Terug
Land
Terug
Mijn auto's
-
Vervangingsonderdelen voor uw wagen

-
Informatie
De Volvo V70 III BW is de derde uitgave van deze stationwagon met vijf deuren die tussen de jaren 2007 en 2016 gebouwd werd. Vooral de hoge mate van veiligheid viel op aan dit model. Deze was het gevolg van verschillende innovatieve ontwikkelingen, waaronder de krachtige structuur van de carrosserie, de kreukelzones die in de carrosserie waren opgenomen, de ISOFIX-bevestigingen voor een kinderzitje, de tweetraps airbags voorin en aan de zijkanten, de bescherming tegen zijdelingse inslagen en whiplash, en de veiligheidsgordels met inertiële spoelen. Op onze website kan u reservestukken voor de Volvo V70 III BW bestellen. Profiteer van onze promotionele acties en de langdurige garantie.
Vormgeving van de Volvo V70 III BW
De Volvo V70 III BW was groter dan de voorgaande generatie van het model, want deze wagen was 4’823 millimeter lang, 1’861 millimeter breed en 1’547 millimeter hoog. Het rijcomfort werd verhoogd dankzij de hogere bodemvrijheid van 151 millimeter. De wagen werd in het jaar 2013 gerestyled, waarna de lengte 4’814 millimeter bedroeg. Er bestonden ook uitvoeringen met een bodemvrijheid van 131 millimeter.
Belangrijke aanpassingen
Tussen de jaren 2007 en 2016 bracht Volvo 70 uitvoeringen van de V70 III BW op de markt: voordat het model in 2013 gerestyled werd reden er 24 uitvoeringen op benzine en 24 op diesel, terwijl daarna nog 15 modellen een dieselmotor kregen en 7 een benzinemotor.
Één van de zuinigere uitvoeringen was de 1.6 D2 MT op diesel. In stedelijke omgevingen verbruikte dit model maar 4,6 liter brandstof per 100 afgelegde kilometers, terwijl dat 3,9 liter was op de snelwegen en in gecombineerde cyclus zo’n 4,2 liter. De motor had een maximumvermogen van 116pk. Bij toerentallen tussen de 1750rpm en de 2’500rpm kon het maximale koppel van 270 Nm worden bereikt. Het voertuig had een topsnelheid van 190 kilometer per uur en de 100 kilometer per uur werden bereikt in 11,9 seconden. Dankzij de mechanische transmissie met zes versnellingen, het Common Rail-systeem voor de directe injectie van brandstof, de specifieke technologie voor de verwerking van componenten tijdens het proces van productie, en de turbolader met interkoeler beschikte de wagen over een ideale balans tussen een efficiënt verbruik van brandstof en een dynamische prestatie. De Volvo V70 III BW kon ladingen van maximaal 497 kilo vervoeren.
Configuraties van de Volvo V70 III BW
Er bestonden drie hoofdversies van dit model, namelijk de Summum, de Momentum en de Kinetic. Gelimiteerde oplages als, bijvoorbeeld, de Inscription Edition, de Dynamic Edition, de Classic Edition, de Polar+, de Polar, de Nordic, de Ocean Race of de R-Design kregen individuele optielijsten.
De Summum-uitvoering had de meest uitgebreide uitrusting, met onder andere een Start/Stop-systeem voor een zuiniger brandstofverbruik, een systeem voor bij het noodremmen, een precrash-systeem en zes airbags. De passagiers konden genieten van een comfortabel klimaat in de cabine met dank aan IAQS-systeem (wat de kwaliteit van de lucht in de gaten hield en indien nodig de buitenste luchtinlaten kon sluiten teneinde het binnendringen van stikstofdioxide of koolstofmonoxide te vermijden) en het CZIP-systeem (voor de activatie van een ventilatiecyclus van zestig seconden in de cabine op het moment dat de portieren geopend werden met de sleutel. Het koolstoffilter zorgde voor de filtering van stoffen en allergenen in de cabine, en speelde een rol bij het verhelpen van vieze geurtjes. De stoelen waren dankzij hun ventilatie ook bij warm weer erg comfortabel, terwijl ze bij koudere temperaturen over een verwarming beschikten met drie standen.