Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen
De Touran I 1T1 en 1T2 zijn MPV’s van Volkswagen met vijf of zeven zitplekken die in 2003 debuteerden en tot en met het jaar 2010 gemaakt werden. Na de restyling van het model in 2006 werd de “1T1”-benaming vervangen door “1T2”. Het was de eerste Volkswagen die werd gebaseerd op het platform van de Golf. Het model was onder andere in Duitsland en Oostenrijk erg gewild als taxi en in Duitsland werd het voertuig beloond met de titel van meest milieuvriendelijke auto van het jaar 2010, beide dankzij de ruimte in de cabine en het efficiënte verbruik van brandstof. Op de EuroNCAP-crashtests van 2005 werd het model beloond met de maximale vijf sterren. Op onze website staat een uitgebreide selectie aan reservestukken voor de Volkswagen Touran I 1T1 en 1T2 te koop. Onze klantendienst helpt u graag bij het uitkiezen van bougies, luchtfilters, brandstoffilters en oliefilters van hoge kwaliteit, zodat uw wagen voor een lange tijd mee zal gaan.
Techniek in de Volkswagen Touran I 1T1 en 1T2
In zijn klasse stond de Volkswagen Touran I bekend om zijn compactheid, aangezien het model 4’391 millimeter lang, 1’794 millimeter breed en 1’652 millimeter hoog is. Het voertuig kon relatief grote ladingen vervoeren, want de inhoud van de achterbak kon variëren tussen de 667 liter en de 1’989 liter. Dankzij een bodemvrijheid van 120 millimeter lag de Touran stabiel op de weg. Zelfs in uitzonderlijke situaties kon de Touran vrijwel direct tot een halt komen, dankzij de niet-geventileerde remschijven op de achterste as, de geventileerde remschijven op de voorste as en de innovatie elektronica van Volkswagen. Het model werd gerestyled in 2006 en won daardoor wat aan lengte, maar verloor wat aan hoogte: de nieuwe lengte bedroeg 4’407 millimeter, de nieuwe hoogte 1’635 millimeter.
Belangrijke aanpassingen
Tussen de jaren 2003 en 2010 werden er 45 uitvoeringen van de Volkswagen Touran I 1T1 en 1T2 op de markt gebracht: vóór de restyling waren er zes modellen op benzinemotoren en elf op dieselmotoren, ná de restyling waren er zes modellen op benzine en tien op diesel, en voor de Cross-uitvoering (voor off-road rijden) kwamen er zes benzinemotoren en zes dieselmotoren uit.
Er waren onder andere motoren die op vloeibaar methaan liepen. Qua techniek waren deze hetzelfde als motoren op benzine. De 2.0 Ecofuel MT, bijvoorbeeld, beschikte over een turbomotor met vier cilinders, zestien kleppen en een motorvermogen van 109pk. De maximale snelheid lag op 180 kilometer per uur en het voertuig trok op tot 100 kilometer per uur in negen seconden. In stedelijke omgevingen verbruikte het model 8,1 liter brandstof per 100 afgelegde kilometers, op de snelwegen maximaal 4,5 liter en zo’n 5,7 liter in gecombineerde cyclus. De Volkswagen Touran I 1T1 en 1T2 kon ladingen van maximaal 617 kilogram vervoeren.
Volkswagen Touran I 1T1 en 1T2 configuraties
Er bestaan drie basisuitvoeringen, namelijk de Highline, de Trendline en de Conceptline. Er zijn ook individuele uitvoeringen gemaakt voor edities in beperkte oplage. De basisuitrusting van de Volkswagen Touran I 1T1 en 1T2 bevat onder andere airbags vooraan en aan de zijkanten voor zowel de chauffeur als alle inzittenden, en een elektronisch systeem voor de controle van de stabiliteit. Bij de Trendline was de airco ook onderdeel van de basisuitrusting.