Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen
De Audi A5 8F7 is de eerste uitgave van deze cabrio met vier zitplekken die tussen de jaren 2009 en 2016 werd gebouwd. Vanaf zijn debuut was dit stijlvolle model populair onder chauffeurs in Europa, evenals op andere markten. Kelley Blue Book, het grootste evaluatiebedrijf in de Verenigde Staten, roemde de combinatie van prestaties, kwaliteit en elegantie en riep het uit tot de beste wagen in zijn klasse. Op onze website kan u componenten voor de Audi A5 8F7 bestellen. Daar vindt u ook flinke kortingen op alle remblokken, remklauwen, brandstoffilters, oliefilters en bougies.
Vormgeving van de Audi A5 8F7
De Audi A5 8F7 had een lengte van 4’625 millimeter, een breedte van 1’854 millimeter en een hoogte van 1’383 millimeter. Als gevolg van deze aanzienlijke afmetingen beschikte de wagen ook over een ruime cabine en een grote achterbak. De inhoud bedroeg normaal gezien 320 liter, maar dit liep op tot 750 liter wanneer de achterbank werd ingeklapt. Qua bodemvrijheid beschikte het voertuig over 120 millimeter.
Belangrijke uitvoeringen
Voordat het model werd gerestyled in het jaar 2011 bracht Audi twaalf uitvoeringen van de A5 8F7 op de markt, waarvan er vier een dieselmotor kregen en zes een benzinemotor. Tussen de jaren 2011 en 2017 bracht Audi daarna nog 25 uitvoeringen op de markt, waarvan er elf op diesel reden en veertien op benzine.
De 2.0 TFSI MT-uitvoering met 230pk uit 2016 was één van de laatste uitvoeringen. De motor in dit model beschikte over vier cilinders, een vermogen van 230pk, zestien kleppen en een maximum koppel van 350 Nm dat bij een toerental van tussen de 1’500rpm en de 4’200rpm bereikt kon worden. Zowel bij gewone snelheden als bij hard rijden was het vermogen belangrijk. De topsnelheid van dit voertuig lag op 245 kilometer per uur en de 100 kilometer per uur werd bereikt in 7,4 seconden. De maximale lading die het voertuig kon vervoeren was 400 kilo. In stedelijke omgevingen verbruikte het model 8,1 liter brandstof per 100 afgelegde kilometers, op de snelwegen rond de 5,2 liter en in gecombineerde cyclus zo’n 6,3 liter. Dankzij onder andere een regeneratief systeem voor de remmen, het Start/Stop-systeem dat zorgde voor het uitschakelen van de motor in files en bij stoplichten, de directe injectie van brandstof en de turbolader werd de brandstof op een efficiënte manier gebruikt.
Audi A5 8F7 configuraties
Deze cabrio van Audi was beschikbaar in meerdere uitvoeringen naast de basisversie, waaronder de Pro Line S, de Pro Line en de Sport. Het model werd standaard geleverd met heel wat systemen, waaronder ISOFIX-bevestigingen voor kinderzitjes, airbags vooraan en aan de zijkanten, een gepatenteerd audiosysteem, een stuurwiel met drie spaken en lederen bekleding, een regensensor en elektrische stuurbekrachtiging. Qua elektronische systemen beschikte de Audi A5 8F7 onder andere over een begrenzer voor de snelheid, het Audi Hold Assist-systeem, parkeersensoren en een programma voor de stabiliteit. Aan de buitenkant werd de wagen afgewerkt met onder andere 17-inch velgen van lichtmetaal, dorpelplaten van aluminium, LED-verlichting voor het rijden overdag en verchroomde sierlijsten rond de ruiten. Aan de binnenkant werd er afgewerkt met zilverkleurige decoratieve elementen.