Hardyschijf voor auto

Askoppelingsschijf webshop

Het scharnier van de voorwielophanging is een hoogwaardig product met een aantal technische voordelen die een soepele overdracht van al het gewicht op de wielen overbrengt naar het chassis. Het handhaaft een hoge kwaliteit gedurende de gehele levenscyclus in verschillende weersomstandigheden. Voor een lange en betrouwbare werking van de aandrijfassen moet het aanbevolen olieniveau in het carter worden gehandhaafd. Afgezien van dat dient de bestuurder regelmatig te controleren hoe goed de bouten zijn aangedraaid die de eerste versnelling bevestigen aan het carter.

Om de eerste versnelling aan te passen moeten we eerst de primaire voorbelasting van de kogellagers coördineren, evenals het koppelings- contact van een paar tandwielen die rechtstreeks naar de belangrijkste versnellingsbak gaan. Houd in gedachten dat aanpassingen alleen gedaan kunnen worden wanneer de versnelling is uitgeschakeld. Alle werkzaamheden moeten zorgvuldig worden uitgevoerd, omdat onjuiste afstelling van de lagers kan leiden tot beschadiging van de lagers, maar ook de verslechtering van de hoofdtransmissie. Om uw voertuig rijdend te houden en ongevallen te voorkomen dient u zorgvuldig de toestand van de belangrijkste operationele eenheden te controleren, met inbegrip van het onderstel. In het geval van storingen moeten de onderdelen worden gerepareerd of vervangen.

Het is noodzakelijk om aandacht te besteden aan de belangrijkste onderdelen van de hoofd mechanismen en de versleten onderdelen te vervangen. Als u een scharnier schijf dient te kopen hoeft u uzelf niet uit te putten met winkelen, u kunt onze online winkel bezoeken. Wij bieden een breed scala aan auto onderdelen. U kunt niet alleen scharnier schijven aanschaffen, maar ook onderdelen zoals wiel remcilinders, achterlichten, olie temperatuursensoren en remblokken.

Hoe valt het falen van de koppel as koppeling op

Een inspectie van dit onderdeel moet iedere 50.000 tot 70.000 kilometer worden uitgevoerd. Scheurtjes, gebroken onderdelen, schaven, delaminering, het materiaal wat te zacht of te hard is geworden, zijn tekenen dat het onderdeel faalt. Voor een betere inspectie is het nodig om het onderdeel uiteen te nemen. Meestal komen er scheuren in de koppeling als deze met erg veel spanning te maken krijgt. Om ze te kunnen zien moet u de werksituatie nabootsen, dit kan door de bout die vast zit aan het schroefdraad vast te maken aan de koppeling en de koppeling op te rekken door een schroevendraaier in het bijbehorende gat te doen. Dit moet u doen bij elk gat en aan beide zijden.

U bent in staat om te bepalen of de koppel as koppeling moet worden geïnspecteerd door deze aanwijzingen:

  • Vibraties in het passagiersgedeelte, deze worden erger naarmate de snelheid hoger wordt;
  • Vreemde geluiden bij de koppel as koppeling als men aan het rijden is;
  • De koppel as koppeling bevestigingen laten los.

Oorzaken voor het falen van de koppel as koppeling

De koppel as koppeling is een onderdeel die het zwaar te verduren heeft. U moet onderdelen van uitstekende kwaliteit nemen, hierdoor voorkomt u dat u het onderdeel vaak moet verwisselen, dit soort onderdelen zijn gemaakt van de beste rubbers.

Het sneller falen komt vaak door schommelen in temperatuur, de inwerking van schadelijke chemicaliën, vuiligheid en water. Als de auto vaak buiten staat of u woont in een gebied waar veel op de wegen gestrooid wordt in de winter, dan kunnen deze sneller falen dan normaal gesproken.

Soms kan het onderdeel falen doordat deze stuk gaat door de vele vibraties van de koppel as door deformatie, slijtage aan de bussen en lagers en het loslaten van de bevestigingen. De centreerbussen van de koppel as die in direct contact staan met de koppeling kunt u beter samen met de koppeling verwisselen.

Een kans op beschadiging aan het onderdeel wordt groter als deze niet goed geïnstalleerd zit, of als de bevestigingen niet goed vast zitten, of de bouten niet allemaal even lang zijn.

Het verwisselen van de koppel as koppeling

U bent in staat om prima zelf dit onderdeel te verwisselen. Gebruik hiervoor het volgende stappenplan:

  1. Krik de auto op of zet deze op een brug.
  2. Zet een markering op de oppervlakte van de koppel as koppeling en 1 op het uiteinde van de groef, op deze manier weet u in welke stand het onderdeel weer in elkaar gezet moet worden.
  3. Maak de bevestigingen los en demonteer deze, maak de flens los.
  4. Als de bevestigingen los zijn, schroef de flens van de koppeling los en ook de flens van de versnellingsbak.
  5. Schroef de moeren los waarmee de flens aan de koppeling zit bevestigd en verwijder de koppeling.
  6. Monteer een nieuw exemplaar, kijk goed naar de markering uit de fabriek of uw eigen markering voordat u met de installatie begint.
  7. Demonteer de band van de koppeling.
  8. Mocht het nodig zijn, verwissel de centreerbussen. Warm de flens van de koppel as op, op deze manier zal hij er eenvoudiger uit gaan. Bij het installeren van het nieuwe onderdeel, heeft u een geleidende pin nodig die precies het juiste formaat heeft.
  9. Monteer het onderdeel en doe de stappen hierboven beschreven van onder naar boven.
Populaire fabrikanten van Hardyschijf
Original Hardyschijf van FEBI BILSTEIN fabrikant Original Hardyschijf van MEYLE fabrikant Original Hardyschijf van ORIGINAL IMPERIUM fabrikant Original Hardyschijf van BTA fabrikant Original Hardyschijf van MAXGEAR fabrikant Original Hardyschijf van TRUCKTEC AUTOMOTIVE fabrikant Original Hardyschijf van LÖBRO fabrikant Original Hardyschijf van JAPANPARTS fabrikant
Original Hardyschijf van TEDGUM fabrikant Original Hardyschijf van SWAG fabrikant Original Hardyschijf van JP GROUP fabrikant Original Hardyschijf van FEBEST fabrikant Original Hardyschijf van TOPRAN fabrikant Original Hardyschijf van HERTH+BUSS JAKOPARTS fabrikant Original Hardyschijf van BLUE PRINT fabrikant Original Hardyschijf van SPIDAN fabrikant
Onderdelen van topkwaliteit: Hardyschijf voor uw auto
Verwerf ORIGINAL IMPERIUM Askoppelingsplaat 2439 voor wagen aan lage prijs 20,70 €
-24%
20,70 €
27,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | ORIGINAL IMPERIUM 2439
Artikelinfo
  • Materiaal: Rubber/Metaal
  • Steek wielbouten (mm): 96
  • Vereist aantal stuks: 1
  • Gewicht [g]: 626
  • Dikte [mm]: 30
  • Binnendiameter [mm]: 50, 96
  • Diameter (mm): 135
  • Aantal gaten: 6
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf MAXGEAR Askoppelingsplaat 49-0086 voor wagen aan lage prijs 24,29 €
-24%
24,29 €
31,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | MAXGEAR 49-0086
Artikelinfo
  • Dikte [mm]: 30
  • Binnendiameter [mm]: 50
  • Diameter (mm): 135
  • Steek wielbouten (mm): 96
  • Materiaal: Rubber/Metaal
  • Aantal gaten: 6
  • Let op de serviceinformatie
  • Vereist aantal stuks: 1
  • Gewicht (kg): 0,49
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf ORIGINAL IMPERIUM Askoppelingsplaat 2452 voor wagen aan lage prijs 16,14 €
-24%
16,14 €
21,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | ORIGINAL IMPERIUM 2452
Artikelinfo
  • Vereist aantal stuks: 1
  • Steek wielbouten (mm): 80
  • Gewicht [g]: 552
  • Dikte [mm]: 20,5
  • Binnendiameter [mm]: 41
  • Diameter (mm): 115
  • Lengte (mm): 20,5
  • Meetbereik [bar]: 80
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf TRUCKTEC AUTOMOTIVE Askoppelingsplaat 08.34.064 voor wagen aan lage prijs 14,80 €
-24%
14,80 €
19,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | TRUCKTEC AUTOMOTIVE 08.34.064
Artikelinfo
  • Voor OE nummer: 26 11 7 511 454
  • Type askoppeling: Askoppelingsschijf
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Askoppelingsplaat 26294 voor wagen aan lage prijs 53,93 €
-24%
53,93 €
70,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | FEBI BILSTEIN 26294
Artikelinfo
  • Dikte [mm]: 41,0
  • Binnendiameter [mm]: 54,0
  • Diameter (mm): 140,0
  • Steek wielbouten (mm): 105
  • Buitendraad 2 [mm]: 21
  • Gewicht (kg): 0,921
  • Binnendiameter 2 [mm]: 12
  • Let op de serviceinformatie
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Askoppelingsplaat 23959 voor wagen aan lage prijs 67,61 €
-24%
67,61 €
88,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | FEBI BILSTEIN 23959
Artikelinfo
  • Dikte [mm]: 12,0
  • Steek wielbouten (mm): 110
  • Inbouwplaats: Voor
  • Gewicht (kg): 1,466
  • Let op de serviceinformatie
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf MEYLE Askoppelingsplaat 314 152 3102/HD voor wagen aan lage prijs 47,48 €
-24%
47,48 €
62,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | MEYLE 314 152 3102/HD
Artikelinfo
  • Diameter (mm): 132
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Zonder montagemateriaal
  • Type askoppeling: Askoppelingsschijf
  • Aantal gaten: 6
  • Steek wielbouten (mm): 96
  • Hoeveelheid: Stuk
  • Versterkte uitvoering
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Askoppelingsplaat 21199 voor wagen aan lage prijs 69,71 €
-24%
69,71 €
91,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Askoppelingsplaat | FEBI BILSTEIN 21199
Artikelinfo
  • Binnendiameter [mm]: 70,0
  • Diameter (mm): 160,0
  • Steek wielbouten (mm): 120
  • Materiaal: Rubber/Metaal
  • Aantal gaten: 8
  • Gewicht (kg): 1,463
  • Let op de serviceinformatie
  • aanvullende informatie: febi Plus
  • Conditie:  Geheel nieuw
In voorraad Details
Overige Hardyschijf onderdelen: Asmanchet, Homokineet, Aandrijfas, Tripode Aandrijfas, Cardanas
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen