Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Bestel goedkoop originele Stroomverdeler rotor  onderdelen

Stroomverdeler Rotor voor auto

Populaire fabrikanten van Distributeur rotor
Distributeur rotor Voor
Overige Verdeler rotor onderdelen

Stroomverdeler Rotor webshop

Auto's, vervaardigd vóór 1997, waren uitgerust met dergelijke apparaten zoals de stroomverdelingsrotor en kap. Nieuwere modellen werden voorzien van een contactpuntloos ontstekingssysteem. Afgezien van dat werd de bobine ook aan aantal veranderingen onderworpen. Als auto’s tot 2001 werden uitgerust met hoogspanningsdraden, in nieuwere modellen werd de bobine direct op de bougies geplaatst. Als u twijfelt over de goede werking van uw stroomverdelingsrotor kunt u dit makkelijk controleren.

Als er een vonk is tussen de stroomverdeler en de hoogspanningskabel wanneer u deze los koppelt dan is de cilinder waarschijnlijk defect. Als de vonk vanuit de dop naar het uiteinde van de hoogspanningskabel springt, dan is het probleem in het ontstekingssysteem. In de meeste gevallen wijst dit erop dat het probleem zit in de stroomverdelingsrotor en het deksel. Gezien dit feit moet ook worden opgemerkt dat als er geen vonk in de cilinder is bij een maximale stroom dit kan worden veroorzaakt door een defecte bobine of doorgebrande punten in het ontstekingssysteem. Respectievelijk in de cilinder die een lage spanning vereist zal wel een ontsteking zijn, maar de onderdelen die een grotere spanning vereisen niet. Simpel gezegd, als de bougie vies is zal de stroom die er doorheen gaat zeer laag zijn en de bougie zal geen vonk afgeven.

Als de bougie in een goede conditie is zal het een vonk genereren, omdat een vuile bougie een hogere spanning vereist om door de vonkbrug te breken. In ieder geval, als het gaat om het testen van de functionaliteit of het vervangen van deze onderdelen, moet u als auto eigenaar een beroep doen op een garage, die alle benodigde apparatuur hebben om dergelijke storingen te detecteren. Echter, als u deze onderdelen dient te kopen voor een geweldige prijs, ga dan naar onze online winkel waar u alles wat een auto nodig heeft kunt vinden: generatoren, schokdempers, bougies en nog veel meer!

Hoe u kan weten of er problemen met de verdeelrotor zijn

De weerstand dient gemeten te worden wanneer het onderdeel in werking is om er een diagnose van te kunnen maken. Het onderdeel moet met het elektrische circuit van de meetbank en een ohmmeter worden verbonden. Systemen met contacten bezitten een druk van tussen de vijf en de zes KOhms, terwijl een systeem zonder contacten een waarde van 1 KOhm dient weer te geven. Controleer de weerstand altijd zorgvuldig.

Het testen van de rotor werkt als volgt: verwijder de draad uit de kap van de verdeler, doe de ontsteking aan en houd de draad op drie millimeter afstand van de contacten van het onderdeel. De rotor werkt niet goed wanneer u een vonk kan waarnemen bij het opengaan van het contact.

Tijdens een inspectie van het onderdeel moet er op scheuren gecontroleerd worden, terwijl ook de contacten moeten worden nagekeken. De ruimte tussen het koolstofcontact en de rotor moet ook worden nagekeken. Als deze meer dan één millimeter bedraagt zal het koolstofcontact sneller opbranden. Tussen de contacten van het onderdeel mag niet meer dan 0,45 millimeter ruimte zitten.

Hieraan kan u problemen met de verdeelrotor herkennen:

  • Plots stoppen van de motor;
  • Haperende motor;
  • Trage start van de motor;
  • Stoterig bewegen van de wagen.

Oorzaken van problemen met de verdeelmotor

Slechte kwaliteit van het onderdeel is de meest voorkomende reden voor vroegtijdige slijtage ervan. De afzetting van koolstof en het oxideren van de contacten van de distributeur wanneer deze in werking is zijn veel voorkomende problemen. Deze defecten dienen om de 10’000 kilometer te worden verholpen om het risico op een lagere efficiëntie en uiteindelijke volledige uitval van het onderdeel te voorkomen.

Elektrische defecten zijn ook frequente problemen van de verdeelrotor. Het gebruik van gerepareerde onderdelen kan hiertoe leiden. Wanneer er condens onder de kap zit of wanneer de kap gescheurd is kunnen er ook defecten optreden.

Een falen van het open elektrische circuit van de rotor is het gevolg van een verminderde integriteit van de bedrading van de verdelerkap.

Gesmolten onderdelen zijn het gevolg van een hogere weerstand en het oververhitten van de weerstand aan de binnenkant.

Verdeling van de verdeelrotor

Een reparatie van de verdeelrotor is onmogelijk. Een vervanging ervan begint ,et het verwijderen van de schroeven uit de verdeelkap. Daarna kan zonder de contacten te beschadigen de oude rotor weggehaald worden om de nieuwe rotor te installeren. Wees erg voorzichtig tijdens het uitvoeren van deze taken, want schade aan de geleidingen betekent dat de volledige distributeur moet worden vervangen.

Onderdelen van topkwaliteit: Stroomverdeler Rotor voor uw auto
Stroomverdelerrotor vervangen | BERU EVL134 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Materiaal: Polyester
  • Monteerwijze: Gestekt
  • Diameter steun [mm]: 10,2
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BERU Distributeur rotor EVL134 voor wagen aan lage prijs 5,01 €
Stroomverdelerrotor (BERU, EVL134)
Art. Nr: EVL134
5,01 €
6,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BOSCH 1 234 332 300 Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Verdeler rotor 1 234 332 300 voor wagen aan lage prijs 10,05 €
Stroomverdelerrotor (BOSCH, 1 234 332 300)
Art. Nr: 1 234 332 300
10,05 €
13,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BERU EVL088 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: BOSCH / MARELLI
  • Materiaal: Polyester
  • Diameter steun [mm]: 7,9
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Ontstoring 1Kohm
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BERU Stroomverdeler Rotor EVL088 voor wagen aan lage prijs 5,73 €
Stroomverdelerrotor (BERU, EVL088)
Art. Nr: EVL088
5,73 €
7,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BOSCH 1 234 332 417 Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Distributeur rotor 1 234 332 417 voor wagen aan lage prijs 33,47 €
Stroomverdelerrotor (BOSCH, 1 234 332 417)
Art. Nr: 1 234 332 417
33,47 €
46,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BREMI 9082 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Materiaal: Polyester
  • Afgeschermd
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BREMI Verdeler rotor 9082 voor wagen aan lage prijs 4,49 €
Stroomverdelerrotor (BREMI, 9082)
Art. Nr: 9082
4,49 €
6,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BOSCH 1 234 332 374 Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Stroomverdeler Rotor 1 234 332 374 voor wagen aan lage prijs 11,69 €
Stroomverdelerrotor (BOSCH, 1 234 332 374)
Art. Nr: 1 234 332 374
11,69 €
16,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BOSCH 1 234 332 393 Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Distributeur rotor 1 234 332 393 voor wagen aan lage prijs 33,09 €
Stroomverdelerrotor (BOSCH, 1 234 332 393)
Art. Nr: 1 234 332 393
33,09 €
45,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BOSCH 1 234 332 366 Artikelinfo
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BOSCH Verdeler rotor 1 234 332 366 voor wagen aan lage prijs 27,53 €
Stroomverdelerrotor (BOSCH, 1 234 332 366)
Art. Nr: 1 234 332 366
27,53 €
38,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | FACET 3.7525RS Artikelinfo
  • Versie: Bosch
  • aanvullende informatie: Made in Italy - OE Equivalent
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf FACET Stroomverdeler Rotor 3.7525RS voor wagen aan lage prijs 6,11 €
Stroomverdelerrotor (FACET, 3.7525RS)
Art. Nr: 3.7525RS
6,11 €
8,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BERU EVL027 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: BOSCH
  • Weerstand [Ohm]: 5000
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BERU Distributeur rotor EVL027 voor wagen aan lage prijs 7,72 €
Stroomverdelerrotor (BERU, EVL027)
Art. Nr: EVL027
7,72 €
10,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | BERU EVL029 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: System BOSCH/PAL
  • Materiaal: Polyester
  • Diameter steun [mm]: 14,4
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Ontstoring, 5kOhm, Met borglip
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf BERU Verdeler rotor EVL029 voor wagen aan lage prijs 4,29 €
Stroomverdelerrotor (BERU, EVL029)
Art. Nr: EVL029
4,29 €
5,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Stroomverdelerrotor vervangen | AUTOMEGA 150095210 Artikelinfo
  • Voor fabrikant: BOSCH
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Lengte (mm): 37
  • Breedte (mm): 56
  • Hoogte (mm): 22
  • Diameter steun [mm]: 10,2
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-28%
Verwerf AUTOMEGA Stroomverdeler Rotor 150095210 voor wagen aan lage prijs 1,61 €
Stroomverdelerrotor (AUTOMEGA, 150095210)
Art. Nr: 150095210
1,61 €
2,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.