Cilinderblok voor auto

Cilinderblok webshop

Het cilinderblok is waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van elk motorvoertuig. Ongetwijfeld kan het de basis van de interne verbrandingsmotor worden genoemd. Aan het cilinderblok worden diverse onderdelen vastgezet zoals de cilinderkop, alsmede eenheden en transmissie. In het midden van het blok zijn een groep van zuigers en het krukmechanisme bevestigd. Het is duidelijk dat elk van deze eenheden onder druk staat. Dit betekent dat het cilinderblok wordt aangetast door een sterke slagvastheid, variabel in grootte en richting.

Om hier tegen bestand te zijn moet het cilinderblok zeer hard zijn om niet te vervormen onder de druk. Het cilinderblok heeft een aantal extra functies die belangrijk zijn voor het hele mechanisme. Bijvoorbeeld het smeersysteem, waar de olie onder druk wordt overgebracht naar de cilinderboringen en de smeerpunten. Het cilinderblok is tevens nodig voor het koelsysteem, vloeistof beweegt door de openingen om de motor te koelen. Wanneer de motor aanstaat zorgt deze voor veel lawaai in de auto. Een andere taak van de cilinder is dit geluid te absorberen, of in ieder geval te verminderen tot een minimum. Natuurlijk is het niet eenvoudig alle eisen toe te passen, maar voor een moderne auto is het noodzakelijk.

Daarom is het motorblok niet zomaar een stuk ijzer, zoals onrecht door de meeste bestuurders wordt gedacht, maar een ingewikkeld en kostbaar mechanisme, dat het resultaat is van het werk van computers en nauwkeurige mathematische berekeningen. Het is niet nodig om een weekend of meer van uw vrije tijd door te brengen om te winkelen bij garages op zoek naar de benodigde onderdelen. Onze online winkel biedt een enorme selectie van cilinder blokken. Zo kunt u gemakkelijk kiezen voor degene die nodig is voor uw auto. Afgezien van het cilinderblok, hebben we altijd onderdelen als de veerpoot lagers, koelvloeistof slangen, cilinderkop bouten en vliegwiel.

Hoe u kan weten dat er problemen met het cilinderblok van de motor zijn

De eerste stap is het maken van een diagnose met een computer. Zo kan u de reacties van de motor nakijken wanneer het om dreunen gaat, evenals de staat van de zuigers. Door de motor uit de wagen te verwijderen kan een betere controle uitgevoerd worden. Het demonteren van een motor is een ingewikkeld proces dat veel tijd in beslag neemt en dat aanzienlijke ervaring en kennis vereist. Laat het daarom over aan een garage.

Het onderdeel kan gecontroleerd worden op beschadigingen zodra het cilinderblok, het hoofd en de zuigers correct verwijderd zijn.

Het motorblok gaat voor onbeperkte tijd mee. Over het algemeen hoeft er nooit een vervanging van het motorblok plaats te vinden. Een vervanging kan echter toch noodzakelijk zijn wanneer de motor slecht wordt gebruikt of wanneer er vreemde objecten terechtkomen in het cilinderblok. Het onderdeel kan verstopt raken wanneer er gebruikt wordt gemaakt van slechte brandstof of lubricatie.

Hieraan kan u problemen met het motorblok herkennen:

  • Het motorvermogen is afgenomen;
  • Er worden geen vonken geproduceerd door de spiraal van de motor;
  • De wagen kan de topsnelheid niet bereiken;
  • Haperende motor;
  • In stationaire stand of bij lage toerentallen valt de motor plots uit;
  • Ongeacht het toerental werkt de motor niet goed.

Oorzaken van problemen met het cilinderblok van de motor

Het cilinderblok van de motor krijgt op constante basis te maken met zware mechanische belasting. Wanneer het onderdeel het product is van een slechte productie kan dat leiden tot vroegtijdige slijtage.

Vernietiging van de krukas, mechanische beschadigingen aan de onderkant van het onderdeel of een gebroken verbindingsstang kunnen het gevolg zijn van oververhitting van de stang of een gebrek aan lubricatie. Wanneer de zuigerpin niet goed wordt gemonteerd kan dat leiden tot krassen op het centrale deel van de cilinder.

Een gescheurde cilinderboring kan het gevolg zijn van bouten van het blok die niet goed zijn vastgemaakt. Dergelijke scheuren kunnen ook voorkomen doordat koelvloeistof het onderdeel is binnengedrongen vanwege hoge druk.

Het oververhitten van de motor is een veel voorkomende oorzaak van het verschijnen van bramen en vervormde cilinderblokken.

Deze scheuren ontstaan doordat de temperaturen aan de binnenkant van het onderdeel hevig schommelen. Dit kan veroorzaakt worden door een te hoge belasting van het onderdeel, serieus oververhitten van het onderdeel of door het bevriezen van de vloeistof.

Repareren en vervangen van het cilinderblok van de motor

Vervuiling van het onderdeel is vaak de reden voor een slechte werking ervan. In dergelijke situaties zal het onderdeel gerepareerd moeten worden. Verwijder eerst de carter, haal dan het interne systeem uit elkaar en reinig het onderdeel zorgvuldig. Zandstralen is een gebruikelijke methode voor de verwijdering van vervuiling uit het onderdeel.

De installatie van een nieuw onderdeel is noodzakelijk wanneer het cilinderblok interne of externe schade heeft opgelopen, of wanneer meerdere componenten slijtage hebben opgelopen. Dit zijn dure werkzaamheden dus het is van belang dat u beschadigingen probeert te vermijden.

Populaire fabrikanten van Cilinderblok
Original Cilinderblok van ELRING fabrikant Original Cilinderblok van ASHIKA fabrikant Original Cilinderblok van BF fabrikant Original Cilinderblok van DT fabrikant Original Cilinderblok van FEBI BILSTEIN fabrikant Original Cilinderblok van SWAG fabrikant Original Cilinderblok van JAPANPARTS fabrikant Original Cilinderblok van JP GROUP fabrikant
Original Cilinderblok van VAICO fabrikant Original Cilinderblok van TRUCKTEC AUTOMOTIVE fabrikant
Onderdelen van topkwaliteit: Cilinderblok voor uw auto
Verwerf FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 47338 voor wagen aan lage prijs 19,47 €
-22%
19,47 €
24,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 47338
Artikelinfo
  • Materiaal: Kunststof
  • Gewicht (kg): 0,101
In voorraad Details
Verwerf VAICO Omkastingsdeksel, motorblok V20-2315 voor wagen aan lage prijs 49,11 €
-22%
49,11 €
62,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | VAICO V20-2315
Artikelinfo
  • Materiaal: Aluminium
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 03640 voor wagen aan lage prijs 1,34 €
-22%
1,34 €
1,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 03640
Artikelinfo
  • Gewicht (kg): 0,035
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 03639 voor wagen aan lage prijs 1,75 €
-22%
1,75 €
2,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 03639
Artikelinfo
  • Gewicht (kg): 0,1
In voorraad Details
Verwerf FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 46051 voor wagen aan lage prijs 44,83 €
-22%
44,83 €
57,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 46051
Artikelinfo
  • Materiaal: Aluminium
  • Gewicht (kg): 0,584
In voorraad Details
Omkastingsdeksel, motorblok ST (ELRING, 231.851)
Art. Nr: 231.851
Verwerf ELRING Omkastingsdeksel, motorblok 231.851 voor wagen aan lage prijs 42,68 €
-22%
42,68 €
54,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | ELRING 231.851
Artikelinfo
  • Inbouwplaats: Voorkant
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met asdichtring krukas
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen