Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Audi A8 D4 en 4H vertegenwoordigen de derde uitgave van dit luxe-voertuig met vijf zitplekken dat tussen de jaren 2009 en 2017 werd gebouwd. Het was het lichtste model in zijn segment, omdat de remklauwen en het chassis uit aluminium bestonden, en dankzij het nieuwe platform. Ook op het gebied van kostenefficiëntië was dit model beter dan zijn rivalen, omdat het lichte gewicht de wagen een laag weerstandscoëfficiënt gaf, namelijk 0,26 Cd. Op onze website autoonderdelen24.be kan u nog steeds componenten voor de Audi A8 D4 en 4H vinden. Profiteer daarnaast van onze klinke kortingen en de garantie die wij bieden op alle componenten en producten, waaronder luchtfilters, interieurfilters, brandstoffilters en oliefilters.
Vormgeving van de Audi A8 D4 en 4H
De uitvoeringen met een kortere wielbasis waren 5’137 millimeter lang, 1’949 millimeter breed en 1’460 millimeter hoog. De L-uitvoeringen met verlengde wielbasis hadden een lengte van 5’267 millimeter en een hoogte van 1’471 millimeter. De inhoud van de achterbak was slechts 510 liter, maar na de restyling van het model in het jaar 2013 kwam dit op 520 liter te liggen. Qua bodemvrijheid beschikte de wagen over 140 millimeter. Zowel op de as voor- als achteraan werden er geventileerde remschijven gemonteerd.
Belangrijke uitvoeringen
Audi bracht 26 uitvoeringen van de A8 D4 en 4H op de markt: vóór dat de restyling van 2013 plaatsvond bestonden er vijf uitvoeringen met een dieselmotor en tien met een benzinemotor, daarna waren er zes uitvoeringen op diesel verkrijgbaar en vijf op benzine.
De 3.0 TDI Tiptronic Quattro-uitvoering met dieselmotor had een relatief laag verbruik van brandstof en aantal schadelijke stoffen in de uitstoot. De V-motor beschikte over zes cilinders, 24 kleppen, een maximumkoppel van 550 Nm en een maximaal vermogen van 250pk. De topsnelheid werd elektronisch vastgezet op 250 kilometer per uur en de 100 kilometer per uur werd bereikt in 6,1 seconden. In stedelijke omgevingen verbruikte de wagen 7,9 liter brandstof per 100 afgelegde kilometer, op de snelweg rond de 5,6 liter en in gecombineerde cyclus zo’n 6,4 liter. Het voertuig kon ladingen van maximaal 615 kilo vervoeren.
Dit model beschikte ook over een beschermde tiptronic versnellingsbak met acht versnellingen en de optie om in handmatige modus gezet te worden. Zo kon er comfortabel gereden en vlot geschakeld worden, terwijl het verbruik van brandstof op deze manier ook lager bleef.
Audi A8 D4 en 4H configuraties
Deze sedan van Audi had een standaardversie met heel wat functies. Iedere uitvoering had een eigen uitrusting: de Comfort, de Pro Line + en de Pro Line.
De standaardversie werd geleverd met onder andere adaptieve cruise control, een systeem voor het detecteren van voetgangers, en een multimediasysteem met 3D-GPS en breedband toegang tot het internet.
Een andere interessante ontwikkeling waren de Matrix LED-voorlichten. Iedere lamp bestond hierbij uit 25 dioden die licht gaven, in units van vijf dioden met individuele reflector en lens, en een elektronische functie voor controle. Als er in de stad harder dan 60 kilometer per uur werd gereden, of als er op snelwegen hard gereden werd dan 30 kilometer per uur, dan paste dit systeem de felheid van het licht aan en kon het ook beslissen om groepen van dioden helemaal uit te schakelen. De staat van de ondergrond werd in de gaten gehouden door speciale camera die ook voor een waarschuwing zorgde als de lichten minder fel moesten bij tegemoetkomend verkeer, terwijl het GPS-systeem de data gebruikte om de straal van het licht in de richting van de aankomende bochten te schijnen.