Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Audi 100 C4 en 4A waren de vierde uitgave van deze sedan met vijf zitplekken uit de zakelijke klasse, waarvan de bouw tussen de jaren 1990 en 1994 plaatsvond. In heel Europa was het model gewild, onder andere dankzij het betere design, de zeer goede bestuurbaarheid, de hoge mate van veiligheid, de ergonomie in de cabine, en de standaardbekleding van kwalitatief hoogstaand leder. Op onze website kan u reservestukken voor de Audi 100 C4 en 4A bestellen. Ons uitgebreide assortiment items, gaande van motorcomponenten tot ruitenwisserbladen, bevat zeker de onderdelen waar u naar op zoek bent.
Vormgeving van de Audi 100 C4 en 4A
Deze sedan van Audi was zeer groot. De wagen was 4’790 millimeter lang, 1’777 millimeter breed en 1’429 millimeter hoog. Als gevolg van deze afmetingen waren zowel de cabine als de achterbak, met een inhoud van 510 liter, van het model erg ruim. De bodemvrijheid varieerde tussen de 101 en de 131 millimeter, afhankelijk van de uitvoering.
Belangrijke aanpassingen
Audi bracht tussen de jaren 1990 en 1994 ongeveer dertig uitvoeringen van de 100 C4 en 4A op de markt, en de meeste uitvoeringen hadden een benzinemotor. Dankzij de evenwichtige prestaties was de 2.8 quattro MT-uitvoering met benzinemotor één van de meest verkochte uitvoeringen. De topsnelheid van deze wagen lag op 218 kilometer per uur en de 100 kilometer per uur werd in 8 seconden bereikt. Qua brandstof verbruikte het mode 14 liter in stedelijke omgevingen en 8 liter op de snelwegen. De V-motor had een vermogen van 174pk, zes cilinders en een directe injectie. Bij een toerental van rond de 3’900rpm kon het maximumvermogen van 440 Nm bereikt worden. Deze uitvoering kan ladingen van maximaal 578 kilo vervoeren.
De tweede uitgave van het vierwielaandrijvingsysteem quattro zat in dit model gemonteerd. De normale verdeling van het koppel was gelijkmatig over de assen, maar er kon tot maximaal 75 procent van het vermogen worden overgedragen aan de as voor- of achteraan, als daar nood aan was. Het was een multifunctioneel systeem waar op vertrouwd kon worden, want zowel op droge als gladde ondergronden kon de wagen een uitmuntend rijgedrag voorleggen. Dankzij de onafhankelijke suspensie voor- en achteraan zorgde voor een comfortabele rit ongeacht de ondergrond.
Audi 100 C4 en 4A configuraties
Deze sedan werd enkel als sedan verkocht. Dit model beschikte echter wel over een zeer uitgebreide optielijst. Zo werd het, bijvoorbeeld, standaard geleverd met het ingebouwde Procon-ten-systeem ter bevordering van de passieve veiligheid. Dit systeem bestond uit draadkabels die zorgden voor een verbinding van de behuizing van de motor, de stuurkolom en de veiligheidsgordels. Bij een frontale impact beweegt de motor vaak in de richting van de cabine, dus het Procon-ten-systeem liet de stuurkolom automatisch intrekken om letsel aan hoofden minder waarschijnlijk te maken, terwijl het ook de spanning van de gordels controleerde.Optioneel konden ook airbags besteld worden. De wagen werd ook uitgerust met een sleutelloos toegangssysteem, een schuifdak, en elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels. De felheid van de achtergrondverlichting kon bijgesteld worden met behulp van een knop op de stuurkolom, terwijl de stoel van de chauffeur in verschillende posities kon worden gezet.