Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Volvo V40 VW was een stationwagon met vijf deuren die tussen de jaren 1995 en 2004 gebouwd werd. Zowel in het jaar 2000 als 2002 werd dit model gerestyled. De V40 VW was de eerste Volvo die van de hand van de beroemde Britse ontwerper Peter Horbury kwam. Met een weerstandscoëfficiënt van 0.32 Cd beschikte deze wagen over de beste aerodynamica van zijn segment. Op onze website kan u reservestukken vinden voor de Volvo V40 VW. Dat is bovendien nog voordelig ook, want dankzij onze aantrekkelijke prijzen en vele promotionele acties bespaart u geld op zowel onderhoud als herstellingen.
Vormgeving van de Volvo V40 VW
De Volvo V40 VW was 4’483 millimeter lang, 1’717 millimeter breed en 1’413 ,millimeter lang. In de cabine konden vijf mensen met gemak plaatsnemen. De achterbak had ook een grote inhoud, variërend tussen de 413 liter en de 1’421 liter. De wagen werd in het jaar 200 gerestyled, en het nieuwe ontwerp was 4’516 millimeter lang, 1’716 millimeter breed en 1’425 millimeter hoog. De stationwagon werd in het jaar 2002 nog eens gerestyled, maar daarbij veranderde er weinig aan het model. Gedurende de hele productieperiode van de Volvo V40 VW is de bodemvrijheid onveranderd gebleven: 150 millimeter.
Belangrijke aanpassingen
Tussen de jaren 1995 en 2004 bracht Volvo meer dan veertig uitvoeringen van de V40 VW op de markt: vóór het jaar 2000 reden er veertien op benzinemotoren en twee op dieselmotoren, in de periode 2000-2002 hadden elf modellen een benzinemotor en twee een diesel, en na het jaar 2002 hadden tien uitvoeringen een motor op benzine en twee op diesel.
De hybride-uitvoering 1.8 Bi-Fuel MT viel het meest op dankzij zijn evenwichtige werking. De motor van dit model had vier cilinders, zestien kleppen, een maximaal vermogen van 122pk, en liep zowel op benzine als natuurlijk gas. De wagen verbruikte wel vrij veel brandstof: in stedelijke omgevingen 11,3 liter per afgelegde 100 kilometers, op de snelwegen 6,2 liter en in gecombineerde cyclus zo’n 8,1 liter. Het was ook een zeer dynamische auto, getuige de maximale snelheid van 200 kilometer per uur en het feit dat de 100 kilometer per uur in 10,5 seconden kon worden behaald. De dynamiek van de auto werd verbeterd door de handmatige versnellingsbak met vijf versnellingen, terwijl het multi-point-systeem voor de injectie van brandstof ervoor zorgde dat de motor vlot en stabiel kon draaien. Het voertuig kon maximaal 455 kilogram vervoeren.
Volvo V40 VW configuraties
Van de Volvo V40 VW bestond een basisversie evenals een reeks andere uitvoeringen, waaronder de Polar, de Business, de Europa Nordic, de Europa PRestige, de Europa Sports, de Europa Elegance, de Comfort-Line, de Sports-Line, de Dynamic-Line, de Luxury-Line en de Exclusive-Line.
Zo werd de Europa-Prestige-uitvoering bijvoorbeeld standaard geleverd met onder andere een elektronisch systeem voor de stabiliteit, traction control en zes airbags. De stoelen voorin waren erg comfortabel dankzij hun verstelbaarheid en de goed geplaatste steun voor de lenden die zorgden voor extra comfort. De bekleding van zowel de stoelen als het stuurwiel kwam in zacht leder van hoge kwaliteit. Dankzij de ruitenwissers die ook in onderbroken modus werkten en de xenon-voorlichten had de chauffeur een goed zicht bij ieder type weer.