Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen
De auto’s van het merk Mega worden door het bedrijf Aixam-Mega uit Frankrijk sinds 1992 gemaakt, de productie wordt gedaan vanuit Aix-les-Bains in Frankrijk. Tot het jaar 2002 maakte het bedrijf alleen microauto’s en sportauto’s. De sportmodellen worden met de hand in elkaar gezet in beperkte oplagen. Tegenwoordig maakt het concern lichte commerciële auto’s die tot 1200 kilo kunnen vervoeren.
De technische kenmerken van de auto’s van Mega
In de microauto’s worden motoren gebruikt die compact zijn en niet veel brandstof verbruiken. Ze maken gebruik van motoren van brommers met 5,4 pk of elektromotoren. De maximale snelheid van deze auto’s is 45 kilometer per uur. Over het algemeen is er geen rijbewijs nodig in de meeste landen om in deze auto’s te rijden. De hatchback City met 3 deuren die in de jaren ’90 werd gemaakt, hebben sterke motoren.
Het sportmodel Track die van 1992 tot 1995 werd gemaakt had een centraal geplaatste motor. De motor is een V-12 en loopt op benzine en werd gemaakt door Daimler AG. De inhoud van de motor is 6000 cc, deze leverde 388 pk en het koppel is maximaal 570 Nm, de maximale snelheid is 250 kilometer per uur en dit was zeer hard in die tijd. Het sportmodel met de naam Centernair uit bouwjaar 1990 heeft een sterke V-12 motor die 455 pk leverde, en daarom was de maximale snelheid van deze auto 300 kilometer per uur. De coupé Monte Carlo die van 1996 tot 1999 werd gemaakt ging net zo hard. Optrekken naar 100 kilometer per uur duurde 4,5 seconden.
In enkele auto’s was het mogelijk om voor aandrijving op alle wielen te kiezen. Samen met de pneumatische ophanging kon men uitstekend rijden over onverharde wegen. Men plaatste 4 schokbrekers op iedere as van het model Track van Mega, waardoor de auto 300 millimeter boven het wegdek lag.
Over het algemeen hadden de auto’s een eenvoudig design en kostte het niet veel om ze te onderhouden. De wielen hadden een diameter van onder de tien inch. De panelen van het koetswerk had men gemaakt van plastic, en direct op het frame geplaatst, deze was van aluminium.
De sportauto Track was voorzien van een frame in een buisvorm en gemaakt van staal en heeft een veiligheidskooi. Om ervoor te zorgen dat de auto niet veel woog, maakte men de panelen van het koetswerk van composietmaterialen die erg licht waren. Het koetswerk van de Centenaire van Mega was van het type zelfdragend en had koolstofvezel panelen, dit zat je niet vaak in de jaren ’90.
Het model Track had een cabine die erg luxe was door de bekleding van leder en de afwerking van hout. De stoelen hadden allemaal laterale ondersteuning.
autoonderdelen24.be: alle gewenste vervangende onderdelen voor uw auto
Zoekt u naar uitstekende remblokjes, bougies of andere artikelen? Neem dan eens een kijkje naar de vervangende onderdelen voor uw Mega in onze online webshop. Op alle artikelen krijgt u fabrieksgarantie. Voer uw bestelling online uit, het kost u maar een paar minuten, en wij zorgen dat de spullen snel bezorgd worden.