Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Audi A6 C5 en 4B2 waren sedans met vijf zitplekken die tussen de jaren 1997 en 2005 werden gebouwd. Het design van het model werd flink aangepast vergeleken met dat van de voorgaande generatie, met als resultaat een lagere weerstandscoëfficiënt (0,28 Cd.), grotere afmetingen en een chassis met meer stroomlijn. Dankzij de uitmuntende techniek en dynamiek konden de Audi A6 C5 en 4B2 het opnemen tegen de Mercedes-Benz E-Klasse en de 5-serie van BMW, de leiders in het luxesegment. Op onze website kan u voordelig geprijsde onderdelen voor de Audi A6 Limousine C5 en 4B2 vinden. Twijfel niet om onze klantendienst te contacteren, want zij kunnen u helpen met zowel het uitkiezen van de beste onderdelen als met het profiteren van onze lopende promotionele acties.
Vormgeving van de Audi A6 C5 en 4B2
De Audi A6 C5 en 4B2 waren 4’796 millimeter lang, 1’810 millimeter breed en 1’453 millimeter hoog. De achterbak had een inhoud van 551 liter. Qua bodemvrijheid beschikte het voertuig over 120 millimeter. Het chassis van dit model was helemaal verzinkt en kwam met een garantie van twaalf jaar.
Belangrijke uitvoeringen
Audi bracht in totaal 68 uitvoeringen van de A6 C5 en 4B2 op de markt: vóór de restyling in het jaar 2001 reden er 31 versies met een benzinemotor en 11 met een dieselmotor, terwijl daarna nog 16 uitvoeringen een benzinemotor kregen en 10 een dieselmotor. Het aanbod qua motoren en soorten versnellingsbakken, en de keuze tussen voorwielaandrijving of vierwielaandrijving, maakten het voor iedere chauffeur mogelijk om een uitvoering te vinden die naar zijn of haar smaak was.
De 1.9 TDI multitronic-uitvoering met dieselmotor was bijvoorbeeld één van de zuinigere uitvoeringen. De motor had een vermogen van 130pk en verbruikte erg weinig brandstof: in stedelijke omgevingen 7,6 liter brandstof per 100 afgelegde kilometers, op de snelwegen 5,8 liter en in gecombineerde cyclus zo’n 5 liter. Een andere uitvoering, de 4.2 tiptronic quattro-uitvoering met 300pk aan vermogen, verbruikte veel meer brandstof. In stedelijke omgevingen verbruikte het model ongeveer 19,3 liter brandstof per 100 afgelegde kilometers, op de snelwegen rond de 9,4 liter en in gecombineerde cyclus zo’n 13 liter.
De topsnelheid van de 1.9 TDI Multitronic-uitvoering lag op 200 kilometer per uur en de 100 kilometer per uur werd behaald in 10,5 seconden, terwijl het voertuig ladingen van maximaal 550 kilo kon vervoeren. Het was voor het eerst dat Audi een voertuig uitbracht met het beschermde Multitronic continu variabele schakelsysteem dat zowel de bestuurbaarheid als de zuinigheid op het gebied van brandstof bevorderde.
Audi A6 C5 en 4B2 configuraties
Behalve de standaardversie konden de Audi A6 C5 en 4B2 ook besteld werden in de configuraties Advance en Pro Line. De Advance-uitvoering werd standaard geleverd met onder andere cruise control, parkeersensoren, dual-zone climate control met filter voor koolstof, een centraal vergrendelingssysteem met sleutelloze toegang, gordijn airbags, zes airbags, traction control, een systeem ter bevordering van de stabiliteit, hulp bij het remmen, en ABS. Optioneel waren ook een CD-wisselaar, een infotainmentsysteem met grote LCD-monitor, reinigingssproeiers, een slotcilinder en verwarming met zes standen voor de zetels verkrijgbaar. Ook kon als optie een schuifdak van Webasto met geïntegreerd zonnepaneel besteld worden, omdat deze energie vrijmaakte voor de ventilator van de verwarming.