Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Bestel goedkoop originele Stroomverdeler rotor

Stroomverdeler rotor auto

Populaire fabrikanten van Distributeur rotor

Distributeur rotor voor

Andere vervangingsonderdelen voor uw wagen

Distributeur rotor: nuttige informatie

Auto's, vervaardigd vóór 1997, waren uitgerust met dergelijke apparaten zoals de stroomverdelingsrotor en kap. Nieuwere modellen werden voorzien van een contactpuntloos ontstekingssysteem. Afgezien van dat werd de bobine ook aan aantal veranderingen onderworpen. Als auto’s tot 2001 werden uitgerust met hoogspanningsdraden, in nieuwere modellen werd de bobine direct op de bougies geplaatst. Als u twijfelt over de goede werking van uw stroomverdelingsrotor kunt u dit makkelijk controleren.

Als er een vonk is tussen de stroomverdeler en de hoogspanningskabel wanneer u deze los koppelt dan is de cilinder waarschijnlijk defect. Als de vonk vanuit de dop naar het uiteinde van de hoogspanningskabel springt, dan is het probleem in het ontstekingssysteem. In de meeste gevallen wijst dit erop dat het probleem zit in de stroomverdelingsrotor en het deksel. Gezien dit feit moet ook worden opgemerkt dat als er geen vonk in de cilinder is bij een maximale stroom dit kan worden veroorzaakt door een defecte bobine of doorgebrande punten in het ontstekingssysteem. Respectievelijk in de cilinder die een lage spanning vereist zal wel een ontsteking zijn, maar de onderdelen die een grotere spanning vereisen niet. Simpel gezegd, als de bougie vies is zal de stroom die er doorheen gaat zeer laag zijn en de bougie zal geen vonk afgeven.

Als de bougie in een goede conditie is zal het een vonk genereren, omdat een vuile bougie een hogere spanning vereist om door de vonkbrug te breken. In ieder geval, als het gaat om het testen van de functionaliteit of het vervangen van deze onderdelen, moet u als auto eigenaar een beroep doen op een garage, die alle benodigde apparatuur hebben om dergelijke storingen te detecteren. Echter, als u deze onderdelen dient te kopen voor een geweldige prijs, ga dan naar onze online winkel waar u alles wat een auto nodig heeft kunt vinden: generatoren, schokdempers, bougies en nog veel meer!

Hoe u kan weten of er problemen met de verdeelrotor zijn

De weerstand dient gemeten te worden wanneer het onderdeel in werking is om er een diagnose van te kunnen maken. Het onderdeel moet met het elektrische circuit van de meetbank en een ohmmeter worden verbonden. Systemen met contacten bezitten een druk van tussen de vijf en de zes KOhms, terwijl een systeem zonder contacten een waarde van 1 KOhm dient weer te geven. Controleer de weerstand altijd zorgvuldig.

Het testen van de rotor werkt als volgt: verwijder de draad uit de kap van de verdeler, doe de ontsteking aan en houd de draad op drie millimeter afstand van de contacten van het onderdeel. De rotor werkt niet goed wanneer u een vonk kan waarnemen bij het opengaan van het contact.

Tijdens een inspectie van het onderdeel moet er op scheuren gecontroleerd worden, terwijl ook de contacten moeten worden nagekeken. De ruimte tussen het koolstofcontact en de rotor moet ook worden nagekeken. Als deze meer dan één millimeter bedraagt zal het koolstofcontact sneller opbranden. Tussen de contacten van het onderdeel mag niet meer dan 0,45 millimeter ruimte zitten.

Hieraan kan u problemen met de verdeelrotor herkennen:

  • Plots stoppen van de motor;
  • Haperende motor;
  • Trage start van de motor;
  • Stoterig bewegen van de wagen.

Oorzaken van problemen met de verdeelmotor

Slechte kwaliteit van het onderdeel is de meest voorkomende reden voor vroegtijdige slijtage ervan. De afzetting van koolstof en het oxideren van de contacten van de distributeur wanneer deze in werking is zijn veel voorkomende problemen. Deze defecten dienen om de 10’000 kilometer te worden verholpen om het risico op een lagere efficiëntie en uiteindelijke volledige uitval van het onderdeel te voorkomen.

Elektrische defecten zijn ook frequente problemen van de verdeelrotor. Het gebruik van gerepareerde onderdelen kan hiertoe leiden. Wanneer er condens onder de kap zit of wanneer de kap gescheurd is kunnen er ook defecten optreden.

Een falen van het open elektrische circuit van de rotor is het gevolg van een verminderde integriteit van de bedrading van de verdelerkap.

Gesmolten onderdelen zijn het gevolg van een hogere weerstand en het oververhitten van de weerstand aan de binnenkant.

Verdeling van de verdeelrotor

Een reparatie van de verdeelrotor is onmogelijk. Een vervanging ervan begint ,et het verwijderen van de schroeven uit de verdeelkap. Daarna kan zonder de contacten te beschadigen de oude rotor weggehaald worden om de nieuwe rotor te installeren. Wees erg voorzichtig tijdens het uitvoeren van deze taken, want schade aan de geleidingen betekent dat de volledige distributeur moet worden vervangen.

Onderdelen van topkwaliteit: Stroomverdeler rotor voor uw auto

BOSCH 1 234 332 271 vervangen Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 1 234 332 271 Stroomverdeler rotor auto prijs
BOSCH GB868 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 234 332 271
14,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BREMI 7023 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Afgeschermd
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BREMI 7023 Stroomverdeler rotor auto prijs
23,72 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BERU EVL088 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: BOSCH / MARELLI
  • Materiaal: Polyester
  • Diameter steun [mm]: 7,9
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Ontstoring 1Kohm
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BERU EVL088 Stroomverdeler rotor auto prijs
5,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
VALEO 664203 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: DUCELLIER
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Geen ontstoring
  • Gewicht [kg]: 0,021
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
VALEO 664203 Stroomverdeler rotor goedkoop
5,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 1 234 332 350 vervangen Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 1 234 332 350 Distributeur rotor goedkoop
BOSCH 04170 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 234 332 350
12,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 1 234 332 422 vervangen Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 1 234 332 422 Verdeler rotor goedkoop
BOSCH GB968 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 234 332 422
46,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BERU EVL087 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Materiaal: Polyester
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Ontstoring 1Kohm
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BERU EVL087 Stroomverdeler rotor prijs
9,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
VEMO V99-70-0001 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: Bosch
  • Gewicht [kg]: 0,02584
  • Productlijn: Original Quality
  • Verpakkingsbreedte [cm]: 5,8
  • Verpakkingshoogte [cm]: 3,3
  • Verpakkingsdiepte [cm]: 3
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
VEMO V99-70-0001 Distributeur rotor prijs
5,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 1 234 332 309 vervangen Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 1 234 332 309 Verdeler rotor prijs
BOSCH GB842 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 234 332 309
12,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 1 987 234 064 vervangen Artikelinfo
In voorraad
Details
BOSCH 1 987 234 064 Stroomverdeler rotor voor jouw auto
BOSCH 04278 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 987 234 064
12,72 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 1 234 332 273 vervangen Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 1 234 332 273 Distributeur rotor voor jouw auto
BOSCH GB838 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 234 332 273
11,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
HERTH+BUSS JAKOPARTS J5332000 vervangen Artikelinfo
In voorraad
Details
HERTH+BUSS JAKOPARTS J5332000 Verdeler rotor voor jouw auto
5,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 1 234 332 374 vervangen Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 1 234 332 374 Stroomverdeler rotor prijs
BOSCH GB914 Stroomverdelerrotor
Art. Nr: 1 234 332 374
16,72 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
JP GROUP 1191300800 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: Bosch
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
JP GROUP 1191300800 Stroomverdeler rotor prijs
3,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
MAXGEAR 31-0207 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Afgeschermd
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Materiaal: Polyester
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
MAXGEAR 31-0207 Stroomverdeler rotor prijs
6,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BREMI 7027 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Afgeschermd
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BREMI 7027 Stroomverdeler rotor prijs
7,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BREMI 9066 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Afgeschermd
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BREMI 9066 Stroomverdeler rotor prijs
10,72 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
VALEO 664895 vervangen Artikelinfo
  • Voor fabrikant: AC DELCO
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Geen ontstoring
  • Gewicht [kg]: 0,034
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
VALEO 664895 Stroomverdeler rotor prijs
5,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 2.500.000 onderdelen.