Wielbouten & Wielmoeren voor auto

Wielbouten & Wielmoeren webshop

Hoe u kan weten dat er problemen met de moeren en wielbouten zijn

Een controle van deze onderdelen vergt geen speciaal gereedschap of specifieke kennis. Zelf een inspectie ervan uitvoeren is simpel. U hoeft ze enkel los te draaien, na te kijken en vaststellen of de plek van bevestiging in orde is. Een vervanging is ook aan de orde wanneer de draad of het boutkop lichte schade hebben opgelopen. Het is ook belangrijk om deze elementen te controleren op roest en om de hoeveelheid smeer te checken.

Hieraan kan u problemen met de moeren en wielbouten herkennen:

  • Wanneer de wagen in beweging is en bij het remmen is geschuur te horen;
  • De houder slipt wanneer de bevestigingen worden losgedraaid;
  • Wanneer de bouten of moeren worden losgedraaid is er geslijp en gekraak te horen;
  • Het is lastig om de bevestigingen te verwijderen;
  • Een onbetrouwbare bevestiging van de onderdelen.

Redenen voor problemen met de moeren en wielbouten

Het verkeerd vastdraaien van de bevestigingen van het wiel is het meest voorkomende probleem van deze elementen. Als bij het installeren deze te strak worden aangedraaid kan dat leiden tot een beschadigd schroefdraad, gebroken moeren en bouten, en doorslippende bevestigingspunten in de wielnaaf, terwijl te los gemonteerde bevestigingen de oorzaak kunnen zijn van vervormingen aan de bevestigingen, kapotte bevestigingen en schade aan de plekken van bevestiging. Aangezien in beide gevallen het wiel van de wagen kan losraken is het risico op ongelukken erg hoog in het geval van deze problemen.

Als u de verkeerde bevestigingen kiest bij het vervangen van de standaard velgen van het voertuig door velgen van lichtmetaal kan dit leiden tot gebroken moeren en bouten. Te korte bouten kunnen het wiel niet goed genoeg vastzetten, terwijl bouten die te lang zijn in contact kunnen komen met het mechanisme van de remmen, met schade als gevolg. U kan last krijgen van losgeraakte bevestigingen als de vorm van de onderdelen niet overeenkomt met de plekken van bevestiging.

Voor het smeren van de wielbouten dient er gebruik te worden gemaakt van speciale middelen die tegen uitwassen en hoge temperaturen kunnen. Andere middelen zullen namelijk na verloop van tijd zorgen voor het vastroesten van de gewrichten. De oppervlakken van de onderdelen zullen sneller gaan slijten wanneer u niet voldoende smeer toepast.

Reparatie van moeren en wielbouten

Met het repareren van de moeren en wielbouten wordt voornamelijk de verwijdering van vuil en roest, en het aanvullen van het smeermiddel bedoeld. Wat u nooit moet doen is het afknippen van de draad of het afknippen van draadwindingen aan het einde van de elementen die schade hebben opgelopen.

Met behulp van hittebestendig smeermiddel kan u het risico op klemmende onderdelen flink verminderen tijdens het onderhoud. Dit dient wel enkel toegepast te worden op de schroefdraden van moeren en wielbouten.

Vervanging van moeren en wielbouten

De vervanging van deze componenten is erg makkelijk. Volg daarvoor de volgende stappen:

  • Losmaken van de bevestigingen;
  • Opheffen van de auto met een krik;
  • Losschroeven van de moeren of bouten;
  • Controleren op schade aan de punten van bevestiging van het onderdeel;
  • Insmeren van de schroefdraad van de componenten met smeer en indraaien van deze componenten;
  • Laten zakken van de wagen en draaien van de bevestigingen volgens de instructies die u kan vinden in de gebruiksaanwijzing van de wagen.

Het is belangrijk dat de nieuwe moeren en bouten hetzelfde zijn als de voorgaande. In de gebruiksaanwijzing van de wagen kan u een diagram vinden dat u dient te volgen om alle bevestigingen te kunnen vervangen. Op deze manier weet u zeker dat het wiel goed gemonteerd wordt en dat het nauw aansluit aan het oppervlak van de remschijf.

Populaire fabrikanten van Wielbouten & Wielmoeren
Original Wielbouten & Wielmoeren van DIEDERICHS fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van EIBACH fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van MEYLE fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van FEBEST fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van SWAG fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van VAICO fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van FEBI BILSTEIN fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van TOPRAN fabrikant
Original Wielbouten & Wielmoeren van LEMFÖRDER fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van PETERS ENNEPETAL fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van Metalcaucho fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van AUGER fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van DT fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van METZGER fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van S-TR fabrikant Original Wielbouten & Wielmoeren van ZF Parts fabrikant
Onderdelen van topkwaliteit: Wielbouten & Wielmoeren voor uw auto
Verwerf FEBI BILSTEIN Wielmoer 03556 voor wagen aan lage prijs 0,55 €
-23%
0,55 €
0,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielmoer | FEBI BILSTEIN 03556
Artikelinfo
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Wielmoer 46639 voor wagen aan lage prijs 0,37 €
-23%
0,37 €
0,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielmoer | FEBI BILSTEIN 46639
Artikelinfo
  • Sleutelwijdte: 21
  • Binnendraad [mm]: M12 x 1,5
  • Wielbevestiging: Conische zadel F
  • Dikte [mm]: 17,0
  • Kwaliteitsgraad: 8
  • Oppervlakte: Gegalvaniseerd
  • Schroefkop-/moerprofiel: Buiten zeszijdig
  • Gewicht (kg): 0,021
  • Let op de serviceinformatie:
  • Draaimoment [Nm]: 110
In voorraad Details
Verwerf SWAG Wielmoer 50 94 4949 voor wagen aan lage prijs 3,05 €
-23%
3,05 €
3,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielmoer | SWAG 50 94 4949
Artikelinfo
  • Sleutelwijdte: 19
  • Binnendraad [mm]: M12 x 1,5
  • Wielbevestiging: Conische zadel F
  • Inbouwplaats: Vooras, Achteras
  • Dikte [mm]: 31,0
  • Kwaliteitsgraad: 10
  • Oppervlakte: Verchroomd
  • Gewicht (kg): 0,050
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Wielmoer 27413 voor wagen aan lage prijs 0,95 €
-23%
0,95 €
1,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielmoer | FEBI BILSTEIN 27413
Artikelinfo
  • Sleutelwijdte: 19
  • Binnendraad [mm]: M12 x 1,5
  • Wielbevestiging: Conische zadel F
  • Inbouwplaats: Vooras, Achteras
  • Dikte [mm]: 15,0
  • Kwaliteitsgraad: 10
  • Gewicht (kg): 0,020
  • Let op de serviceinformatie:
In voorraad Details
Verwerf SWAG Wielschroef 62 92 1175 voor wagen aan lage prijs 1,14 €
-23%
1,14 €
1,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielschroef | SWAG 62 92 1175
Artikelinfo
  • Sleutelwijdte: 17
  • Lengte (mm): 47
  • Schroefdraad lengte [mm]: 18
  • Wielbevestiging: Conische zadel F
  • Inbouwplaats: Vooras, Achteras
  • Gewicht (kg): 0,05
  • Buitendraad [mm]: M12 x 1,25
  • Kwaliteitsgraad: 10.9
  • Oppervlakte: Zink gelamelleerd
  • Schroefkop-/moerprofiel: Buiten zeszijdig
  • Materiaal: Staal
  • Steellengte [mm]: 8
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Wielmoer 46638 voor wagen aan lage prijs 0,55 €
-23%
0,55 €
0,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielmoer | FEBI BILSTEIN 46638
Artikelinfo
  • Sleutelwijdte: 21
  • Binnendraad [mm]: M12 x 1,25
  • Wielbevestiging: Conische zadel F
  • Inbouwplaats: Vooras, Achteras
  • Dikte [mm]: 16,0
  • Kwaliteitsgraad: 6
  • Oppervlakte: Gegalvaniseerd
  • Schroefkop-/moerprofiel: Buiten zeszijdig
  • Gewicht (kg): 0,021
  • Let op de serviceinformatie:
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Wielmoer 46667 voor wagen aan lage prijs 1,32 €
-23%
1,32 €
1,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielmoer | FEBI BILSTEIN 46667
Artikelinfo
  • Sleutelwijdte: 19
  • Binnendraad [mm]: M12 x 1,5
  • Wielbevestiging: Conische zadel F
  • Inbouwplaats: Vooras, Achteras
  • Dikte [mm]: 15,0
  • Kwaliteitsgraad: 10
  • Gewicht (kg): 0,02
  • Let op de serviceinformatie:
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Wielschroef 29208 voor wagen aan lage prijs 1,72 €
-23%
1,72 €
2,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Wielschroef | FEBI BILSTEIN 29208
Artikelinfo
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen