Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De auto’s van Citroën Jumper I (244) vallen onder de bestelbusjes en hebben ruimte voor 2 of 3 mensen, ze werden van 2002 tot 2006 gemaakt. De toonde ze voor het eerst in Amsterdam tijdens de European Road Transport Show. Het grootste pluspunt van deze auto was de veelzijdigheid. De bestelbusjes konden met diverse wielbasis en dakhoogte worden aangeschaft. Men had de keuze uit 20 modellen. Via onze online webshop bent u in staat om vervangende onderdelen voor de Citroën Jumper I (244) aan te schaffen voor zeer schappelijke prijzen. Bekijk de aanbiedingen om geld te besparen.
De technische kenmerken van de Citroën Jumper I (244)
De bestelbusjes van Citroën Jumper I (244) kon men kopen met een korte wielbasis van 2850 millimeter, een gemiddelde van 3200 millimeter of een lange van 3700 millimeter. Het koetswerk had een lengte van 4749 mm, 5099 mm of 5599 millimeter. 2024 millimeter was de breedte. De hoogte was 2150 mm, 2470 mm, 2725 mm of 2860 millimeter. De kofferbak was bij enkele modellen 14 kubieke meter. Deze kon worden bereikt door middel van schuifdeuren aan een kant van de auto of een gewone deur in twee delen verdeeld aan de achterzijde.
De ophanging aan de voorzijde was onafhankelijk en met veerpoten van McPherson, aan de achterzijde was deze afhankelijk en voorzien van bladveren. De as aan de voorzijde had remschijven, aan de achterkant zaten remtrommels. Het koetswerk ging niet snel roesten.
De kofferbak was gescheiden van de cabine door middel van een metalen wand. Hierin zat een kijkvenster zodat men de lading kon zien.
De belangrijkste modellen
In de jaren van productie kwamen er van de Citroën Jumper I (244) plusminus 10 modellen van de band rollen. De meeste reden op diesel of benzine, een model op LPG. De aandrijving gebeurde op de voorwielen of op alle wielen.
De busjes gebruikte niet veel brandstof, daarnaast had het model prima tractie. Het model 29CH 2.0 HDi was voorzien met een motor met 4 cilinders, een turbo, het injectiesysteem Common Rail en gebruikte om 100 kilometer af te leggen 7,8 liter op de snelweg, 8,7 liter op gecombineerde wegen en 10,2 liter in de stad. Het koppel was maximaal 190 Nm bij 1900 toeren per minuut. Hierdoor kon de auto prima optrekken, ook als deze helemaal vol geladen was. De auto kon met 115 kilo worden beladen. De maximale snelheid was 130 kilometer per uur.
De modellen van de Citroën Jumper I (244)
De bestelbusjes van Citroën Jumper I (244) hebben niet veel accessoires. Men kon wel optioneel accessoires bestellen, zoals hydraulische stuurbekrachtiging, elektrische ruiten, ABS, elektrische spiegels, audiosysteem, airco, bestuurdersairbag en bijrijder, startonderbreker en traction control.