Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Volvo S40 II MS is de tweede uitgave van dit model die werd gebouwd tussen de jaren 2004 en 2012. Het design van dit model was op basis van een platform dat Volvo zelf had ontworpen. Net als de voorgaande generatie was ook de S40 II erg gewild in Europa en de rest van de wereld. In het jaar 2005 werd het model bijvoorbeeld beloond met de titel van “Beste Auto van het Jaar” in Canada. Op onze website verkopen we nog steeds kwalitatief hoogstaande reservestukken voor de Volvo S40 II MS tegen aantrekkelijke prijzen. We zijn iedere werkdag van de ochtend tot de nacht bereikbaar voor het plaatsen van een bestelling, wanneer u wil.
Techniek in de Volvo S40 II MS
Dit model had andere afmetingen dan zijn voorganger doordat het voertuig werd gebouwd op een nieuw platform. De Volvo S40 II MS verloor wat aan lengte, maar won wat aan hoogte en breedte. De nieuwe uitgave was 4’468 millimeter lang, 1’770 millimeter breed en 1’454 millimeter hoog. De inhoud van de achterbak bedroeg 404 liter. Nadat het model in het jaar 2007 opnieuw gerestyled werd, werd de lengte van de wagen aangepast: 4’476 millimeter.
Belangrijke aanpassingen
Tussen 2004 en 2012 bracht Volvo 38 uitvoeringen van de S40 II MS op de markt. Voordat het model gerestyled werd, reden er twaalf uitvoeringen op benzine en drie op diesel, terwijl na de restyling tien uitvoeringen een dieselmotor kregen en dertien een benzinemotor.
Één van de meer technologisch geavanceerde uitvoeringen was de 2.0 TD Powershift op diesel. De motor van deze uitvoering had vijf cilinders en twintig kleppen. Het vermogen van 136pk werd mogelijk gemaakt door de interkoeler en de turbolader. Vooral bij het opstarten was de wagen erg dynamisch, aangezien het maximumkoppel van 340 Nm werd behaald bij relatief lage toerentallen: de topsnelheid lag op 205 kilometer per uur, terwijl de 100 kilometer per uur werd bereikt in 9,6 seconden.
De 2.0 TD beschikte ook over de speciale Powershift half-automatische transmissie met dubbele koppeling, waardoor het schakelen op een zeer directe manier gebeurde, vrijwel gelijk. Ditzelfde systeem was ook verantwoordelijk voor een afname van 8% op het gebied van verbruik van brandstof. Samen met het Common Rail-systeem voor de injectie zorgde de Powershift ook voor een zuiniger verbruik van brandstof: in stedelijke omgevingen verbruikte het model 7,8 liter brandstof per afgelegde 100 kilometers, op de snelwegen 5 liter en in gecombineerde cyclus ongeveer 6 liter. Het voertuig kon ladingen van maximaal 583 kilo vervoeren.
S40 II MS configuraties
Er waren verschillende uitvoeringen van de Volvo S40 II MS beschikbaar op meerdere markten en iedere uitvoering had een specifieke uitrusting: qua uitvoeringen waren er onder andere de R-Design Pro, de Advantage, de Premium, de Business Pro, de Business, de Exclusive, de Elite, de Elan, de Summum, de Sport, de Momentum en de Kinetic.
De uitrusting was erg uitgebreid. Zo werd de Premium geleverd met onder andere ISOFIX-bevestigingen voor kinderzitjes, gordijn-airbags, gewone airbags, een elektrisch bedienbare stoel voor de chauffeur, een luchtfilter voor in de cabine, climate control, een met leder bekleed stuur met drie spaken en geïntegreerde knoppen voor de bediening van het audiosysteem, spiegels met licht die automatisch in- en uitklappen, en stuurbekrachtiging.