Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Audi Q7 4L is de eerste uitgave van deze cross-over met vijf deuren die in het jaar 2005 werd voorgesteld tijdens de Autoshow van Frankfurt am Main en waarvan de productie in 2015 op een einde kwam. Het werd één van de meest gewilde cross-overs op de Europese markten dankzij de ruimte en het comfort in de cabine, evenals de lange lijst aan uitrusting. Het Duitse tijdschrift “Auto Bild” beloonde de Audi Q7 4L met de “Gouden Stuur”-prijs in het jaar 2005. In het jaar daarop werd de wagen uitgeroepen tot de beste in zijn klasse door de lezers van het Duitse tijdschrift “Auto, Motor und Sport”. Op onze website kan u voordelig geprijsde componenten voor de Audi Q7 4L vinden. Ons uitgebreide assortiment, inclusief wisserbladen en bougies, bevat zeker de producten die u nodig heeft.
Vormgeving van de Audi Q7 4L
De Audi Q7 4L was 5’086 millimeter lang, 1’983 millimeter breed en 1’729 millimeter hoog. Afhankelijk van hoeveel stoelen er in de cabine werden gemonteerd en op welke manier deze montage gebeurde, varieerde de inhoud van de achterbak tussen de 330 liter en de 2’035 liter. De standaardversie van dit model kon besteld worden met vijf of zeven zitplekken. De extra achterste rij kon gebruikt worden door mensen met een maximale lengte van 160 centimeter. Configuraties voor vier op zes mensen waren ook mogelijk, wanneer de extra rij achterin werd vervangen door twee individuele rijen zetels met een console in het midden. Vanwege de onafhankelijke suspensie van de auto was deze niet heel geschikt voor het rijden op ruwe ondergronden. Zowel op de voor- als achteras kwamen geventileerde remschijven te zitten.
Belangrijke uitvoeringen
Tussen de jaren 2005 en 2015 bracht Audi 19 uitvoeringen van de Q7 4L op de markt: vóór de restyling in 2009 bestonden er vier uitvoeringen met benzinemotor en zes met dieselmotor, daarna waren er vier versies beschikbaar met een benzinemotor en vijf met een dieselmotor. De 3.0 TDI Tiptronic Quattro-uitvoering met dieselmotor was één van de meest gewilde uitvoeringen, onder andere dankzij de gebalanceerde technische kenmerken.
De motor had een vermogen van 245pk en een maximumkoppel van 550 Nm dat bij toerentallen van tussen de 1’750rpm en de 2’750rpm bereikt werd. Als gevolg waren zowel de tractie als de dynamiek van het model erg goed. Het voertuig kon ladingen van maximaal 650 kilo vervoeren en de 100 kilometer per uur werd bereikt in 7,8 seconden.
Voor een cross-over verbruikte de Audi Q7 4L relatief weinig: in stedelijke omgevingen verbruikte het model 8,6 liter per 100 afgelegde kilometers, op de snelwegen rond de 6,7 liter en in gecombineerde cyclus zo’n 7,4 liter. Dankzij onder andere het recuperatieve systeem voor de remmen, de automatische versnellingsbak met acht versnellingen, het Start/Stop-systeem en het Common Rail-systeem voor de directe injectie van brandstof bleef het brandstofverbruik redelijk laag.
Audi Q7 4L configuraties
De basisversie van deze cross-over had een uitgebreide uitrusting. In sommige landen konden ook andere uitvoeringen met nog meer opties worden besteld, namelijk de Pro Line en de Pro Line +.
De basisuitrusting van de Audi Q7 4L bevatte onder andere een ingebouwde telefoon met SAP-profiel en Bluetooth voor verbinding op afstand met de SIM-kaart van de eigenaar, een multimediasysteem met GPS-systeem, stoelen voorin met ventilatie, een stuurwiel met verwarming, adaptive voorlichten, het Lane Departure Warning-systeem, een scherm voor dode hoeken, luchtvering met automatische regelaar voor de rijhoogte, adaptieve cruise control die op afstand te bedienen was, en zes airbags.