Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Zoeken
Bestel goedkoop originele Hulpkoppelingscilinder  onderdelen

Hulpkoppelingscilinder voor auto

Populaire fabrikanten van Hulpkoppelingscilinder
Hulpcilinder koppeling Voor
Hulpkoppelingscilinder Volkswagen
Volkswagen
Hulpkoppelingscilinder BMW
BMW
Hulpkoppelingscilinder OPEL
OPEL
Hulpkoppelingscilinder MERCEDES-BENZ
MERCEDES-BENZ
Hulpkoppelingscilinder PEUGEOT
PEUGEOT
Hulpkoppelingscilinder FORD
FORD
Hulpkoppelingscilinder CITROËN
CITROËN
Hulpkoppelingscilinder RENAULT
RENAULT
Hulpkoppelingscilinder AUDI
AUDI
Hulpkoppelingscilinder FIAT
FIAT
TOYOTA
TOYOTA
NISSAN
NISSAN
VOLVO
VOLVO
HYUNDAI
HYUNDAI
SKODA
SKODA
KIA
KIA
SEAT
SEAT
MAZDA
MAZDA
ALFA ROMEO
ALFA ROMEO
SUZUKI
SUZUKI
HONDA
HONDA
DACIA
DACIA
MINI
MINI
LAND ROVER
LAND ROVER
PORSCHE
PORSCHE
Overige Hulpkoppelingscilinder onderdelen

Hulpcilinder koppeling webshop

De werkcilinder is een aandrijving van het hydraulische- of pneumatische systeem, die door de druk vanaf de hoofdcilinder de zuigers verplaatst. Deze zuigers hebben een mechanische impact op de items van het bijbehorende systeem. Als we spreken over de werkcilinder blijkt dat dit element twee systemen bediend, namelijk het koppelings- en remmechanisme. In een hydraulische koppeling is de werkende cilinder één van de onderdelen, net als het koppelingspedaal, de koppeling hoofdremcilinder, de vloeistoftank en het verbindingsleidingen.

Door zijn constructie bevatten de basis- en remcilinders een zuiger met een ontstopper, welke in de behuizing zijn geplaatst. Wanneer u op de koppelingspedaal drukt beweegt de zuiger van de hoofdcilinder de pusher en snijdt de werkvloeistof uit de tank af. Door de verdere werking van de zuiger zal de werkvloeistof door een leiding in de werkcilinder terecht komen. Onder invloed van de vloeistof zullen de zuiger en de pusher beginnen te bewegen. De zuiger heeft invloed op de koppelingsvork en die schakelt de koppeling uit. Het schijfrem mechanisme omvat een roterende remschijf en twee vaste elektroden die zijn geïnstalleerd aan beide kanten van de klauw. De remklauw zelf wordt op een beugel bevestigd en de werkcilinders worden in de remklauw groeven geïnstalleerd.

De functie van de werkcilinders van dit systeem bestaan uit de remblokken tegen de schijf duwen tijdens het remmen. De belangrijkste gebreken van de remschijf zijn het vastlopen van de zuiger van de werkcilinder zuiger en lekkage van remvloeistof in de werkcilinder. In moderne auto's zijn deze onderdelen niet te repareren. Het is makkelijker om ze te vervangen door een nieuw origineel onderdeel. Als u problemen heeft met de werkcilinder ga dan naar een betrouwbare garage. Om aanzienlijk te besparen op de vervanging van het noodzakelijke onderdeel, koop het in onze online winkel. Hier vind u niet alleen werkcilinders, maar ook bumpers, schokdempers en veren.

Hoe valt het falen van de koppelingscilinder op

Defecten aan de koppelingscilinder vallen over het algemeen meteen op: u moet het voertuigen omhoog brengen met behulp van een krik, de motor starten en een kennis vragen of deze de koppeling een paar keer wil intrappen, op deze manier kan het onderdeel worden getest. Indien de behuizing scheuren, deformatie of oxidatie vertoond, of er komt vloeistof onder de stofkappen of de afdichtingen vandaan, dan is het nodig om het onderdeel te repareren of te verwisselen.

Om een diepgaande diagnose te stellen, moet het onderdeel worden gedemonteerd en geïnspecteerd. Indien de cilinder erg veel slijtage vertoond, is het beter om hem te verwisselen.

U bent in staat te bepalen of de koppelingscilinder moet worden geïnspecteerd door deze aanwijzingen:

  • De koppeling kan dieper worden ingetrapt;
  • Er zit steeds minder vloeistof in het systeem;
  • Resten van vloeistof zijn te zien bij het onderdeel;
  • Het pedaal blijft in de ingetrapte stand staan;
  • Als men rijdt, stottert de auto;
  • De versnellingsbak schakelt erg lastig;
  • In het passagiersgedeelte is een brandlucht te ruiken.

Oorzaken voor het falen van de koppelingscilinder

Wat het vaakst voorkomt als defect aan de koppelingscilinder is dat de afdichtingen versleten zijn, hierdoor is de druk niet hoog genoeg bij het intrappen van de koppeling. Als de rubber elementen te snel versleten zijn, komt dit met regelmaat doordat er de verkeerde vloeistof gebruikt wordt, of doordat deze al een hele tijd niet is vervangen.

De beschermkapjes kunnen soms scheuren, dit komt vaak door vuiligheid, water en chemicaliën die op het wegdek gestrooid worden. Hierdoor sluit de koppelingscilinder niet meer goed af, hij zal steeds viezer worden, waardoor er lucht in het systeem van de koppeling kan komen.

Fysieke beschadigingen kunnen bij de behuizing gebeuren doordat er gruis en andere kleine elementen in het onderdeel komen onder het rijden.

De reparatie van de koppelingscilinder

Vaak kan men dit onderdeel repareren. U moet dan wel in het bezit zijn van een set ter reparatie om de onderdelen die stuk zijn te verwisselen. Bij het demonteren van de koppelingscilinder, voer deze stappen uit:

  1. Haal het onderdeel uit de auto.
  2. Plaats deze in een bankschroef.
  3. Draai het ventiel om te ontluchten los.
  4. Door middel van een schroevendraaier haalt u de stofkap weg en daarna de duwstang.
  5. Haal de cilinder uit de zuiger, dit kunt u doen door middel van een smalle schroevendraaier.
  6. Demonteer de sluitring van de zuiger, daarna de borgring en de veer, dan de ringen die voor de afdichting zorgen, deze kunt u met beleid door middel van een schroevendraaier verwijderen.
  7. Reinig de koppelingscilinder, haal de viezigheid weg, reinig de behuizing en het ventiel om te ontluchten.
  8. Verwissel de onderdelen die kapot zijn (stofkap, borgring en veer).
  9. Door middel van remvloeistof kunt u de onderdelen doorspoelen.
  10. Monteer de cilinder door de stappen van onderen naar boven uit te voeren.

Het verwisselen van de koppelingscilinder

Indien er te veel slijtage aan het onderdeel is, is het verstandiger om een nieuw exemplaar te monteren. Bij het verwisselen van de koppelingscilinder, doe dan deze stappen:

  1. Haal de hydraulische slang los.
  2. Demonteer de terugtrekveer.
  3. Demonteer de spie die in de duwstang zit.
  4. Haal alle bevestigingen los, deze zitten in de versnellingsbak behuizing.
  5. Het uiteinde van de slang moet worden losgehaald.
  6. Haal de cilinder eruit.
  7. Laat alle vloeistof uit het systeem lopen.
  8. Plaats een nieuw exemplaar.
  9. Laat de vloeistof uit het hydraulische systeem lopen.
Onderdelen van topkwaliteit: Hulpkoppelingscilinder voor uw auto
Hulpcilinder, koppeling vervangen | RIDEX 620S0023 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 22,22
  • Gewicht (kg): 0,56
  • Materiaal: Gietijzer
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf RIDEX Hulpcilinder koppeling 620S0023 voor wagen aan lage prijs 13,47 €
Hulpcilinder, koppeling (RIDEX, 620S0023)
Art. Nr: 620S0023
13,47 €
19,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | RIDEX 620S0021 Artikelinfo
  • Materiaal: Gietijzer
  • Schroefdraadmaat: 10 x 1
  • Remsysteem: FTE
  • Afstand tussen de bevestigingsgaten [mm]: 60
  • Naaf boring-Ø [mm]: 20,64
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf RIDEX Hulpkoppelingscilinder 620S0021 voor wagen aan lage prijs 14,34 €
Hulpcilinder, koppeling (RIDEX, 620S0021)
Art. Nr: 620S0021
14,34 €
20,48 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | RIDEX 620S0030 Artikelinfo
  • Naaf boring-Ø [mm]: 20,64
  • Schroefdraadmaat: Clipped
  • Afstand tussen de bevestigingsgaten [mm]: 42
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Materiaal: Gietijzer
  • Remsysteem: VALEO
  • Aantal olieboringen: 1
  • Schroefdraad ingang: Clipped
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf RIDEX Hulpcilinder koppeling 620S0030 voor wagen aan lage prijs 35,17 €
Hulpcilinder, koppeling (RIDEX, 620S0030)
Art. Nr: 620S0030
35,17 €
50,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | SACHS 6283 000 045 Artikelinfo
  • Type: NZ-22X41
  • Monteerwijze: Geclipst
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf SACHS Hulpkoppelingscilinder 6283 000 045 voor wagen aan lage prijs 27,97 €
Hulpcilinder, koppeling (SACHS, 6283 000 045)
Art. Nr: 6283 000 045
27,97 €
39,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | FEBI BILSTEIN 01000 Artikelinfo
  • Gewicht (kg): 0,540, 0,54
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf FEBI BILSTEIN Hulpcilinder koppeling 01000 voor wagen aan lage prijs 20,47 €
Hulpcilinder, koppeling (FEBI BILSTEIN, 01000)
Art. Nr: 01000
20,47 €
29,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | A.B.S. 41174X Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 23.81
  • Remsysteem: FAG
  • Materiaal: Gietijzer
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Schroefdraadmaat 1: 1x M12x1.0
  • Afstand van de bevestigingsbouten [mm]: 65,0
  • Gewicht (kg): 0,52
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf A.B.S. Hulpkoppelingscilinder 41174X voor wagen aan lage prijs 32,87 €
Hulpcilinder, koppeling (A.B.S., 41174X)
Art. Nr: 41174X
32,87 €
46,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | TRW PJK121 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 23,81
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf TRW Hulpcilinder koppeling PJK121 voor wagen aan lage prijs 16,60 €
Hulpcilinder, koppeling (TRW, PJK121)
Art. Nr: PJK121
16,60 €
23,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | Borsehung B11512 Artikelinfo
  • Cilinderzuiger doorsnede (mm): 19,05
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf Borsehung Hulpkoppelingscilinder B11512 voor wagen aan lage prijs 18,70 €
Hulpcilinder, koppeling (Borsehung, B11512)
Art. Nr: B11512
18,70 €
26,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | SACHS 6283 000 131 Artikelinfo
  • Type: NZ-19X56,5
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf SACHS Hulpcilinder koppeling 6283 000 131 voor wagen aan lage prijs 16,60 €
Hulpcilinder, koppeling (SACHS, 6283 000 131)
Art. Nr: 6283 000 131
16,60 €
23,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | A.B.S. 41076 Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 22.22
  • Remsysteem: FAG
  • Materiaal: Aluminium
  • Aantal gaten voor montage: 1
  • Schroefdraadmaat 1: Plug-In
  • Gewicht (kg): 0,72
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf A.B.S. Hulpkoppelingscilinder 41076 voor wagen aan lage prijs 30,60 €
Hulpcilinder, koppeling (A.B.S., 41076)
Art. Nr: 41076
30,60 €
43,72 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hoofd- / werkcilinderset, koppeling vervangen | LuK 513 0026 10 Artikelinfo
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf LuK Hulpcilinder koppeling 513 0026 10 voor wagen aan lage prijs 58,27 €
Hoofd- / werkcilinderset, koppeling (LuK, 513 0026 10)
Art. Nr: 513 0026 10
58,27 €
83,24 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Hulpcilinder, koppeling vervangen | NIPPARTS J2601026 Artikelinfo
  • Diameter (mm): 19,1
  • Materiaal: Grijs gietijzer
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
-30%
Verwerf NIPPARTS Hulpkoppelingscilinder J2601026 voor wagen aan lage prijs 15,37 €
Hulpcilinder, koppeling (NIPPARTS, J2601026)
Art. Nr: J2601026
15,37 €
21,96 €**
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon gunstige
Blijvend lage prijzen en goede service op autoonderdelen24.be
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen België bij aankopen van meer dan 150,00 € behalve bij het bestellen van volumineuze goederen, inruilartikelen of banden.
Betalingsmethode
Verschillende betaalmethoden zoals PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Breed scala
U kunt kiezen uit een assortiment van meer dan 500.000 onderdelen.