een MP3-speler, een multimedia interface om belangrijke functies in de wagen mee te bedienen, en een DVD-speler. Bi-xenon verlichting was verkrijgbaar als optie. De S-Line was een sportieve uitgave van dit model die werd geleverd met onder andere sportieve zetels en 17- of 18-inch velgen van lichtmetaal.