Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen
De targa Porsche 914 werd door het bedrijf Porsche AG uit Duitsland van 1969 tot 1976 gemaakt. In de auto konden twee mensen plaatsnemen. De prijs kreeg de prijs van “Geïmporteerde Auto van het Jaar” van het tijdschrift Motor Trend uit Amerika in het jaar 1970. In het jaar 1973 werd dit model de eerste safety car in de Formule 1, dit gebeurde tijdens de Grand Prix in Canada. Via autoonderdelen24.be bent u in staat om reserveonderdelen voor de Porsche 914 aan te schaffen voor zeer gunstige prijzen. U ziet een enorm aanbod van uitstekende ruitenwissers, luchtfilters voor in de cabine, bougies en vele andere onderdelen. Middels de eenvoudige en mooie layout van onze online webshop kunt u snel de gewenste spullen vinden en deze in een paar muisklikken bestellen. Daarnaast hebben we met regelmaat kortingsacties waardoor u minder geld kwijt bent. Doe meteen zaken met autoonderdelen24.be en bestel voordelig online vanuit uw woning of garage.
De technische kenmerken van de Porsche 914
De auto had een lengte van 3985 millimeter en een breedte van 1650 millimeter. De hoogte lag tussen de 1230 en de 1240 millimeter, afhankelijk van het model. Dit voertuig was voorzien van gekoelde remschijven rondom. Ook had de auto een unibody koetswerk vervaardigd van staal. Alle ophanging bij deze auto was onafhankelijk. De koplampen konden worden ingeklapt, dit zag men niet vaak in die jaren.
De meest verkochte modellen
In totaal kwamen er van de Porsche 914 (1969-1976) 6 modellen van de band rollen. Deze reden allemaal op benzine, de motor lag in het midden.
Het model 1.7 MT werd het meeste verkocht. Dit model heeft een boxermotor met vier cilinders, 24 kleppen en een direct inspuitsysteem voor de brandstof. Dit is goed voor 80 pk en het koppel is maximaal 136 Nm bij 2700 toeren per minuut. De auto heeft een handmatige versnellingsbak met 5 versnellingen. De maximale snelheid van de auto was 186 kilometer per uur. Optrekken naar 100 kilometer per uur duurde 13,3 seconden.
De modellen van de Porsche 914
Het standaardmodel had voetsteunen en armleuningen voor de bijrijders, maar ook beschermers van rubber voor de bumpers. De auto die veel geëxporteerd werden waren voorzien van gordels en spanners, op de achterkant een spoiler, onderdelen om bij zijdelingse impact bescherming te bieden en decoratieve onderdelen van chroom.