Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen
De eerste uitgave van de beroemde Sharan MPV met plek voor vijf of zeven mensen werd tussen 1995 en 2010 gemaakt, en heette voluit de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6. Zowel in 2000 als in 2004 onderging dit model een restyling. Het was ook de winnaar van veel prestigieuze prijzen. De experts van Top Gear bombardeerden de Sharan in 1998 tot de beste MPV, terwijl de wagen zowel in 1999 als 2000 door het bekende magazine “Auto Express” werd uitgeroepen tot “De Beste MPV”. Op onze website verkopen we nog steeds reservestukken voor de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6. Onze uitgebreide selectie, gaande van onderdelen voor de motor en de elektronica tot verbruiksproducten als filters, wisserbladen en remblokken, bevat enkel onderdelen van hoge kwaliteit en aan aantrekkelijke prijzen.
Techniek in de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6
De lengte van de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6 bedroeg 4’620 millimeter, terwijl de breedte 1’810 millimeter en de hoogte 1’730 millimeter bedroegen. Onder andere de ruime cabine en de gigantische achterbak met een inhoud van maximaal 2’610 liter vielen op aan dit model. Zelfs op slechte ondergronden beschikte de wagen over een goede ligging op de weg en was het rijden comfortabel, dankzij de bodemvrijheid van 150 millimeter. Ieder exemplaar van de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6 had vijf deuren.
Belangrijke aanpassingen
Er zijn in totaal 32 uitvoeringen van de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6 op de markt gebracht. Nadat het model gerestyled werd in 2000 waren er zeven versies met benzinemotor en drie met dieselmotor beschikbaar. Deze exemplaren kregen de benaming “7M8”. Tussen de jaren 2000 en 2004 kwamen er zeven benzine-uitvoeringen en vier versies met dieselmotor op de markt. Deze kregen de benaming “7M9”. Alle exemplaren van na het jaar 2004 kregen de benaming “7M6”, er waren acht benzinemotoren en drie dieselmotoren voor verkrijgbaar.
Dankzij de uitgebreide selectie uitvoeringen kon iedereen wel een versie vinden die naar zijn of haar smaak was. De meest zuinige motor van dit model was de 1.9 TDI MT. Het verbruik van deze MPV, welke voorzien was van een turbogeladen motor van 90pk met directe injectie van brandstof en een handmatige transmissie met zes versnellingen, deed in een stedelijke omgeving 100 kilometer met 8 liter, terwijl het model op snelwegen 5,5 liter per 100 kilometer verbruikte en 6,4 liter per 100 kilometer in gecombineerde cyclus. De wagen kon ladingen van 765 kilo vervoeren. Snel rijden ging echter minder goed met de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6, aangezien de topsnelheid op de 164 kilometer per uur lag en de 100 kilometer per uur werd bereikt in 17,2 seconden. Een andere versie, de 2.8 4Motion MT, had met een maximumsnelheid van 214 kilometer per uur en het bereiken van de 100 kilometer per uur in 10,3 seconden een betere dynamica. Deze motor verbruikte ook twee keer zoveel brandstof, namelijk 11 liter brandstof per afgelegde 100 kilometer in gecombineerde cyclus.
Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6 configuraties
In het begin bestonden er verschillende klassieke uitvoeringen van de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6, namelijk de Carat, de GL en de CL. Deze werden later allemaal vervangen door de Sportline, de Highline, de Comfortline en de Trendline. Zo beschikte de Highline onder andere over zes airbags, elektrisch aangedreven ramen en een airco-systeem met twee luchtfilters voor de cabine. De bekleding van de cabine bestond uit leer van hoge kwaliteit, en decoratieve stukken van walnotenhout en aluminium. Verder beschikte de Volkswagen Sharan I 7M8, 7M9 en 7M6 over verschillende containers en opbergruimtes waarin kleine items konden worden opgeborgen.