Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De auto’s van Citroën Xsara (N2) vallen onder de stationauto’s, hebben vijf deuren en werden van 1998 tot 2006 gemaakt. Men toonde ze voor het eerst in Genève op de Autosalon. De auto’s hebben een riant interieur, de kofferbak is zeer groot en de motor verbruikt niet veel brandstof, om die reden werden ze vaak gebruikt als gezinsauto’s. U bent in staat om vervangende onderdelen voor de Citroën Xsara (N2) en andere auto’s aan te schaffen via onze online webshop. In het assortiment zijn alle artikelen uitstekend gerangschikt: van onderdelen van de motor zoals bougies tot clipjes voor in de cabine. Omdat alles zo goed is ingedeeld, heeft u maar een paar muisklikken nodig om de gewenste producten te vinden.
De technische kenmerken van de Citroën Xsara (N2)
De stationauto Citroën Xsara (N2) heeft een lengte van 4350 millimeter, een breedte van 1698 millimeter en een hoogte van 1424 millimeter. De kofferbak heeft een grootte van 517 tot 1412 liter, afhankelijk van de stand van de achterbank. De auto ligt 150 millimeter boven het wegdek.
Zowel de ophanging aan de voorkant, als die aan de achterkant is onafhankelijk: aan de voorkant zijn de veerpoten van McPherson, aan de achterzijde hebben deze geleidearmen voorzien van een torsiestaaf. De ophanging aan de achterzijde zorgt voor een passief stuureffect, waardoor de auto uitstekende te besturen is. Door de montageplek van de motor, net als die van de ophanging, was de auto ook beter te besturen: de sterkste motor plaatste men zoveel als het kon naar de achterkant. Daardoor werd de plek van het zwaartepunt verplaatst, en kreeg de auto een zo goed mogelijke gewichtsverdeling, op die manier had de auto weinig onderstuur.
De as aan de voorkant had gewone remschijven, aan de achterzijde zaten remtrommels of remschijven, afhankelijk van het model.
De belangrijkste modellen
In zijn totaliteit kwamen er plusminus 20 modellen van de stationauto Citroën Xsara (N2) van de band rollen. Deze reden op benzine, diesel of LPG. Alle auto’s werden op de voorwielen aangedreven.
Het model 2.0i 16V reed op benzine en was het sterkst. Dit model had een motor met cilinders, 16 kleppen en leverde 136 pk. Het koppel van deze motor was maximaal 180 Nm bij 4200 toeren per minuut. De auto kon in 10,2 seconden optrekken naar 100 kilometer per uur. De maximale snelheid was 203 kilometer per uur. De auto verbruikte om 100 kilometer af te leggen 6,5 liter op de snelweg, 8,7 liter op gecombineerde wegen en 12,5 liter in de stad. De auto kon met 520 kilo worden beladen. De auto was voorzien van een handmatige versnellingsbak met vijf versnellingen.
De modellen van de Citroën Xsara (N2)
Deze modellen kwamen van de band rollen bij de stationauto’s van Citroën Xsara (1998-2006): X, PX, SX, Seduction, Prestige, Deauville, Exclusive en nog een paar. Daarnaast waren er de gelimiteerde versies: Ocean, Millesimé, Royal, Windows CE, Tonic, Chrono, Family en WR-Compresseur.
Het model bevatte naast het standaardpakket AutoPC infotainmentsysteem met spraakbediening, dit was de primeur van het merk. Dit was een combinatie van navigatie, radio met cd-speler voor zes cd’s, telefoon en chatsysteem. Daarnaast had de auto climate control, airbags aan de voor- en zijkant en optioneel parkeersensoren en gordijnairbags.